kotleciki, zupki, sosiki...

1. Data: 2004-09-11 11:05:12

Temat: kotleciki, zupki, sosiki...
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Nie dalej, jak przed godziną, prof. Bralczyk wypowiadał się w swoim
programie w TV Polonia, na temat zdrobnień takich, jak w tytule.
Stwierdził, że ich użycie jest zabiegiem mającym na celu pobudzenie apetytu
u słuchacza lub czytelnika. W żaden sposób nie odniósł się negatywnie do
stosowania zdrobnień, zaznaczając jednak, że stosowanie ich w nadmiarze jest
może być rażące. Ale to akurat dotyczy nie tylko zdrobnień.

waldek

P.S. Nie wyrażam tu swojej opinii, przytaczam jedynie to, co usłyszałem w
audycji telewizyjnej.
===

1. Data: 2004-09-11 11:44:36

Temat: Re: kotleciki, zupki, sosiki...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <chum63$gdg$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> [...]
>
> waldek
>
> P.S. Nie wyrażam tu swojej opinii, przytaczam jedynie to, co usłyszałem w

Ja się z tą opinią całkowicie zgadzam. Niestety na naszej liście
zdecydowanie występują one w nadmiarze.

Władysław

1. Data: 2004-09-11 12:46:30

Od: "zenon" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ja się z tą opinią całkowicie zgadzam. Niestety na naszej liście
> zdecydowanie występują one w nadmiarze.
Konia kują, a żaba nogę nadstawia.
zenon

1. Data: 2004-09-11 13:21:35

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Ja się z tą opinią całkowicie zgadzam. Niestety na naszej liście
> zdecydowanie występują one w nadmiarze.
>
> Władysław
===
Przytoczyłem tą opinię, dlatego, że w kilku dużych dyskusjach na grupie,
całkowicie negowano prawidłowość używania kulinarnych zdrobnień, potępiając
w czambuł wszelkie "kotleciki".

Tymczasem pojawia się coraz postów z błędami ortograficznymi, na które nikt
nie reaguje.

waldek
===

1. Data: 2004-09-11 13:56:47

Temat: Re: kotleciki, zupki, sosiki... OT
Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <A...@o...pl> napisał(a):
> Tymczasem pojawia się coraz postów z błędami ortograficznymi, na które nikt
> nie reaguje.

Buendy ortograwiczne..? Jakie buendy???
To gropa o gotowaniu a nie o ortograwii.
I dobze rze nikt nie reagoje bo to znak, rze jenzykowe Gestapo sprubowalo na
reszcie pujsc do lurzka.

1. Data: 2004-09-11 14:06:28

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> Buendy ortograwiczne..? Jakie buendy???
> To gropa o gotowaniu a nie o ortograwii.
> I dobze rze nikt nie reagoje bo to znak, rze jenzykowe Gestapo
> sprubowalo na reszcie pujsc do lurzka.

===
No właśnie - o gotowaniu. Nie smakują mi sórufki, zópy, hszan podawane na
tależu z łyrzkom i norzem. Nie lubię takich pszepisuw.

Jeśli ładne zdrobnienia mają poprawiać apetyt, to zła ortografia
zdecydowanie go psuje.

Róhowi oporu rzycze smacznego.

waldek
===

1. Data: 2004-09-11 14:36:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Sep 2004 13:05:12 +0200, "waldek"
<A...@o...pl> wrote:

> [...]
>
>waldek
>
>P.S. Nie wyrażam tu swojej opinii, przytaczam jedynie to, co usłyszałem w

moze dlatego, ze ten pan to Bralczyk a nie na ten przyklad
Bralec!

pierz (klasy 1), z zapsem kielbachy z kraju rodzimego, ale ani
razu kaszanki nie jadlam jak bylam - grzech
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-09-11 14:37:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Sep 2004 15:21:35 +0200, "waldek"
<A...@o...pl> wrote:

> [...]
>w czambuł wszelkie "kotleciki".
>
>Tymczasem pojawia się coraz postów z błędami ortograficznymi, na które nikt

czesc bledow ort. to sa na pewno literowki.
co do zdrobnien, to nawet ja je toleruje, jesli dotycza rzeczy
odpowiedniej wielkosci - kartofelki to te male, a kartofle to te
duze ;)))) a sosik to cienka ciecz w malej ilosci.

pierz (klasy 1)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-09-11 14:58:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 septembre 2004 ŕ 16:36:07, Krysia Thompson a écrit :

> pierz (klasy 1), z zapsem kielbachy z kraju rodzimego, ale ani
> razu kaszanki nie jadlam jak bylam - grzech

Donosze ze w Portugalii maja bardzo przyzwoita kaszanke.

ps. nie ma u was portugalskich sklepow ?

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-09-11 15:04:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <chuu5q$c3o$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> [...]
> całkowicie negowano prawidłowość używania kulinarnych zdrobnień, potępiając

Sam nie raz starałem się dać odpór listom w których roiło się od
zdrobnień. Jednak zdrobnienie wyrazu może być uzasadnionym zabiegiem
stylistycznym i zasadniczo nie ma w nim nic złego.

> Tymczasem pojawia się coraz postów z błędami ortograficznymi, na które nikt
> nie reaguje.

Błędy ortograficzne to drobiazg, zwłaszcza jeżeli są pojedyncze, to
można uznać, że są przypadkowe i popełnione nieświadomie. Natomiast
nadużywanie zdrobnień to brzydka maniera. Gorzej, że wielu uczestników
grup dyskusyjnych przestaje w ogóle przestrzegać jakichkolwiek reguł
poprawności, pisze agramatycznie, zdania zaczyna z małych liter etc.

Władysław

Burito, Torrtilla (placek) - pomóżcie...
DAM PRACĘ: Kelner/ka/W-Wa
Torcik
Jaka surówka?
lody z musem jablkowym