kosiarka do pofaldowanego terenu

1. Data: 2005-06-07 18:47:18

Temat: kosiarka do pofaldowanego terenu
Od: "wojteg" <wojteg@no_spam.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,
prosilbym o rade i podzielenie sie doswiadczeniem w sprawie kosiarki. mamy
okolo 1100 m2 -1300 m2 trawy na nierownym terenie, sa to pagorki, skarpy,
brzeg stawu, polowa z tego jest na rownym terenie. do tej pory uzywalem kosy
spalinowej Stihla FS100 ale to caly dzien koszenia i to z nieprzyjemnym
naciskiem na kregoslup ... ;-) ... no i czasami "zatnie" sie trawnik ... tam
gdzie to konieczne dalej bede jej uzywal ale mysle rowniez o kosiarce
"tradycyjnej ... i w zwiazku z tym, mam pytania ...
1. elektryczna czy spalinowa? ( z pradem sobie poradze )
2. jakiej mocy i szerokosci ciecia? (
3. czy rzeczywiscie potrzebne "multowanie"? ( lub inne bajery )
4. jakiej firmy? ( niezawodnosc, latwosc obslugi .. itp )
5. jaka nadaje sie na skarpy? ( te o mniejszym nachyleniu )
jezeli znacie w sieci adres pod ktorym moglbym poglebic swoja wiedze na ten
temat prosze o link
pozdrawiam
WojteG

2. Data: 2005-06-07 20:31:28

Temat: Re: kosiarka do pofaldowanego terenu
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Jun 2005 20:47:18 +0200, wojteg napisał(a):

> [...]
> "tradycyjnej ... i w zwiazku z tym, mam pytania ...
> 1. elektryczna czy spalinowa? ( z pradem sobie poradze )

Spalinowa.
Ja mam 2500 m2, ok połowy koszę kosiarką - nie wyobrażam sobie biegania z
kablem po takim dużym terenie z nierównościami:( No i czasem nie zdążę
wykosić wszystkiego na czas, elektryczna 'nie pociągnie" wyższej trawy.
Nie wiem też czy przy obecnych cenach energii elektr. koszenie spalinówką
nie wychodzi taniej. Ale za to kosiarka jest droższa.

> 2. jakiej mocy i szerokosci ciecia? (

Szerokości cięcia nie pamiętam, a moc silnika to 4,5 KM.

> 3. czy rzeczywiscie potrzebne "multowanie"? ( lub inne bajery )

Uważam, że bajery są zbędne, ale napęd i kosz się przydają. U mnie ten
napęd to był wybawienie, bo kosiara jest ciężka i dzięki niemu dużo wolniej
się męczę.
Mam jeszcze taki bajer w postaci wajchy, którą zmienia się wysokość noża
(jeden ruch ręką)i też uważam że to fajna sprawa - w poprzedniej trzeba
było odkręcać koła:)

> 4. jakiej firmy? ( niezawodnosc, latwosc obslugi .. itp )

Dobrej:)
Z mocną obudową, bo większość i tak ma silniki B&S.
Ja używam Husquarny.

> 5. jaka nadaje sie na skarpy? ( te o mniejszym nachyleniu )

Chyba każda, pod warunkiem, ze kosi się w poprzek i dolewa troszkę więcej
oleju niż pokazuje wskaźnik.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2005-06-08 09:48:12

Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nierówności są duże to powinna byc to kosiarka spalinowa dwusuwowa, ze
względu na sposób smarowania, w czterosuwach praca przy dużym ciągłym
przechyle grozi uszkodzeniem silnika. Sam używam czterosuwu na pofałdowanym
terenie 10 000 m2 :-) ale nierówności nie są wielkie a nad samym stawem
wykańczam kosą Stihl.

Pozdrawiam
Darek

> [...]
> Ja używam Husquarny.

> Chyba każda, pod warunkiem, ze kosi się w poprzek i dolewa troszkę więcej

Złapałem niebezpiecznego czereśniowego potwora !!!
oczko wodne - jakie filtry i pompy???? pomocy ...
Podkaszarka spalinowa proszę o rad
Projekt ogrodu - co przed płotem (długie) ??
Coś mi zjada klon palmowy