kopytka

1. Data: 2005-01-28 13:38:25

Temat: kopytka
Od: "ropucha" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdecznie

Właśnie zaczęłam odkrywać uroki gotowania (w życiu nie sądziłam że coś
takiego napiszę, ale jak już się dorobiłam własnej kuchni to zaczęły sie we
mnie jakieś dziwne rzeczy dziać :)
Wpadłam ostatnio na pomysł zrobienia kopytek (mam olbrzymią książkę pt
Kuchnia Polska przepisy dawne i nowe - kilogram ziemniaków, dwie szklanki
mąki, 2 jajka) Ale wyszły mi trochę twardawe te kopytka. Przy zagniataniu
ciasta podsypałam może trochę więcej mąki, bo ciasto ciągle się kleiło. Czy
do zrobienia kopytek to to ciasto ma być takie klejące, czy nie? Bo w
książce napisano, że ciasto ma być gładkie - dla mnie to ozanaczenie jest
niejasne, może za mało jajek? Uwielbiam kopytka i chciałabym się nauczyć je
dobrze robić, ale nie wiem co mam poprawić w ich wykonaniu. Pomóżcie :)

ropucha

1. Data: 2005-01-28 14:09:41

Temat: Re: kopytka
Od: "LuCK" <l...@g...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

<ciach po całości>

A jedliście kopytka smażone na oleju, jak frytki?
Coś przepysznego, do tego jakiś gulaszyk, i kiszona kapusta, ach poezja :)
Zwykłe kiopytka według mnie troche mdłe i nijakie, a takie są fantastyczne.
--
Pozdrawiam, Łukasz
www.twk.prv.pl

1. Data: 2005-01-28 14:15:12

Od: "Kaska W" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ropucha" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
je
> dobrze robić, ale nie wiem co mam poprawić w ich wykonaniu. Pomóżcie :)

Zdecydowanie za duzo i jajek i maki:-) Na kilogram ziemniakow wystarczy 1
jajko i niecala szklanka maki
Niezle tez im robi dodanie lyzki masla
Sporo tez zalezy od ziemniakow Musza byc i dobrze wytudzone i przedtem
odparowane
Czy ciasto wychodzi gladkie czy nie zalezy tez od gatunku ziemniakow ale
jakie sa najlepsze na kopytka niestety nie wiem Moze ktos z grupowiczow
podpowie:-)
Kaska

1. Data: 2005-01-28 14:47:25

Od: "ropucha" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ciasto wychodzi gladkie czy nie zalezy tez od gatunku ziemniakow ale
> jakie sa najlepsze na kopytka niestety nie wiem

A co to za określenie gładnkie ciasto? i czy ciasto na kopytka ma być takie
klejące?

ropucha

1. Data: 2005-01-28 15:18:47

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ropucha napisał(a):
> [...]
> dobrze robić, ale nie wiem co mam poprawić w ich wykonaniu. Pomóżcie :)

jesli chcesz zeby kopytka byly mieciutlie i delikatne to dodajac jajka
dodawaj same zoltka bez biaka!!
ja zawsze jeszcze p[iocz zwyklej maki dodaje odrobine maki ziemniaczanej

pzdr tuch :)

1. Data: 2005-01-28 15:30:05

Od: "Kaska W" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to za określenie gładnkie ciasto? i czy ciasto na kopytka ma być
takie
> klejące?

Gladkie czyli bez grudek, dokladnie wymieszane
Klejace jest wtedy jesli ziemniaki sa zbyt wilgotne co bywa jesli nie
odparuje sie pozadnie, ziemniaki byly nie dogotowane lub gatunkowo sa takie
maziste (zdazylo mi sie kilka razy) a u Ciebie moglo byc spowodowane ta
iloscia jajek
pozdrawiam
Kaska

niedoprawione flaki pomocy !!!