koncerny farmaceutyczne chcą delegalizacji i penalizacji leków naturalnych, ziół i medycyny naturalnej

1. Data: 2009-04-19 20:00:29

Temat: koncerny farmaceutyczne chcą delegalizacji i penalizacji leków naturalnych, ziół i medycyny naturalnej
Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko wskazuje na to, że przygotowywane przez
Komisję Kodeksu Żywnościowego WHO oraz Unię Europejską
rozwiązania prawne, mające na celu faktyczną delegalizację od 1 stycznia
2010 r. naturalnych preparatów oraz związanych z
nimi terapii, są elementem starannie zaplanowanych działań, za którymi
kryją się interesy światowego przemysłu
farmaceutycznego. Projektom tym trzeba się przeciwstawić z całą mocą i
determinacją, w czym może dopomóc akcja
międzynarodowych protestów, która wymusi przeprowadzenie w państwach
członkowskich UE referendum dotyczącego naturalnych
środków leczniczych. Aby doszło ono do skutku, konieczne jest zebranie w
tej sprawie miliona podpisów.

W punkcie wyjścia wygląda to na ponury żart, który
jednak żartem bynajmniej nie jest, a szczegóły całej
sprawy przedstawiamy w tym numerze na str. 60-63 w publikacji Orwell na
talerzu. Chodzi o skandaliczny projekt, zgodnie z
którym od 31 grudnia 2009 r. mieszkańcy państw wchodzących w skład Unii
Europejskiej mieliby zostać pozbawieni możliwości
korzystania z naturalnych terapii oraz dostępu do ziół, suplementów i
witamin.
Podstawowe założenia planowanych regulacji są z
grubsza takie, że po pierwsze, od 2010 r. cała żywność,
jaką spożywamy, miałaby być obowiązkowo napromieniowana (na czym owo
napromieniowanie polega, wyjaśniamy w artykule na str..
60-63) i dodatkowo naszpikowana tzw. dodatkami chemicznymi oraz
pestycydami, nadal nosząc nazwę "żywności ekologicznej" (!).
Po drugie, od tego momentu nielegalna stałaby się sprzedaż naturalnych
witamin, suplementów mineralnych oraz ziół wraz z
bazującymi na nich terapiami. Po trzecie, wszystkie zwierzęta - włącznie
z hodowanymi ekologicznie - będą musiały
obowiązkowo zażywać antybiotyki i hormony wzrostu, wreszcie po czwarte,
z upływem czasu przydomowa uprawa własnych owoców i
warzyw ma zostać objęta ścisłymi uregulowaniami i nie będzie możliwa bez
zezwolenia. Oficjalne uzasadnienie tych
kuriozalnych - bo one są kuriozalne - nakazów i zakazów sprowadza się do
obłudnego twierdzenia, że chodzi o ochronę
ludzkiego zdrowia. W rzeczywistości, jak nietrudno się domyśleć, kryją
się za nimi bezwzględne interesy wielkich koncernów
farmaceutycznych, dla których naturalne preparaty i terapie są od dawna
solą w oku, gdyż stanowią dla nich konkurencję i
redukują krociowe zyski wspomnianych firm, zarabiających bez umiaru i
jakichkolwiek skrupułów na ludzkich chorobach. To
także perfidny i - w tym przypadku nie ma co owijać słów w bawełnę -
wyjątkowo bezczelny zamach na podstawowe prawa
człowieka, wśród których jednym z najważniejszych, o czym wielokrotnie
pisaliśmy, jest prawo wolności wyboru takich metod i
terapii, jakie każdy z nas uznaje dla siebie za najbardziej właściwe.
Wokół tej sprawy od kilku miesięcy narasta wrzenie,
głównie jednak w internecie. Natomiast tzw. oficjalne
media starają się ją najwyraźniej wyciszyć i bagatelizować. Jednocześnie
towarzyszą temu prasowe kampanie, mające na celu
dyskredytowanie terapeutycznej wartości witamin, ziół oraz rozmaitych
naturalnych suplementów żywnościowych. Cała ta gra
jest przy tym szyta tak grubymi nićmi, że można jedynie zastanawiać się,
czy ludzie, którzy ją rozpoczęli i cynicznie
prowadzą, rzeczywiście uważają adresatów wspomnianych tez (czytaj:
społeczeństwo, nas wszystkich) za skończonych idiotów,
czy po prostu nie przejmują się reakcjami na swoje poczynania, z góry
zakładając, że i tak osiągną założone cele. Ich
zamysły mogą zostać zablokowane jedynie poprzez zorganizowany
międzynarodowy ruch protestu, którego najbardziej skuteczną
formą jest inicjatywa na rzecz przeprowadzenia unijnego referendum
dotyczącego naturalnych środków leczniczych.

Aby doszło ono do skutku, pod petycją w tej sprawie,
która jest dostępna na stronie internetowej:
http://www.eu-referendum.org/polski/petitions/natura
l_remedies_info.html,
musi zostać zebranych milion podpisów. Nie trzeba
też dodawać, że jej podpisanie jest nie tylko moralnym i etycznym
obowiązkiem, lecz leży w żywotnym interesie nas
wszystkich, naszego zdrowia i prawa do decydowania o tym, co jemy, jak
żyjemy i jak się leczymy.
Prawdziwe przyczyny zmasowanego ataku na zioła i
witaminy, wszczętego pod pretekstem ich rzekomej
szkodliwości lub bezwartościowego - z punktu widzenia terapeutycznego -
działania, są równie oczywiste, co oburzające.
Chodzi przede wszystkim - jeśli nie wyłącznie - o to, że witaminy, zioła
i wiele innych naturalnych preparatów leczniczych
nie są objęte ochroną patentową, w związku z czym przemysł
farmaceutyczny próbuje doprowadzić do ich całkowitego wyparcia z
rynku po to, by ludzie zażywali wyłącznie oferowane przezeń leki,
których sprzedaż przynosi krociowe zyski, mimo że środki
te często charakteryzują się niekorzystnymi działaniami ubocznymi. I
żadne pseudoargumenty mówiące o ochronie zdrowia
publicznego - jako przesłance leżącej u podstaw wspomnianych drakońskich
ograniczeń i zakazów â?? nie są w stanie zamazać
tej prawdy oraz towarzyszących jej cynicznych działań.

To, z czym mamy obecnie do czynienia, stanowi być może
najpoważniejszą od lat konfrontację w bitwie o
ludzkie zdrowie i wolności obywatelskie. Dlatego - przyłączając się do
międzynarodowej akcji protestu wobec projektowanych
zamierzeń - apelujemy do Czytelników Nieznanego Świata o masowe
podpisywanie petycji o przeprowadzenie w Unii Europejskiej
Referendum na rzecz Naturalnych Środków Leczniczych za pośrednictwem
podanej wcześniej strony internetowej. Jeśli nie mają
Państwo bezpośredniego dostępu do internetu - uczyńcie to przy pomocy
członków swojej rodziny, przyjaciół, czy znajomych,
którzy takim dostępem dysponują. Nie lekceważcie, proszę, tej sprawy,
gdyż każdy głos i podpis może okazać się na wagę
złota! Nie pozwólmy, by unijni urzędnicy i ich mocodawcy poza naszymi
plecami arbitralnie decydowali o naszym zdrowiu
bezwstydnie wmawiając ludziom, że czynią to dla ich dobra. Nie pozwólmy
również - w swoim najlepiej pojętym interesie - by
projekty mające wszelkie cechy brutalnego zamachu na podstawowe prawa i
wolności obywatelskie przybrały postać ustawowych
zapisów.

http://www.eu-referendum.org/polski/petitions/natura
l_remedies_info.html

Powyższy adres można skopiować i wstawić jako adres
jakieś strony jeżeli z tego forum nie będzie działał.
Proponuję również wszystkim skopiować ten artykuł i
wysłać do jak największej liczby znajomych.
www.stopcodex.pl

Co to jest Codex i dlaczego nam nie pasuje
Codex Alimentarius - w Polsce znany jako Kodeks
Żywnościowy - to zbiór zasad które powinny nas chronić, a
w rzeczywistości będą nas ograniczać i to wszystko jest planowane od 2010:

- cała żywność może być napromieniowana bez
powiadomienia konsumenta (zob. zezwolenie FDA w USA na
napromieniowanie)i może zawierać dodatki chemiczne oraz pestycydy, będąc
nadal nazywana â??żywnością ekologicznąâ??(zob.
Zielona Księga w UE)

- wszystkie zwierzęta przeznaczone na mięso możliwe,
że będą musiały zażywać antybiotyki i hormony
wzrostu, łącznie z hodowanymi ekologicznie

- możliwe z czasem przydomowa uprawa własnych owoców i
warzyw nie będzie możliwa bez zezwolenia (zobacz
ustawa w USA nr HR 875)

http://www.stopcodex.pl/2009/03/modernizacja-aktu-be
zpieczenstwa-zywnosci-hr-875-zagrozenie-dla-ekologic
znych-farmerow/

-sprzedaż naturalnych witamin, suplementów mineralnych
i ziół może być nielegalna, podobnie jak terapie
naturalne stosujące te składniki (np.Kanada ustawa C-6 i C-51; UE
dyrektywy dot. suplementów).

http://www.stopcodex.pl/2009/03/ustawa-c-51-w-kanadz
ie-macki-codexu-alimentarius/

Jak powiedział Michael Ellner: Tylko na nas
spójrzcie.Wszystko jest na wspak, wszystko jest do góry
nogami. Lekarze niszczą zdrowie, prawnicy niszczą sprawiedliwość.
Uniwersytety niszczą wiedzę, rządy niszczą wolność. Główne
media niszczą informacje a religie niszczą duchowość.
Jeśli ludzie pozwolą rządowi zadecydować, jaką mogą
jeść żywność i jakie zażywać leki, to wkrótce ich
ciała będą wkrótce cierpieć tak, jak ich dusze, które będą żyć w
tyranii" Thomas Jefferson"

STranger

2. Data: 2009-04-19 22:22:29

Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> [...]
> Europejskiej mieliby zostać pozbawieni możliwości
> korzystania z naturalnych terapii oraz dostępu do ziół, suplementów i
Czy pod hasłem "naturalnych" terapii jest też homeopatia?

Makro
--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://psychiatra.miasta.pl Blog o Zakręcie

3. Data: 2009-04-20 06:03:16

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Makro pisze:

> Czy pod hasłem "naturalnych" terapii jest też homeopatia?

Prawdopodobnie,. A także medycyna holistyczna, świecowanie uszu i
zamykanie czakry (albo otwieranie, nie pamiętam co szkodzi a co pomaga:-) )

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

4. Data: 2009-04-20 06:05:14

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" napisał:

> Prawdopodobnie,.

Tu bym polemizowała. Repy od homeo są bardzo skuteczne :]

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2009-04-20 07:41:12

Od: "czeremcha" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

To te bzdety i tu dotarły?

Ania

6. Data: 2009-04-20 10:02:16

Od: Ernest <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:
> To te bzdety i tu dotarły?
>
> Ania

Widać tak, w Skandynawii bufory głupoty już się wyczerpały.

Er.

7. Data: 2009-04-20 15:42:20

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Makro pisze:

> Czy pod hasłem "naturalnych" terapii jest też homeopatia?

Nie sądzę. Homeopatia jest szeroko uznana i zalegalizowana bo przynosi
wielkie dochody największym firmom farmaceutycznym. Nie zabija sie
kury... itd.
Chcą sie tylko pozbyć ziołolecznictwa, medycyny naturalnej (m.in
stawiania baniek itp.) pod przykrywką walki z np. świecowaniem uszu,
zamykaniem czakry itp. Wszystko wrzucą do jednego worka i zdelegalizują.
Pozostaną legalne tylko leki chemiczne produkowane przez koncerny
dostępne w aptekach. Pewnie nie od razu, ale do tego będzie sytuacja
zmierzać. Celem jest nie zdrowie ludzi, a maksymalizacja zysków i
całkowita kontrola nad rynkiem.

STranger

8. Data: 2009-04-20 15:49:57

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako sprawę pokrewną i ukazującą czym są i czym się kierują koncerny gdy
forsują zmiany prawne polecam obejrzenie tych krótkich filmów, o
stworzeniu przez Monsanto (gigantyczny koncern miedzynarodowy) patentu
na świnię.(!)

http://www.wykop.pl/link/130849/film-swinski-patent-
czy-monsanto-chce-miec-patent-na-zycie

http://www.wykop.pl/link/170801/monsanto-dostalo-pat
ent-na-swinie-wkrotce-wszystkie-swinie-ich-wlasnosci

STranger

9. Data: 2009-04-20 16:15:34

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> http://www.wykop.pl/link/130849/film-swinski-patent-
czy-monsanto-chce-miec-patent-na-zycie

Część druga.
3 i 4 filmu cześć tamteż sami znajdziecie, na liście po prawej stronie:

http://www.youtube.com/watch?v=lPkvVyo6p-c&feature=r
elated

STranger

10. Data: 2009-04-20 17:39:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Apr 2009 17:42:20 +0200, STranger wrote:

> Nie sądzę. Homeopatia jest szeroko uznana i zalegalizowana bo przynosi
> wielkie dochody największym firmom farmaceutycznym. Nie zabija sie
> kury... itd.

Którym koncernom? :)

Firmy produkujące homeopatyki trudno nazwać farmaceutycznymi, bo
zwyczajnie nie produkują leków. A największe giganty farmaceutyczne
świata homeopatii nie produkują.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Nazwa leku Pilne
wielkie korporacje i firmy farmaceutyczne
Piwo - fakty czy mity?
czy martwy zab moze bolec?
konsekwencje decydowania o...