Re: komunikacja niewerbalna - literatura

1. Data: 2001-11-12 19:17:47

Temat: Re: komunikacja niewerbalna - literatura
Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo dziekuje za pouczajaca i zyczliwa odpowiedz.

Dzięki.
Nie miałam zamiaru być złośliwa, choć czuję, że tak zostałam odebrana.
Naprawdę uważam, że jeżeli chcesz się zająć sprawą poważnie,
"nieporadnikowo" to musisz te kilkadziesiąt książek w garść złapać i
przynajmniej przejrzeć. I na nic tu "wskazówki" grupowiczów, bo jeżeli nikt
się tym nie zajmuje z całym zaangażowaniem, nie jest w stanie udzielić
odpowiedzi na twoje pytanie.

Dimitrius, Jo-Ellan: Sztuka obserwacji, czyli Jak poznać prawdę o drugim
człowieku, Poznań "Rebis", 2000
Donghi, Antonio (1897-1963): Gesty i słowa, Kraków : Wydaw. WAM, 1999
Eisler-Mertz, Christiane: Mowa rąk :. Wrocław : "Astrum", 1999
Nierenberg, Gerard I.: Czytając w człowieku jak w otwartej książce, Poznań :
"Rebis", 1999
Bierach, Alfred J. (1924- ): Mowa ciała kluczem do sukcesu :. Wrocław :
"Astrum", 1998..
Pease, Allan: Język ciała, Kraków : Gemini, 1998.
Volovik, Vadim: Język ciała międzynarodowy :. Kraków : Wydaw. Profesjonalnej
Szkoły Biznesu, 1998..
Volovik, Vadim: Język ciała uczniów i nauczycieli :. Kraków : Wydaw.
Profesjonalnej Szkoły Biznesu, cop. 1998
Volovik, Vadim: Język ciała w biznesie, polityce i życiu publicznym :.
Kraków : Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, cop. 1998
Bierach, Alfred J. (1924- ): Sztuka czytania z twarzy :. Wrocław : "Astrum",
1996
Thiel, Erhard: Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów /. Wrocław :
"Astrum", 1997..
"Komunikacja niewerbalna-sygnały ciała. Podstawy komunikacji newerbalnej dla
trenerów i ludzi sukcesu", Vera F. Birkenbihl, Astrum, 1998
Catherine Herriger RYTUAŁY: KOMUNIKACJA BEZ SŁÓW, ASTRUM, 1997
Birkenbihl, V. F. (1998). Sygnały ciała. Wrocław: Wydawnictwo Astrum
Burgoon, J. K., Buller, D. B., Woodall, W. G. (1989). Nonverbal
Communication. The Unspoken Dialogue. The McGraw-Hill Companies, INC.
Darwin, K. (1988). O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt. Warszawa: PWN.
Domachowski, W. (1993). Psychologia społeczna komunikacji niewerbalnej.
Toruń: Edytor.
Furnham, A. (1999). Body language. Warszawa: Petit.
Hall, E. T. (1997). Ukryty Wymiar. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo
Literackie Muza S. A.
Hall, E. T. (1987). Bezgłośny język. Warszawa: Państwowy Instytut
Wydawniczy.
Hickson, M., L., Stacks, D., W. (1993). NVC nonverbal communication. Studies
and aplications. Third edition. Wm. C. Brown Communications, Inc.
Eibl-Eibesfeldt, I. (1998). Miłość i nienawiść. Warszawa: Państwowy Instytut
Wydawniczy.
Ekman, P. (1975). Unmasking the face. A guide to recognizing emotions from
facial clues. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
Ekman, P. (1997). Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i
małżeństwie. Warszawa: PWN
Knapp, M. L., Hall, J. A. (2000). Komunikacja niewerbalna w interakcjach
międzyludzkich. Wrocław: Astrum.
Lambert, D., The Diagram Group. (1997). Język ciała. Miniencyklopedia.
Poznań: Oficyna Wydawnicza Atena.
Malandro, L., A., Barker, L., Barker, D., A. (1989). Nonverbal
communication. Second edition. McGraw-Hill.
Mehrabian, A. (1970). Tactics of social influence. Englewood Cliffs, New
Jersey: Prentice-Hall.
Morris, D. (1998). Zachowania Intymne. Warszawa: Prima.
Nierenberg, G. I., Calero, H. H. (1999). Czytając w człowieku jak w otwartej
księdze. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Rebel, G. (1999). Naturalna mowa ciała w socjotechnicznych metodach
osiagania sukcesu. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Załazińska, A. (2001). Schematy myśli wyrażane w gestach. Kraków:
Uniwersytet Jagielloński.

Rozdziały w podręcznikach
Argyle, M. (1991). Komunikacja werbalna i niewerbalna. W: M. Argyle,
Psychologia stosunków międzyludzkich (s. 39-66). Warszawa: PWN.
Aronson, E., Willson, T., Akert, R. (1997). Komunikowanie niewerbalne. W:
Psychologia Społeczna. Serce i Umysł. Poznań: Zysk i S - ka.
Axtel, R. E. (2000). Powinności i tabu na całym świecie. W: J. Stewart
(red.) Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.
Banaszkiewicz, K. (1990). Kinezyka filmu czy kinezyka w filmie?. W A. Gwóźdź
(red.) Kino: Gest-Ciało-Ruch. Film w perspektywie systemów komunikowania
niewerbalnego. Wrocław: Wiedza o kulturze.
Domachowski, W. (1990). Wybrane aspekty komunikowania niewerbalnego. W A.
Gwóźdź (red.) Kino: Gest-Ciało-Ruch. Film w perspektywie systemów
komunikowania niewerbalnego. Wrocław: Wiedza o kulturze.
Domachowski, W. (1993). Interakcyjny model funkcjonowania społecznego. W: H.
Sęk (red.), Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa: PWN
Domachowski, W. (1984). Komunikacja niewerbalna. W: W. Domachowski, S.
Kowalik, J. Miluska, Z zagadnień psychologii społecznej. Warszawa: PWN.
Fast, J. (2000). To, co widzisz, nie jest tym, co otrzymujesz. W: J. Stewart
(red.) Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.
Goban-Klas, T. (1990). Znaczenie studiów nad komunikowaniem niewerbalnym dla
integralnej teorii komunikowania. W A. Gwóźdź (red.) Kino: Gest-Ciało-Ruch.
Film w perspektywie systemów komunikowania niewerbalnego. Wrocław: Wiedza o
kulturze.
Kaczmarek, B. L. J. (1994). Komunikacja niejęzykowa. W: B. L. J. Kaczmarek,
Mózg, język, zachowanie (s. 20-26).
Nęcki, Z. (1990). Komunikowanie niewerbalne. W: Z. Nęcki, Wzajemna
atrakcyjność (s. 203-213). Warszawa: Wiedza Powszechna.
Nęcki, Z. (1992). Komunikowanie niewerbalne. W: Z. Nęcki Komunikowanie
interpersonalne (s. 136-160). Wrocław - Warszawa - Kraków: Zakład Narodowy
im. Ossolińskich.
Nęcki, Z. (1995). Komunikacja niewerbalna. W: Z. Nęcki, Negocjacje w
biznesie (s. 110-118). Kraków: WPSB.
Sampson, E. (1996). Porozumiewanie się. W: E. Sampson, Jak tworzyć wizerunek
własny (s. 30-55). Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
Stewart, J. (red.), (2000). Komunikacja niewerbalna. W: Mosty zamiast murów.
Warszawa: PWN.
Ślósarzowa, A. (1990). Z problemów notacji kinezycznej filmu. W A. Gwóźdź
(red.) Kino: Gest-Ciało-Ruch. Film w perspektywie systemów komunikowania
niewerbalnego. Wrocław: Wiedza o kulturze.
Zimbardo, P. G. , Ruch, F. L. (1988). Komunikowanie się bez słów. W: P. G.
Zimbardo, F. L. Ruch, Psychologia i życie (s. 149-154). Warszawa: PWN.

Artykuły
Corbalis, M. C. (). The Gestural Origins of Language. American Scientist,
March-April, vol.87. no. 2.
Domachowski, W. (1980). Funkcje przestrzeni interpersonalnej. Przegląd
Psychologiczny, numer 1, s. 47-63.
Domachowski, W. (1996). Gesty i ich znaczenie we współczesnej Polsce.
Czasopismo Psychologiczne, numer 3, s. 183-188.
Domachowski, W. ( w druku). Wokół pojęcia komunikacja niewerbalna.
Domachowski, W. (1999). Poza twarzą, poza gestem. W: Charaktery, numer 1
(24), s.12-18.
Ekman, P., Friesen, W. F. (1981). The repertoire of nonverbal behavior:
categories, origins, usage, and coding. Semiotica, numer 1, s. 49-98.
Kaczmarek, B. L. J. (1998). Psychologia porozumiewania się. W: T. Rzepa
(red.), O języku i komunikowaniu się. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu Szczecińskiego.
Kaczmarek, B. L. J. (1993). Komunikacja niewerbalna czy niejęzykowa? W:
Opuscula logopaedica. Lublin: UMCS,s. 57-63.
Kaczmarek, B. L. J. (1995). Specyfika komunikacji interpersonalnej. W: J.
Trempała (red.), Materiały z IV Ogólnopolskiej Konferencji Psychologów
Rozwojowych. s. 439-449
Łoś, Z. (1996). Spostrzeganie rysów twarzy jako wskaĄnika właściwości
psychicznych. Forum Psychologiczne, t.1, numer 1-2, s. 35-58.
Maison, D. (1997). Duże oczy, ładne oczy? Wpływ wielkości Ąrenic modelki na
efektywność reklamy. Marketing i Rynek, nr 2, s. 20-23
Matusewicz, Cz. (1979). Komunikacja niewerbalna. Przegląd Zagadnień.
Przegląd Psychologiczny. nr 2, s. 319-339
Orzechowski, S. (2001). Gesty a wiarygodność. W: B. L. J. Kaczmarek, K.
Markiewicz, S. Orzechowski (red.) Nowe wyzwania w rozwoju człowieka. Lublin:
Wydawnictwo UMCS.
Orzechowski, S. (w druku). Różnice kulturowe w komunikacji niejęzykowej.
Konsekwencje dla badań i nauczania. W: T. Rzepa (red.) O języku i
komunikowaniu się w psychologii. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu
Szczecińskiego.

oki
zadowolona?

Asmira

ps. wieksza czesc bibliografii pochodzi ze strony
http://pedagog.umcs.lublin.pl/~sylwesto/literat.htm

1. Data: 2001-11-13 14:42:41

Od: "Agata" <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki - tym razem szczerze i serdecznie :)) ale tez juz zdazylam sie dostac
na te strone - wiec dysponuje tym samym spisem literatury. Nie wiem czy
pisalas kiedys jakas wieksza prace, a jesli tak - powinnas znac to uczucie,
kiedy wiesz ze MUSISZ zaczac juz pisac, ale nie mozesz sie zebrac - i
najtrudniej jest od czegos zaczac... (mam nadzieje ze sie wkrotce rozkrece)

Pozdrawiam :)

Agata

1. Data: 2001-11-13 19:37:47

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kiedy wiesz ze MUSISZ zaczac juz pisac, ale nie mozesz sie zebrac - i
> najtrudniej jest od czegos zaczac... (mam nadzieje ze sie wkrotce

Ja nieustannie piszę duże prace :))))).
Takie życie :)

Asmira

1. Data: 2001-11-16 17:23:09

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy wiesz ze MUSISZ zaczac juz pisac, ale nie mozesz sie zebrac - i
> najtrudniej jest od czegos zaczac... (mam nadzieje ze sie wkrotce rozkrece)

Czy to będzie praca z dziedziny psychologii?
Grażyna

Jak poznać kłamstwo
masturbacja
??? hmm??? a