koronkowa suknia slubna

1. Data: 2003-02-13 07:44:38

Temat: koronkowa suknia slubna
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Marzy mi sie suknia, jak w temacie. Na razie nie wyszla ze sfery marzen, ale
ma jeszcze czas, bo slub w sierpniu. Chcialam sie Was poradzic: czy sa w
sieci jakies projekty sukien? Robie na szydelku, ale nie mam specjalnej
wprawy, moje dotychczasowe osiagniecia to sweterek i sukienka krotka
zrobione maksymalnie prostym wzorem, slupkami i muszelkami, a tu trzeba
byloby juz cos poszalec ;) Moze frywolitki, moze nie szydelko a druty? Moze
koronki klockowe? Czy jestem w stanie w ciagu tych paru miesiecy opanowac
sztuke frywolitkowania czy klockowania (czego w zyciu na oczy nie
widzialam)? A moze jest w Krakowie jakis kurs? A moze ktoras z Was
zechcaialby mnie nauczyc?
Mnostwo pytan, wiem :) Lcze na Was! :)))

--
Serdecznie pozdrawiam :)
Dorota

1. Data: 2003-02-13 09:40:54

Temat: Re: koronkowa suknia slubna
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ale sobie wymyslilas... ;-)
Odradzam frywolitki i klocki - ewentualnie jako wstaweczki, czy koronki na
brzegach. Najlepiej szydelko albo druty. Cos mi sie majaczy ze kiedys byla na
grupce podawana jakas strona niemiecka i tam od cholery bylo jakis ciuchow
szydelkowych... Przejrzyj archiwum grupki. A moze jak sukienka na szydelku to
laczana z kwiatuszkow???
W kazdym razie powodzenia! Przejrze zbiory domowe moze cos znajde to Ci
podrzuce :)))
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-02-13 09:53:07

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak suknia na pewno jest na jakiejs stronce rosjanek jak znajde linka to
podesle
Pozdrawiam Ula

1. Data: 2003-02-13 10:35:53

Temat: Odp: koronkowa suknia slubna
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bede bardzo wdzieczna za wszelkie podpowiedzi :))
a moze ktoras z Was wpadla wczesniej na taki pomysl i cos doradzi od strony
praktycznej? nie wierze, ze suknia osobiscie wydziergana to takie odrycie
Ameryki :)))

Użytkownik <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

1. Data: 2003-02-13 12:36:25

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podstaw frywolitki nauczę cię w jakieś góra 3 godziny. Motywację masz
niebagatelną, to szybko ci pójdzie. Ale jeśli już frywolitka, to proponuję,
tak jak dziewczyny, starannie zaprojektowane wstawki, koronki, dodatki, ale
nie całą suknię. Trzeba niezłego kunsztu, żeby dotrzymać wszystkich tajników
kroju. Przecież nie chcesz mieć sukni typu worek.
Tak ze dwa pomysły mam na końcu oka. Ale nie jestem na bieżąco w modzie
ślubnej, więc do gotowego projektu to jeszcze daleeekoooooooo.
Gocha

1. Data: 2003-02-13 12:46:37

Od: "JotHa" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
strony
> praktycznej? nie wierze, ze suknia osobiscie wydziergana to takie odrycie

Napewno nie odkrycie, ale raczej oryginalny pomysl :-)
Poszukiwalam swego czasu wzorkow na sukienki.... jakos mi to nie za bardzo
wyszlo :-( Oczywiscie nie na slubna, bo tego na razie nei planuje :-) Jednak
robilam to i owo dla siebie 'na oko'.
Ogrom pomyslow moze byc wielki, nie wiem w jakim stylu marzy Ci sie
sukienka. Ostatnio, krotka swoja z malych motywow szydelkowych robilam ok 2
tygodni, tylko wieczorkami.
Powiedz, cos wiecej o tym, jaki styl preferujesz.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2003-02-13 13:09:56

Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestes z Krakowa??? :)) byloby bombowo! gdzie moge kupic ten przyrząd do
robienia frywolitek? to raczej dostepne w pasmanteriach krakowskich, czy
możesz mi podpowiedziec gdzie sie udac?

Użytkownik Gocha <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8...@n...przemo
.priv.pl...

1. Data: 2003-02-13 13:15:21

Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Styl? no, zeby pasowalo do mnie :) jestem mała blondynką, bardzo szczupła
(wszyscy mówią ze chuda..;) wiec suknia nie musi byc prociutka. Myslalam o
spodnicy szerszej, takiej, zeby ja na jakiejs usztywnionej halce rozlozyc.
A na gore jeszcze nie mam pomyslu, pewnie cos z ladnym dekoltem, zeby te
koronki sie dobrze preezentowaly. Ja wogole mam problem, zeby sobie cos
wyobrazic, musze cos gotowego zobaczyc i dopiero wtedy kombinowac, gdzie cos
dodac a czegos ujac. A jak sadzisz, moze lepiej suknie uszyc z materialu, a
tylko ozdobic koronkami i frywolitkami? Wtedy nie bedzie ryzyka, ze przy
kazdym podskoku suknia bedzie coraz dluzsza.... :)

Użytkownik JotHa <a...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2g446$qg3$...@a...news.tpi.pl...

1. Data: 2003-02-13 13:35:03

Od: "JotHa" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Styl? no, zeby pasowalo do mnie :) jestem mała blondynką, bardzo szczupła
> (wszyscy mówią ze chuda..;) wiec suknia nie musi byc prociutka.
Mowiac to wyobrazilam sobie taka 'typowa sukienke' odciata w pasie lub
gdzies tam na biodrach, gora dopasowana, dol rozkloszowany, albo.... dluga
waska 'rura' a dlugim welonem.... czy mala drobna przy ciele... wiesz... w
sumie kazda cos innego lubi, w czyms innym sie dobrze czuje i wyglada :-)))

Myslalam o
> spodnicy szerszej, takiej, zeby ja na jakiejs usztywnionej halce rozlozyc.
Mnie sie wlasnei wydaje, ze jesli juz, to podstawa musi byc suknie z
materialu, wlansie cos moze bardziej sliskiego i na to nalozona koronkowa
wersja - jesli juz sie na cos takeigo zdecydujesz. Masz wowczas pewnosc, ze
nie bedzie sie wypychac tu i wodzie :-))) A poza tym... bedziesz czuc sie
swobodnie, a nie zastanawiac sie, czy za wiele Ciebie nie widac przez
otworki w koronce :-)))

Gdzies mam stronke z wyrobami szydelkowymi bodajze sklepu indyjskiego...
dawalam juz link tu na grupke....
Nie ma wzorkow, ale moze cos Cie zainspiruje :-)))

Asia

1. Data: 2003-02-13 13:46:44

Od: "JotHa" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeju ! widac, ze przed obiadem jestem... nie dosc, ze zjedzone literki, to
jescze ciut nie logicznie napisane.
Ale co tam :-)))

Tu link wspominany http://www.crochetindia.com/ - nie znajdziesz tu
schenatow (tak mialo byc !), ale moze cos Ci wpadnie w oko i podpowie wlasny
pomysl. Nie ma tam jednak takiej, o ktorej pisalas....

Moze wlasnie pomysl z wstawkami frywolitkowymi bedzie w przypadku Twego
pomyslu bardziej pasowal ? Taka koronkowa robiona na szydelku nie za bardzo
sie do tego nadaje.... Bynajmniej w moim rozumieniu. Moze tylko stanik, czy
jak sie ta gora cala nazywa :-) w koronkach, a dol, jak mowisz marszczony i
tylko tkanina ?

Asia

pomocne programiki
frywolitki