kostka brukowa [troche NTG]

11. Data: 2006-06-22 20:31:27

Temat: Re: kostka brukowa [troche NTG]
Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Guru wrote:
> Jutro będę miał speca od kamienia z probkami ipregnatow, mowi , ze cos
> dobierze, dam ci znac jak sie uda.
Czekam na wieści. Swego czasu pytałam się drogowców i nic nie znaleźli,
a też o wiele bardziej moja kostka podoba mi się po deszczu :)

Pozdrawiam
Baśka

12. Data: 2006-06-23 16:14:05

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> są farby do betonu, nie cuduj:)

Podaję co mówi mi mój facham od farb, barwników, lakierów wszelkiego
rodzaju
a mówi tak że juz nie kupie w Polsce MALBETU bo było zbyt dużo reklamacji
na ten produkt
z tego względu że płowieja i wietrzeja po kilku latach od zastosowania.
Poddali sie - zła technologia.
Z innych informacji /druk solwentowy/ dowiedziałem sie że `słońce niszczy
każdy kolor` (szególnie żółty)

-cr-

13. Data: 2006-06-23 17:10:55

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:
> Z innych informacji /druk solwentowy/ dowiedziałem sie że `słońce niszczy
> każdy kolor` (szególnie żółty)
Nie należy mieszać technik drukarskich z brukarskimi. Kwestia pigmentów.

Pozdrawiam
Baśka

14. Data: 2006-06-23 18:44:15

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
> Nie należy mieszać technik drukarskich z brukarskimi. Kwestia pigmentów.

Wyjaśnij proszę.
Według mojej wiedzy kolor inaczej zachowuje się w różnych nośnikach
pigmentu.
Pigmenty rozpuszczone w wodzie, rozpuszczalniku lub i innym medium
zachowuja się zupełnie inaczej
Moim zdaniem błąd w nie zachowaniu koloru tkwi w tym że `materiał jest
źle (nieodpowiednio)
zabezpieczony przed promieniowianiem słonecznym.
Mam jeszcze zbyt małą wiedzę na ten temat ale czuję że problem tkwi w
substancji bazowej.

-cr-

PS: W procesie druku ten problem już rozwiązano ;)

15. Data: 2006-06-23 19:04:34

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Guru napisał(a):
> Jutro będę miał speca od kamienia z probkami ipregnatow, mowi , ze cos
> dobierze, dam ci znac jak sie uda.

O takim zastosowaniu?
"Impregnat hydrofobizujący przeznaczony jest do hydrofobizacji podłoży
mineralnych takich jak tynki cementowo-wapienne i cementowe, płyty
włóknisto-cementowe, beton, cegła, kamień. Może być także stosowany jako
środek gruntujący pod farby fasadowe. Poprzez głębokie wnikanie i
hydrofobizacje powierzchni zabezpiecza je przed nasiąkaniem wodą,
wpływem czynników atmosferycznych, osadzaniem się kurzu,porastaniem
mchem i porostami, zwiększając jednocześnie mrozoodporność. Może być
stosowany na zewnątrz i do wewnątrz pomieszczeń."

Swoją droga przy odnawianiu elewacji zapryskałem betonowe podłoże
kolorowym impregnatem do drewna tyle, że z dodatkiem wosku i za nic to
teraz nie chce zejść.
;-)))
pozdr. Jerzy

16. Data: 2006-06-23 19:38:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Swoją droga przy odnawianiu elewacji zapryskałem betonowe podłoże
> kolorowym impregnatem do drewna tyle, że z dodatkiem wosku i za nic to
> teraz nie chce zejść.
> ;-)))

Użyj lutlampy :-P

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

17. Data: 2006-06-23 21:56:51

Od: "fiora" <f...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś ma idee, czym zaimpregnować kostkę betonową, żeby zawsze była
> taka ciemna, jak polana wodą? Szukam jakiegoś szuwaksa do zapaprania
> rzeczonej kostki, dotępne w handlu impregnaty działają przeciwnie, to
> znaczy powodują, że pod wpływem wody bruk nie ciemnieje. Zastanawiam
> się nad użyciem jakiegoś preparatu typu olej mineralny, ale obawiam
> się smrodu. Tak czy inaczej będę eksperymentował, ale chętnie bym
> posłuchał pomysłów.
popieram pomysł z olejem - mam kamien w ogródku
i ta metoda wyraźnie go przyciemniła i nasyciła kolor.
Równiż cegły tak traktuję i mają ładny wyraźny kolor
Fiora

18. Data: 2006-06-23 22:03:33

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Nie cuduję, nawet blaty kuchenne można robic kolorowe. Ale w
> procesie produkcyjnym.
> Inaczej efekt będzie słaby i szkoda kasy. Lepiej rozebrać, ułożyc
> nowe, a te albo sprzedać, albo ułożyć w innej części ogrodu, albo dać

Najlepiej użyć granitu, albo innego kamienia, a nie bawić się w beton:)
Lecz skoro ktoś ma beton, to może sobie po nim smarować, wiadomo, że żadna
farba narażona na słońce, deszcz i mróz nie jest na wieki, co jakiś czas
trzeba malować powtórnie.
Widziałem domy z cegły póżniej pomalowanej, stoją latami i jakoś wytrzymują.

moon

19. Data: 2006-06-26 07:38:54

Od: "MIrosław Kosmała" <m...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś ma idee, czym zaimpregnować kostkę betonową, żeby zawsze była
> taka ciemna, jak polana wodą?

Witaj.
Około dwu lat temu widziałem w składzie budowlanym imprtegnat o nazwie
"mokry kamień", z tego co pamiętam był do granitu,bazaltu, kamienia
polnego. Nie kojarzę w opisie betonu, ale może warto pójść tym tropem.
Pozdrawiam
Mirekk

20. Data: 2006-06-26 07:41:28

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poruszany problem nie tkwi w kwestii płowienia barwnika. Chodziło zupełnie o
co innego.
Poza tym kostki barwne nie są barwione powierzchniowo.

Pozdrawiam
Baśka

Uprawa bazylii
Czy duze drzewa sie nawozi ? Jak?