kostka brukowa [troche NTG]

1. Data: 2006-06-21 22:35:38

Temat: kostka brukowa [troche NTG]
Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma idee, czym zaimpregnować kostkę betonową, żeby zawsze była
taka ciemna, jak polana wodą? Szukam jakiegoś szuwaksa do zapaprania
rzeczonej kostki, dotępne w handlu impregnaty działają przeciwnie, to
znaczy powodują, że pod wpływem wody bruk nie ciemnieje. Zastanawiam
się nad użyciem jakiegoś preparatu typu olej mineralny, ale obawiam
się smrodu. Tak czy inaczej będę eksperymentował, ale chętnie bym
posłuchał pomysłów.

2. Data: 2006-06-22 07:08:59

Temat: Re: kostka brukowa [troche NTG]
Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Guru wrote:
> Czy ktoś ma idee, czym zaimpregnować kostkę betonową, żeby zawsze była
> taka ciemna, jak polana wodą?

pomaluj ją ciemno-szarą farbą.
moon

3. Data: 2006-06-22 07:36:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <l...@w...pl> wrote in message

> pomaluj ją ciemno-szarą farbą.
> moon

Za późno, to robi się w trakcie produkcji.

4. Data: 2006-06-22 08:33:01

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Guru napisał(a):
> Czy ktoś ma idee, czym zaimpregnować kostkę betonową, żeby zawsze była
> taka ciemna, jak polana wodą? [...]

Spróbuj posmarować jakimkolwiek olejem.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-06-22 08:40:35

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "moon" <l...@w...pl> wrote in message

> Za późno, to robi się w trakcie produkcji.

są farby do betonu, nie cuduj:)

moon

--
happiness is a warm gun...

6. Data: 2006-06-22 08:57:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <l...@w...pl> wrote in message

> są farby do betonu, nie cuduj:)

Nie cuduję, nawet blaty kuchenne można robic kolorowe. Ale w procesie
produkcyjnym.
Inaczej efekt będzie słaby i szkoda kasy. Lepiej rozebrać, ułożyc nowe, a te
albo sprzedać, albo ułożyć w innej części ogrodu, albo dać komu - zależy,
ile tego jest.]
Najtrwalsze są barwniki mineralne (mielona skała) - mieszane z betonem i
dodawane do formy na zewnętrzną warstwę, bo w całej obiętości będzie drogo.
To samo jest z dodatkami hydrofobowymi, tyle że te dodaje się do całej
objętości produktu.

7. Data: 2006-06-22 09:17:04

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się nad użyciem jakiegoś preparatu typu olej mineralny, ale obawiam
> się smrodu. Tak czy inaczej będę eksperymentował, ale chętnie bym
Też się nad tym zastanawiałam i nijak nie mogę dojść do tego, dlaczego
producenci nie pomyśleli o uwypukleniu barw. Są impregnaty do betonu ale
mają inne cele, więc chyba trzeba zastosować coś nie do betonu. Może
nasączyć pokostem ?

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2006-06-22 11:15:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dobranoc" <a...@a...art.pl> wrote in message
> [...]
> producenci nie pomyśleli o uwypukleniu barw. Są impregnaty do betonu ale
> mają inne cele, więc chyba trzeba zastosować coś nie do betonu. Może

Niestety, pigmenty mineralne nie są nasycone kolorem. Ktoś wynalazł farby
(trwałe i mocne w nasyceniu koloru), jak znajdę wiedzę - podam...

9. Data: 2006-06-22 18:01:23

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

> Spróbuj posmarować jakimkolwiek olejem.

Kiedyś syn sąsiadki rozlał olej /słonecznikowy ! /
na klatce schodowej.
To, co nie wsiąkło w rozłożone gazety przez parę lat dawało efekt
takiego przyciemnienia i wyraźniejszej, jak po zamoczeniu, barwy.

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2006-06-22 19:00:44

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jun 2006 11:17:04 +0200, "Dobranoc"
<a...@a...art.pl> wrote:

> [...]
>producenci nie pomyśleli o uwypukleniu barw. Są impregnaty do betonu ale
>mają inne cele, więc chyba trzeba zastosować coś nie do betonu. Może

Jutro będę miał speca od kamienia z probkami ipregnatow, mowi , ze cos
dobierze, dam ci znac jak sie uda.

Uprawa bazylii
Czy duze drzewa sie nawozi ? Jak?
Rącznik do wzięcia(nadal)