komin

1. Data: 2006-06-12 08:10:33

Temat: komin
Od: "kolpol" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pewien problem z odprowadzeniem spalin z pieca węglowego, niby całość ma
iść w komin i jest tak podłączone. Jednakże w momencie otwarcia komina na
ful, otworzenia drzwi dolnych pod rusztem i wreszcie drzwiczek przez które
wrzucam węgiel, cała sadza wydostaje mi się do kotłowni - dosłownie 0,5min
dorzucania węgla i nic nie widać. Co może być przyczyną - całość była
używana dopiero jeden sezon. Byłem na dachu na kominie -cała góra jest
strasznie osmolona i zabrudzona - czy to normalne że po jednej zimie wygląda
to jak po burzy węglowej. Ostatnio znalazłem na allegro taką nasadkę
turbinę - może to pomorze?? Komin ma wysokość około 6m /od wyjścia z pieca/,
średnica rury wylotowej 180mm, piec 25KW.
pozdrawiami liczę na pomoc

2. Data: 2006-06-12 09:45:36

Temat: Re: komin
Od: "an" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za słaby dopływ świerzego powietrza do kotłowni lub za słaby ciąg komina.

3. Data: 2006-06-12 18:35:09

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakim węglem palisz?
Jeżeli nie rozróżniasz typów węgla to napisz z jakiej kopalni. Jeżeli węgiel
nie jest typu płomiennego to może smołować i dawać dużo sadzy i za chwilę
komin będzie przytkany
Jacek

4. Data: 2006-06-13 09:03:25

Od: "kolpol" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ponoc węgiel który kupuje jezt z kopalni past - ale ile w tym prawdy??
Kupowałem kilka razy za każdym razem pali się inaczej.
kolpol1

5. Data: 2006-06-13 11:18:33

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piast ma węgiel typu 31 czyli płomienny i jak najbardziej nadaje się do
palenia. Gorzej, jak jest to Anna, czy Bolesław Śmiały i parę innych
kopalń, gdzie mają typ 33 i 34 a ten smołuje i kopci z natury.
Jeżeli to faktycznie typ 31 to stawiam na zbyt mały dopływ powietrza do
pieca co powoduje powstawanie sadzy. Może byc też przyczyną palenie przy
niskiej temperaturze wody - piec nigdy się nie rozgrzewa porządnie i obrasta
sadzą, która nie ma jak się spalić. Tak często bywa, jak piec jest zbyt duży
w stosunku do potrzeb.
Warto sprawdzić i wyczyścić sam piec od środka, bo może "zarósł" sadzami i
do komina jest utrudniony przepływ.
Jacek

6. Data: 2006-06-13 11:40:04

Od: "kolpol" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piec standardowo czyszczę raz na miesiąc /wylot z pieca do komina itd/, Wodę
standardowo rozgrzewam do tem. 60st.

7. Data: 2006-06-13 11:52:30

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałem swego czasu taki piec, gdzie w środku były "półki" w wodą w środku
ułożone na kształt wachlarza. W pobliżu wylotu do komina półki były od
siebie oddalone o jakiś 1 cm i tam po 3-4 dniach palenia było już zarośnięte
tak, że piec dymił i kopcił, chociaż ciąg w kominie był ok. Trzeba było co
parę dni drapać pomiędzy tymi półkami. Na szczęście rdza go zeżarła i
poszedł na złom.
Jacek

8. Data: 2006-06-14 06:35:01

Od: "Tomek Kaczmarek" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolpol <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
pieca/,
> średnica rury wylotowej 180mm, piec 25KW.

A po co przy dorzucaniu węgla otwierasz drzwiczki pod rusztem? Przecież
przez to zmniejsza się ciąg powietrza z kanału zasypowego co może powodować
wydostawanie się dymu przez drzwiczki zasypowe.

pozdrawiam
Tomek

SZOK na FORUM !!!!! Wielkie zmiany !!!!
Tuning zmywarki Bosch
gdzie kupie takie płytki
co polecaćie do zakupu sprzetu agd do zabudowy
Remont mieszkania - Wrocław