koszt remontu mieszkania ?

11. Data: 2005-12-07 13:25:18

Temat: Re: koszt remontu mieszkania ?
Od: "Wojt@s" <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4396DCD7.2119337F@o2.pl...

> I uważasz że to wada ?
>
> --
> P. Jankisz
> trochę o rowerach:
> http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

nie uważam, że to wada
tylko że mieszkanie na peryferiach mi nie odpowiada
w dużym stopniu ze względów komunikacji jaka panuje we Wrocławiu - to co sie
tutaj dzieje to jest TRAGEDIA

12. Data: 2005-12-07 13:27:10

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Dec 2005 14:00:07 +0100, P...@o...pl napisał(a):

> I uważasz że to wada ?

Jak na osiedlu nie ma przedszkola i szkoły to wada. A Poznań przynajmniej
się nie pali do budowy takich przybytków na nowych osiedlach. Co innego
jakiś grunt pod Stary Browar sprzedać - wtedy wszystko idzie szybciutko.

13. Data: 2005-12-07 13:32:50

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tymczasem na
> peryferiach w ciągu niecałego roku można mieć nowe mieszkanie. O co tu
> chodzi ?

Sam sobie odpowiedziałeś. Lokalizacja.

14. Data: 2005-12-07 13:32:58

Od: "rozi" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojt@s" napisał w wiadomości

> jaki jest średni koszt m2 remontu mieszkania w standardzie średnim
> remont mieszkania od zera - podłogi, okna, łazienka, kuchnia itp.

Zawsze wychodzi 2x drozej niz planowales :)
Chyba nie da sie odpowiedziec, bo to zalezy czego oczekujesz. Mozesz polozyc
na podloge byle jakie panele, mozesz tez miec prawdziwe fajne drewno. Mozesz
kupic szafki kuchenne w markecie (2000pln), mozesz zrobic na zamowienie w
zabudowie (10000pln +). Mozesz pomalowac byle jaka farba, a mozesz dac taka
co latwo potem z niej cos zmyc. Im mniejsze mieszkanie tym drozej wyjdzie ci
srednio za metr. Duzo mozna zaoszczedzic wyjezdzajac kilka kilometrow za
miasto. Drzwi drewniane miasto -1200pln po za - 800pln. Szafki kuchenne -
15000 miasto, po za - 12000. To takie przyklady, ale na tym mozna sporo
zaoszczedzic. I wtedy sredni koszt bedzie napewno mniejszy. Jezeli beda to
jakies przyzwoite materialy to moim zdaniem blizej 800-1000pln za metr
wychodzi (bez mebli). Ale robisz cos co starczy na pare lat.

Pozdrawiam
rozi

15. Data: 2005-12-07 13:55:03

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Boombastic napisał(a):

> Tymczasem na
>
> Sam sobie odpowiedziałeś. Lokalizacja.

W nieciekawej dzielnicy, gdzie wieczorem lepiej nie chodzić ?

16. Data: 2005-12-07 13:57:12

Od: "erpe" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te 10 tys. to chyba wariant optymistyczny. Zauważ, że w łazience i kuchni
jest wiele rzeczy, których samemu zrobić nie sposób, dlatego trzeba wynająć
ekipę a za łazienkę i kuchnię to koszt rzędu co najmniej 4 tys o ile nie
więcej (mam na myśli profesjonalistów o dobrej opinii a nie "złote rączki",
którzy zrobią tak, że za pół roku glazura zacznie się walić na podłogę).
Ekipa w ciągu 3-4 tygodni wyrówna ściany, wymieni instalację wodną,
zainstaluje wannę, wykona obudowy rur i wanny, położy glazurę itd.
Do tego materiały, czyli:
- wanna i bateria,
- umywalka i bateria,
- szafka pod umywalkę,
- toaleta,
- glazura i terakota,
- gładź do wyrównania ściany, kleje, grunter i farby,
- zlew i bateria,
- zestaw mebli kuchennych,
- instalacja wodna (przy okazji rozwalania wszystkiego warto wymienić stare
rury na nowe, miedziane).

Oprócz tego jeszcze duperele: lampy do łazienki i kuchni, zestaw
prysznicowy, suszarka podsufitowa do suszenia prania, suszarka do ręczników,
półeczki na mydło itd. Ponadto w łazienkach standardowo znajdują się żeliwne
grzejniki-grzmoty, które też należałoby w zasadzie wymienić na nowe, choć
można oczywiście zostawić. Oczywiście przydałoby się wstawić do łazienki
jakiś mebelek.

Szacunkowe wyliczenie wskazuje, że przy wariancie optymistycznym może uda
się zmieścić w tych 10 tys. Jednak odrobina szaleństwa (rozumiem przez to
m.in. wymianę grzejnika na ładny, typu suszarkowego) oznacza natychmiastowy
wzrost kosztów ponad tę kwotę. Moim zdaniem trzeba się liczyć z kosztem od
12-14 tys.

-----------
Pozdrawiam
erpe

17. Data: 2005-12-07 14:33:57

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW: obserwuję poczynania pewnego człowieka, który niezbyt tanio kupił
> mieszkanie w starej pożydowskiej kamienicy, na dokładkę w nieciekawej
> okolicy. Nowe tynki, wylewki, drzwi, okna, hydraulika, instalacja CO (
> wcześniej wyburzenie pieców kaflowych ), podciągnięcie gazu itd. Męczy
> się człowiek już 2gi rok, nadal pompując w mury kasę. Tymczasem na
> peryferiach w ciągu niecałego roku można mieć nowe mieszkanie. O co tu
> chodzi ?

O sufit trzy i pół metra od podłogi?
W życiu nie chciałabym mieszkać w "nowoczesnym" standardzie. Zanim się nie
wprowadziłam do kamienicy, nie wiedziałam, że mam klaustrofobię.

A.

18. Data: 2005-12-07 18:28:11

Od: Darecka <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

erpe napisał(a):
> [...]
> wzrost kosztów ponad tę kwotę. Moim zdaniem trzeba się liczyć z kosztem od

Musze sie zmiescic - moje pieniazki nie sa z gumy ;-P
Mam to szczescie, ze moj tato to sprawdzony wymieniacz
"czego-sie-da-i-nie-da", Fachowiec zlota raczka (choc na co dzien
urzednik). Do tego moj maz "przynies-podaj-pozamiataj" (a czegoz mozna
chciec od programisty?? ;-)) i efekt murowany (heh-to chyba adekwatne
okreslenie w zwiazku z remontem).
Razem wymienili cala instalacje, podpinali te kabelki w puszki, ze do
dzis zadnych spiec, wywalonych faz itp. Do tego wymienili wszystkie
grzejniki (spawanie odbywalo sie za pomoca zwyklej butli gazowej z
wezykiem). Planuja juz wymiane calej instalacji wodnej z przenoszeniem
kibelka wlacznie i zamiana wanny na kabine. Rownanioe scian i
profesjonalne kladzenie kafli, to dla nich pikus ;-). Takze robocizna
odpada. Jedyne czego nie zrobia, to nie zmienia licznika gazu i
umiejscowienia gazowki (na lewo ma mi to wymienic koles za 500 zl).
Meble do kuchni wyniosa mnie 3000 tys. (bez okapu,baerii i zlewu). Do
lazienki musze kupic kibelek, geberit, umywalke i kabine (to jakies
4tys). Takze na materialy wydam jakies 3 tysiace. DAMY RADE ;-)) Razem
10 tys.
Pozdrowienia - optymistka - Darecka

19. Data: 2005-12-07 20:31:18

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> materialy zazwyczaj kupujemy w marketach ,wychodzi najtaniej ,ew.probuje
> targowac sie w malych sklepikach.

Nie prawda, ze w marketach wychodzi taniej. Poszukaj najpierw na rynku potem
sie wypowiadaj... trzeba tylko troszke pochodzic. rzyklad na
kleju/terakoci/glazurze - market 2300 PLN - sklep znaleziony 1740 PLN...
W marketach wciskaja kity, ze az sie smiac chce... czlowiek ze sklapu na
Bartyckiej w W-wie mowil mize chodzi po marketach zeby porownac ceny i pyta
sie sprzedacy czy ta terakote mozna by taniej kupic, uslyszal:
'"- Paaanie, to s aceny producenckie i zejscie ponizej naszych 84 PLN jest
praktycznie niemozliwe..."
Co uslyszal sprzedawca ?
"- Zparaszam do mnie do sklepu, bez znizki sprzedam Panu za 56 PLN..."

I to jest prawda neistety, zeludzie sie nabieraja na ZACHODZNIE markety i
nei wspieraja naszych handlowcow, bo mysla, ze jest taniej... moze wiekszy
wybor w jednym miejscu, ale ja wybieralem sprzety do calego domu wszedzie,
po czym zamowilem wszystko w jednym sklepie i wyszlo mi grubo ponad 1000 PLN
taniej na samej lazience...

A odnosnie tematu kosztow, to to co ja juz zakupilem wynioslo mnie w
mieszkaniu 57 m2:
ŁAZIENKA:
mam czysty beton, wiec kupilemw szystko razem z wanna i sowietleniem koszt
ok 4800 PLN
KUCHNIA j.w. ok 10000 PLN - razem z lodowka(1600), kuchnia (2300) i
okapem.(600)
PODLOGI: 7000-7500 PLN - 35 m2 parkietu, reszta to terakota.
Duzy pokoj i sypialnia dwe duuuuze szafy zabudowane ok. 2200 PLN - tutaj
najdrozsze sa drzwi i szyny do nich.

Wszystko przy robocie wlasnej.

Pozdrawiam
Jasiek

20. Data: 2005-12-08 08:36:09

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> materialy zazwyczaj kupujemy w marketach ,wychodzi najtaniej

To taki żart, czy zwyczajnie nie sprawdzałeś cen?
--
__

jaką farbą pokryć starą farbę
Awaria pol grzejnych w Amice!