konflikt sereologiczny a druga ciąża

1. Data: 2004-09-13 17:30:37

Temat: Re: konflikt sereologiczny a druga ciąża
Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałabym mieć (z mężem, o dziwo z tym samym ;)) drugie dziecko, ale ja
mam
> Rh-, a mąż Rh+. Mój pierwszy synek ma Rh+ (po Tatusiu ;)). W pierwszych
> dniach po cesarce (mój mężuś twierdzi, że jestem leniwa ;))otrzymałam
> zastrzyk z immunoglobiną. Wiem, że mi, jako matce, nic nie grozi, ale co z
> dzieckiem? Jaką mam pewność, że mój konflikt z mężem mu nie zaszkodzi? Na
co
> muszę ewentualnie zwracać uwagę?

Mity i legendy..... mamy XXI wiek a ludzie wciaz przejmuja sie konfliktem
serologicznym. Problem ten rozwiazano juz dawno temu i nie ma sie czym
przejmowac. Po drugie GOOGLE prawde Ci powie.

--
Pozdrawiam Norbert :-)
http://www.nkruk.tk/

2. Data: 2004-09-13 17:33:23

Temat: konflikt sereologiczny a druga ciąża
Od: "jarek d." <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko!

[...]

Pozdrawiam

Hucisko

3. Data: 2004-09-13 20:04:02

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Norbert za odpowiedź, ale ......
> google przeglądałam w tym kontekście ze 4 razy i nic. Wszystko tam jest,
> ale o matce, nic o zagrożeniu dla dziecka. Ja jestem dzieckiem z tzw.
> konfliktu (i na szczęście upośledzona nie jestem - tak myślę) i miałam
duży
> problem, żeby przeżyć - przetaczanie krwi itp. Chcę uchronić mojego drugie
> dziecko przed komplikacjami.

Moja siostra tez jest z konfliktu i tez jest normalna :-) To na pocieszenie.

--
Pozdrawiam Norbert :-)
http://www.nkruk.tk/

4. Data: 2004-09-13 20:11:40

Od: "jarek d." <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości

> [...]

problem, żeby przeżyć - przetaczanie krwi itp. Chcę uchronić mojego drugie

Dlatego potrzebuję odpowiedzi konkretnych od osób z tym problemem, skoro
ginekolog nie wie na pewno, to co, ja maluczka, mam wiedzieć?

Pozdrawiam Cię!

Nara

5. Data: 2004-09-13 20:46:53

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek d. napisał:

> [...]
> grozi, ale co z dzieckiem? Jaką mam pewność, że mój konflikt z mężem mu
> nie zaszkodzi? Na co muszę ewentualnie zwracać uwagę?

Wiem z biologii (LO), że konflikt może pojawić się,
gdy matka ma krew 0 Rh "-", a ty w ogóle nie piszesz o grupie krwi.
W stosunku do ojca, nie ma to zanczenia jaką ma grupę (jeśli nie ma żony,
która ma 0-).
Jeśli masz 0- a ojciec dzicka inną grupę krwi,to mogą wystąpić powikłania
zarówno dla Ciebie jak i dziecka podczas ciąży lub samego porodu. Nie wiem
jak radzą sobie z tym obecnie w medycynie, może to już nie jest problem.
Jeśli jednak podczas ciąży/ porodu dojdzie do wymieszania krwi (jakigoś
urazu płodu czy coś takiego, o ile dziecko będzie miało grupę rózną od 0-)
to zagrożenie życia Twojego i dziecka jest (może było duże). Następuje to
dlatego, że krwi te nawzajem się "eliminują, zwalczają".
--
pozdrawiam, nie specjalista
Kasia

6. Data: 2004-09-13 20:57:06

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdy matka ma krew 0 Rh "-", a ty w ogóle nie piszesz o grupie krwi.
> W stosunku do ojca, nie ma to zanczenia jaką ma grupę (jeśli nie ma żony,

Grupa krwi, z tego co sie orientuje, nie ma tu zadnego znaczenia. Chodzi o
czynnik Rh. Kiedy matka nie ma tego czynnika, a dziecko go posiada, jej
organizm traktuje go jak cos, co musi zwalczyc. Wtedy mamy konflikt
serologiczny grozny dla matki i dziecka.
Kiedys ogladalam program w TV na ten temat i z tego co pamietam coraz
grozniej jest przy kazdej kolejnej ciazy (tlumaczono, ze przeciwciala matki
sa coraz mniejsze i moga przenikac przez lozysko).
Moze wyjasni to ktos, kto sie na tym zna, bo ja wiele nie pamietam z tej
dziedziny.

Pozdrawiam.
Basiek.

7. Data: 2004-09-13 21:10:45

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze wyjasni to ktos, kto sie na tym zna, bo ja wiele nie pamietam z tej
> dziedziny.

przepraszam, że się w ogóle wtrąciłam,

ale jestem pewna, co do tej grupy 0 Rh "-", bo moja koleżanka właśnie taką
ma i lekarz jej polecił (chyba.. tak dla żartów), że zanim się chłopaka
spyta o imię ma spytać o jego grupę krwi.
Chodziło o to, że jak kobieta ma 0 Rh"-" to powinna szukać chłopa o tej
samej grupie krwi,aby była bezpieczna o siebie i swoje maleństwo (dokładnie
tak jak piszesz chodzi o konflikt).
--
pozdrawiam,
Kasia

8. Data: 2004-09-13 21:18:03

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek napisał:

> Moze wyjasni to ktos, kto sie na tym zna, bo ja wiele nie pamietam z tej
> dziedziny.

Masz rację, też chciałabym usłyszeć fachową opinię na ten temat.
:))
Przynajmniej będę wiedziała jak pocieszać koleżankę ;)
--
pozdrawiam,
Kasia

9. Data: 2004-09-14 05:23:55

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" napisała ...

> Grupa krwi, z tego co sie orientuje, nie ma tu zadnego znaczenia.

Niezupełnie.
Konflikty w obrębie grup głównych też się zdarzają.
Tyle tylko że bardzo rzadko.

Pozdrawiam !
Mała Mi

10. Data: 2004-09-14 10:02:37

Od: "Ligia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie potrafię tego pojąć. Jak kobieta ma '-', a jej partner '+', to jest źle,
a jak jest odwrotnie, to już nie ma zagrożenia żadnego? Pytam, bo mój
potencjalny małżonek ( śmiesznie brzmi ;d) ma właśnie grupę A rh '-' a ja A
rh '+' i jestem ciekawa ;-)

Ligia

Osama Bin Ladin Recent Photos
Niedokrwienie serca