koszt edukacji

1. Data: 2005-11-17 08:35:20

Temat: koszt edukacji
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomożecie? Nie piszę pracy magisterskiej i nie planuję aż tak dalekosiężnie
(siwa, spokojnie, oddychaj ;), ale z pewnych względów (nienagannych
moralnie, etycznie i legalnie :) bardzo przydałaby mi się informacja, ile
kosztuje - miesięcznie, rocznie - "posyłanie dziecka do szkoły". Znaczy
podręczniki, kredki na plastykę i trampki na WF, wyjścia i wyjazdy klasowe,
bilety na autobus, opłaty szkolne i te wszystkie rzeczy, o których ja nie
mam pojęcia, a Wy musicie opłacić ;) Chodzi mi o wydatki ściśle związane ze
szkołą - czyli wyjście z rodzicami do muzeum, choć niewątpliwie edukacyjne,
nie, ale wyjazd z klasą gdzieśtam, choć nie obowiązkowy - jak najbardziej.
No i najbardziej zależy mi na wyższych stopniach edukacji - szkoła średnia,
a nawet pierwsze lata studiów, ale za informacje podstawówkowo-gimnazjalne
też będę wdzięczna.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

2. Data: 2005-11-17 09:02:17

Temat: Re: koszt edukacji
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał

> No i najbardziej zależy mi na wyższych stopniach edukacji - szkoła
> średnia, a nawet pierwsze lata studiów, ale za informacje
> podstawówkowo-gimnazjalne też będę wdzięczna.

U nas I klasa podstawówki w Gdyni:

komplet podręczników (I klasa) - ok. 100 zł na rok
wyprawka (zeszyty, farby, kredki itp.) - ok 150 zł na rok
tornister - ok. 150 zł - na kilka lat
2 worki na kapcie - 10 zł na kilka lat
2 komplety stroju gimnastycznego (koszulka + spodenki) - ok 120 zł na rok
2 pary obuwia (po szkole i na WF) - 80 zł na rok
komitet - 10 zł na miesiąc
składka klasowa - 11 zł na miesiąc
składka na świetlicę - 6 zł na miesiąc
ubezpieczenie - 37 zł na rok
obiady - średnio 45 zł na miesiąc
basen (szkolny) - 280 zł na rok
angielski (szkolny) - 12 zł miesięcznie

To chyba wszystko. Jak mi się coś przypomni, to dam znać :)

PozdrawiaM

3. Data: 2005-11-17 10:17:15

Od: "Basia Z." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i najbardziej zależy mi na wyższych stopniach edukacji - szkoła średnia,
> a nawet pierwsze lata studiów, ale za informacje podstawówkowo-gimnazjalne
> też będę wdzięczna.

Z drugiego bieguna - studia poza miejscem zamieszkania (w tym wynajęcie
mieszkania, bilet komunikacji miejskiej, podręczniki) - około 700 zł
miesięcznie. W każdym razie tyle daję młodemu a on się martwi ja przeżyć w
Krakowie (fakt że mieszkanie znalazł sobie sam wyjątkowo tanio - 150 zł/miesiąc
+ media). Od stycznia dostanie prawdopodobnie kredyt studencki i wtedy będzie
dostawał mniej. Ogolnie umowiłam się z nim że dostanie 400 zł miesiecznie w
czasie I roku ale rozłożone tak że w pierwszych miesiącach więcej, wtedy jak
dostanie kredyt mniej.
Jak na kolejnym roku dostanie stypendium - jego zysk.
Ale stypendium socjalne mu nie przysługuje, może co najwyżej walczyć o naukowe.
No i może sam dorabiać jak chce, ale raczej nie w czasie I roku.

Pozdrowienia.

Basia

4. Data: 2005-11-17 10:25:10

Od: "Basia Z." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z drugiego bieguna - studia poza miejscem zamieszkania (w tym wynajęcie
> mieszkania, bilet komunikacji miejskiej, podręczniki) - około 700 zł
> miesięcznie.

Acha - młody mieszka w Krakowie średnio 4-5 dni w tygodniu, 2-3 dni w domu i
wtedy tu go żywię, czasem też zabiera z domu coś smacznego, ale na ogół tam żywi
się samodzielnie.
Za przejazdy Kraków - dom też sam sobie płaci i jeszcze coś tam wygospodarowuje
na wyjazdy w góry. Czasem ma te wyjazdy za darmo, lub nawet niewiele na tym
zarabia (np. obsługa chatki). Ale za poważniejsze wydatki (typu egzamin
przewodnicki, jak wreszcie podejdzie do niego, wydatek rzędu 300 zł) to mu zapłacę.

Pozdrowienia.

Basia

5. Data: 2005-11-17 10:57:39

Temat: Re: koszt edukacji [OT]
Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Acha - młody mieszka w Krakowie średnio 4-5 dni w tygodniu, 2-3 dni w domu
(...)

Tak mi się przypomniało ;) Ach... nostalgia :)
Tak to jest faktycznie w pierwszych 3-4 miesiącach.
Potem mówi się rodzicom, że sesja, że nauki dużo - i jeździ się
co dwa tygodnie. Mama zazwyczaj powzdycha trochę,
ale ucieszy się, że dziecko sumienne jest :D
Po 6-8 miesiącach przywyknie, ale pod koniec roku jest dużo
nauki więc wizyty raz w miesiącu też się da wytłumaczyć... ;)
W drugim roku staje się to normalne - bo po co niepotrzebnie
tracić tyle czasu w podróży :))
Potem to już z górki - czasami w "wyjazdowy" weekend coś
wypada... a generalnie od odwiedzin rodziców to są części
ferii lub wakacji, święta i uroczystości rodzinne. :)

Pozdrawiam,
Radek

6. Data: 2005-11-17 11:16:19

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> 2 komplety stroju gimnastycznego (koszulka + spodenki) - ok 120 zł na rok

Hm.... no nijak mi nie wychodzi... 30 zł za spodenki czy za koszulkę?
Nie żebym była jakaś super oszczędna, ale 20 zł to dałam za cały komplet.

> składka klasowa - 11 zł na miesiąc
> składka na świetlicę - 6 zł na miesiąc

Drogo macie. U nas składka 5 zł/m-c
Świetlica - 25 zł/rok.

> basen (szkolny) - 280 zł na rok

> angielski (szkolny) - 12 zł miesięcznie

??
U nas nie płacimy nic.

Eulalka

7. Data: 2005-11-17 11:46:36

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Eulalka" <e...@l...net.pl> napisał

> Nie żebym była jakaś super oszczędna, ale 20 zł to dałam za cały komplet.

Za koszulki dałam po 30 zł (Kappahl), ponieważ najpierw kupiłam w Geancie po
8 zł i się rozleciały w praniu jeszcze przed użyciem :-/ Co do spodenek, to
jedne (krótkie) bodaj 15 zł, a drugie (długie, dresowato-legginsowate) ok.
45 zł.

> Drogo macie. U nas składka 5 zł/m-c
> Świetlica - 25 zł/rok.

No to faktycznie drogo.
Tylko, że z tej składki kupuje się wszystko i zasadniczo nic nie trzeba
dopłacać w ciągu roku (kwiaty, wyjścia do kina, jedzonko na różne
uroczystości itp.)

> ??
> U nas nie płacimy nic.

Może koszta angielskiego macie pokrywane przez Radę Rodziców.
A basen macie pewnie w szkole (na Gospodarską chodzą dziewczyny?)
U nas na basen chodzi się do hotelu Gdynia i stąd te koszty.

PozdrawiaM

8. Data: 2005-11-17 12:03:25

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> No to faktycznie drogo.
> Tylko, że z tej składki kupuje się wszystko i zasadniczo nic nie trzeba
> dopłacać w ciągu roku (kwiaty, wyjścia do kina, jedzonko na różne
> uroczystości itp.)

Teoretycznie też jeszcze nic nie dopłacałam. Za to musiałam przynieść
wyprawkę na świetlicę - też stuknęło jakieś 35 zł.

> Może koszta angielskiego macie pokrywane przez Radę Rodziców.

Angielski "wykłócony" jest ;)
Wszystkie klasy 1. w szkole są od tego roku profilowane. I tak jest
klasa z angielskim, niemieckim, klasa artystyczna i sportowo-taneczna.
Weronika jest w tej ostatniej. Na zebraniu przez rozp. roku była
dyskusja, by jednak dzieciakom dać ten angielski. Nie wiem skąd szkoła
ma kasę na te dodatkowe zajęcia - nie wnikam. Tak czy siak mają 1 godz.
angielskiego i 1 godz. tańca z tej puli.

> A basen macie pewnie w szkole (na Gospodarską chodzą dziewczyny?)

Chodziły - Martyna już nie chodzi, bo w 6. klasie basenu nie ma - rok
temu co tydzień 5 godzin siedziała, więc jej na długo wystarczy ;)
Weronika nie chodzi. Na upartego dałoby się załatwić za 7 zł tygodniowo
godzinę basenu na Gospodarskiej, ale rodzice jacyś niemrawi i prowadzać
im się dzieci w soboty nie chce.

> U nas na basen chodzi się do hotelu Gdynia i stąd te koszty.

Aha

Eulalka

9. Data: 2005-11-17 13:16:45

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:dlhfdq$fi8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Pomożecie?(...)
> też będę wdzięczna.

W temacie: badanie CBOS z 2003 r.
http://www.vulcan.edu.pl/rodzice/inne/statystyka/200
3_169.pdf

A z 2002 i różne takie raporty CBOSu, w sumie polecam grupie, choć trochę
OT - jest tam i najnowszy o normach moralno-etycznych Polaków:
http://www.vulcan.edu.pl/rodzice/inne/statystyka/ind
ex.html

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

10. Data: 2005-11-17 13:34:50

Od: "Old Rena " <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid <a...@o...pl> napisała:
> W temacie: badanie CBOS z 2003 r.
> http://www.vulcan.edu.pl/rodzice/inne/statystyka/200
3_169.pdf

Ekhem... można znaleźć u źródła, również z 2004 r.:
http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2004/K_170_04.PDF

--
Old Rena
[Renata Gierbisz

...ginące rzeczy w szkole...:-/
Na narty z dzieckiem - dokąd?
dzieci (wybitnie) zdolne
jaki filtr rodzinny do internetu (przeglądarka Internet Explorer)
akcesoria ułatwiające pisanie - 1 klasa