kostki lodu

1. Data: 2003-08-28 08:25:59

Temat: kostki lodu
Od: "roberte" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak uzyskac bardzo przezroczyste kostki lodu takie ladniutkie jak na
reklamach mi wychodza mleczne czy to wina wody czy czegos innego

1. Data: 2003-08-28 08:47:30

Temat: Re: kostki lodu
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "roberte" <t...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> jak uzyskac bardzo przezroczyste kostki lodu takie ladniutkie jak na
> reklamach mi wychodza mleczne czy to wina wody czy czegos innego

Temat byl niedawno poruszany, moze uda Ci sie wygooglowac cos wiecej.
Ja moge tylko poradzic kostkowanie wody przegotowanej, beda bardziej
przezroczyste niz z surowej.
Problem stwarza powietrze znajdujace sie w wodzie.

Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-28 08:49:00

Od: "spontan" <e...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przezroczyste niz z surowej.
> Problem stwarza powietrze znajdujace sie w wodzie.

i chlor oraz pewnie jakies zwiazki chemiczne ktore oczyszczaja wode
Sproboj zrobic lod z wody mineralnej niegazowanej z butelki :)

pozdrawiam spontan

1. Data: 2003-08-28 09:09:06

Od: "roberte" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo poszukam na goglusiu i oczywiscie z mineralka rowniez bede
eksperymentowal

1. Data: 2003-08-28 09:18:27

Od: "anton" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

niedawno ktoś już o to pytał... Wnioski z tamtej dyskusji: nie da się
domowym sposobem! płyn musi być odgazowany, wtedy jest przezroczysty. Tylko
kostkarki przemysłowe....

1. Data: 2003-08-28 11:33:27

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"roberte" <t...@a...net.pl> wrote in message
> dziekuje bardzo poszukam na goglusiu i oczywiscie z mineralka rowniez bede
> eksperymentowal

Probowalem osobiscie z woda mineralna. Odstana Naleczowianka nie gazowana -
efekt byl ten sam co z przegotowana woda z kranu.

jd

1. Data: 2003-08-28 11:40:46

Od: "Norek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze mi przyszedl na mysl taki pomysl:
jakby zamrozic wode w lod - wtedy powietrze oddziela sie od wody, wtedy rozbic
lod i rozmrozic w szczelnym naczyniu. potem zamrozic od nowa - byc moze dzieki
temu pozbedziemy sie czesci tych babelek powietrza ktore umleczniaja lod.
albo chociaz bez rozbijania zamrozic-rozmrozic i jeszcze raz zamrozic.
Ale to jest tylko pomysl - osobiscie nie probowalem.
ciekawe jaki bylby efekt.
hej
Norek

1. Data: 2003-08-28 11:55:11

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo chociaz bez rozbijania zamrozic-rozmrozic i jeszcze raz zamrozic.
> Ale to jest tylko pomysl - osobiscie nie probowalem.

Przy zalozeni, ze przyczyna jes gaz rozpuszczony w wodzie, sadze, ze
lepsze jest nastepujace rozwiazanie:
1. zagotowac wode i pogotowac ja conieco
2. wrzaca, a w kazdym razie bardzo goraca nalac "pod korek" do
szczelnego naczynia i zakrecic
3. Po ostuczeniu przelac do foremki i szybko zamrozic.

Metoda "chalupnicza", ciekawe na ile skuteczna, bo nie probowalem, ale
rozumowanie jest takie:
rozpuszczalnosc gazow w wodzie maleje wraz z temperatura. podgrzanie ma
zatem na celu usuniacie wiekszosci gazu z wody. Szybkie przelanie i
zakorkowanie w szczelnym naczyni do ostuczenia - po to, zeby wode
schlodzic przed zamrozeniem, ale nie dopuscic, zeby sie "nowy" gaz w
niej rozpuscil.

Any comments?
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-08-28 12:08:48

Od: "Norek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczelnego naczynia i zakrecic
> 3. Po ostuczeniu przelac do foremki i szybko zamrozic.

faktycznie lepszy sposob przy zalozeniu ze to przyczyna jest gaz. A tak mi sie
mocno zdaje ze tak jest.
Jakby ktos wyprobowal sposob to niech da znac - bedziem madrzejsi w temacie
przezroczystosci kostek lodu ! :)))
Norek

1. Data: 2003-08-28 15:50:28

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norek wrote:

> [...]
> mocno zdaje ze tak jest.
> Jakby ktos wyprobowal sposob to niech da znac - bedziem madrzejsi w temacie

Dziekuje ;)
Po zastanowieniu doszedlem do jednego wniosku: wody nie nalezy
doprowadzac do wrzenia, tylko do "prawie wrzenia" i wytrzymaniu tak
przez czas jakis.
Powod:
Przy niewielkiej roznicy stosowanych temperatur, moze sie jednak okazac,
ze intensywne bablowanie spowoduje mieszanie na granicy gaz/woda i w
konsekwencji nieplanowane rozposzczanie sie gazu w wodzie (BTW wiem, ze
w bablu jest para H2O i nie o to mi chodzi, tylko o ruchy powierzchi wody).

Pozdr.,
Shrek

Pytanie o śmietanę
Jak suszyć śliwki