kotlety z grochu - pytanie techniczne

1. Data: 2005-02-10 10:11:18

Temat: kotlety z grochu - pytanie techniczne
Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię dziś kotlety z grochu (pierszy raz) i mam takie pytanie - czy groch po
ugotowaniu wystudzić i zmielić z jajkiem, cebulką i przyprawami czy można na
gorąco?
gosia

1. Data: 2005-02-10 10:14:43

Temat: Re: kotlety z grochu - pytanie techniczne
Od: "Karka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Droga Gosiu,
a możesz podać mi przepis na takie kotlety?
Pierwszy raz słyszę o kotletach z grochu...
Z góry dziękuję ;-)

--
Pozdrowionka,
Karka ;-)

1. Data: 2005-02-10 10:19:32

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygóglane z archiwum grupy, podane przez Sławka SWP:
kotlety z
grochu:
0,5kg grochu
2 cebule
2 łyżki smalcu
2 jaja (do kotletów niezbędne)
sucha bułka
1/4l mleka
1-2 ząbki czosnku
majeranek (żeby nie wzdymało ale nie więcej niż łyżeczka)
bułka tarta (sypiesz według potrzeby przy wyrabianiu gdy jest za rzadkie
oraz do obtaczania)
olej do smażenia (w przepisie jest oliwa)
sól, pieprz

Groch namoczyć od wczoraj. Ugotować - ledwo posolony - tak aby jak najwięcej
wody odparować, odcedzić.
Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć.
Cebule obrać, posiekać, podsmażyć na smalcu
Zemleć groch w maszynce do mięsa, cebulę, bułkę (na końcu coby przepchnąć
poprzednie)
Mieszając dodać roztarty czosnek (obrany), majeranek, jaja, sól i pieprz (do
smaku czyli trzeba próbować)
Rozgrzać mocno patelnię z olejem (oliwą) obtaczać w bułce tartej i smażyć na
"ciemne złoto"
Podawać z dodatkiem surówki z kiszonej kapusty lub innej o zdecydowanym
smaku :-)
Smacznego !
"Kotlety z grochu" - "Potrawy z warzyw" Barbara Adamczewska Wyd. Prószyński
i Ska

1. Data: 2005-02-10 10:30:55

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> Wygóglane z archiwum grupy, podane przez Sławka SWP:
> kotlety z
> grochu:
> 0,5kg grochu
... CIAAACh ....

ja uzywam cieciorki ... a ze zwyklym nie probowalem ... musze sporbowac jak
wyjda ...

Pozdrawiam
Lukasz G

1. Data: 2005-02-10 10:32:22

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosia" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Robię dziś kotlety z grochu (pierszy raz) i mam takie pytanie - czy groch
> po ugotowaniu wystudzić i zmielić z jajkiem, cebulką i przyprawami czy
> można na gorąco?

Można na gorąco.

Ja w ogóle nie mielę, tylko gotuje na miękko i ubijam tym czymś do tłuczenia
ziemniaków. Po co maszynkę brudzić? A potem jak ze zwykłymi "mielonymi -
bułka, jajo, przyprawy, cebula (daje surowa starta na grubej tarce), jak
masa za rzadka to dosypuje bułki tartej lub płatków błyskawicznych (płatki
dłużej wchłaniają wilgoć niż bułka)
I nie daję czosnku, kompletnie mi z czosnkiem nie smakowały.

Sowa

1. Data: 2005-02-10 10:33:32

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
po
> ugotowaniu wystudzić i zmielić z jajkiem, cebulką i przyprawami czy można

a dlaczego chcesz zmielić z jajkiem?? Jajko dodaje się podczas wyrabia
masy;-)
Co do mielenia, to trochę jednak wystudz ten groch, bo wszystko co gorące
szkodzi ostrzom (i dlatego np. nie nalezy myć noży we wrzątku)
Cebule mozesz zmielic z grochem ale nie koniecznie, to zalezy od upodoban,
ja np. wole w kotletach (jakichkolwiek) drobno siekana cebule a nie zmieloną
paćkę, ale jak mowiłam - kwstia gustu.

pozdrawiam i smacznego zycze
Basia

1. Data: 2005-02-10 10:34:45

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można na gorąco.

dzięki :)

> I nie daję czosnku, kompletnie mi z czosnkiem nie smakowały.

Też nie zamierzałam przyprawiać ich czosnkiem, ale przepis nie mój - więc
wkleiłam w oryginale :)

1. Data: 2005-02-10 10:55:20

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I nie daję czosnku, kompletnie mi z czosnkiem nie smakowały.

no wlasnie, ja nie wiem, moze przewrazliwona jestem, ale ostatnio wszedzie
widze (przepisy w pismach, tv, itp.), ze jesli tylko nie jest to ciasto, to
dodawany jest czosnek;-((
Moze tak reaguje, bo nie znosze czosnku, ale jego wszechobecnosc wydaje mi
sie przesadna...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-02-10 10:59:27

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dodawany jest czosnek;-((
> Moze tak reaguje, bo nie znosze czosnku, ale jego wszechobecnosc wydaje mi

Ja czosnek bardzo lubię, ale tez jego wszechobecność mnie zaskakuje.
Więc coś jest na rzeczy.

Sowa

1. Data: 2005-02-10 11:01:21

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego chcesz zmielić z jajkiem?? Jajko dodaje się podczas wyrabia
> masy;-)

Taki mi skrót myślowy wyszedł ;-) Oczywiście że jajka nie mielę :-)

wok na kuchence elektrycznej?
:)
Lasagnoni... z czym to się je?
czymężczyźni umiejący gotowac, to urodzeni nudziarze
cannelloni