Re: kolonoskopia w krotkiej narkozie

From: "michal " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: kolonoskopia w krotkiej narkozie
Date: Sat, 7 Jan 2006 20:13:49 +0000 (UTC)

Robiłem niedawno kolonoskopię. Prywatnie w renomowanej klinice, ale
dobrowolnie &#8222;na żywca&#8221;. Bez znieczulenia. Przyczyna prosta: bardziej
bałem się
znieczulenia niż samej kolonoskopii. Na ból jestem dość wrażliwy, a pomimo to
nie mam żadnych strasznych wspomnień. Z jednym wyjątkiem: straszne były dni
poprzednie, bo się bałem jak cholera. Jelita nie są od wewnątrz w ogóle
unerwione, więc nie mogą boleć. Ból wynika stąd, że sonda przesuwając się
&#8222;ciągnie&#8221; trochę jelito co przenosi się na miejsce unerwione (nazywa się
krezka czy jakoś podobnie). Jeżeli lekarz obiecał znieczulenie, to z pewnością
będziesz pozbawiona świadomości. Nie widzę możliwości stosowania znieczulenia
miejscowego przy tym zabiegu. Ale nawet bez jakiegokolwiek znieczulenia ból
był dla mnie do zniesienia. Porównywalny jest z wierceniem w bolącym zębie. To
nie jest ból ciągły. Lekarz wsuwa sondę krótkimi skokami. Przy co którymś
skoku czujesz ukłucie. Ja w trakcie prowadziłem pogawędkę z lekarzem. Nawet
dał mi okular sondy i pozwolił zajrzeć we własne jelito. Wygląda to za
przeproszeniem jak transmisja z wędrówki plemników po pochwie. Po zabiegu
żadnych problemów. Nic nie boli ani po, ani następnego dnia. Owszem będziesz
ogłupiała i osłabiona, choćby ze względu na całkowite opróżnienie jelit przed
zabiegiem (specjalny środek przeczyszczający + parę godzin picia i kupkania).
Miłej zabawy. Ja powtarzam za 5 lat (czysta profilaktyka). Acha, jeszcze
jedno. Lekarz mówił, że pacjentów usypia się głównie dlatego, bo są tak
strasznie skrępowani zabiegiem, że się wiercą i są nieznośni. Musisz sobie
powiedzieć, że masz w nosie, że ktoś Ci wsadza rurę w d... . Ja byłem na tyle
wyluzowany, że młoda asystentka, która pomagała lekarzowi była bardziej
skrępowana :)