kret wykopuje, zasypuje pułapki !!!!!!

1. Data: 2012-01-13 07:11:40

Temat: kret wykopuje, zasypuje pułapki !!!!!!
Od: arti <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od miesiąca nie mogę poradzić sobie z kretem( kretami ), całe podwórko
1300 m2 mam zryte, kretowiska są wszędzie. Kupiłem 4 rodzaje pułapek:
1. rurka z blaszkami
2. pułapka nożycowa wsadzana w tunel.
3. pułapka z USA taka, że z góry wbijają się w ziemię 6 ostrych ostrzy.
4. pułapka takie widełka z grubego drutu, które wsadza się do tunele.

I nie wiem, o co biega

1. Pułapkę rurkę kret zawsze wykopuje, nawet jak ją idealnie
nastawię na tunel, to zawsze jest wypchana.
2. Pułapka nożycowa zatrzaskuje się w tunelu, czyli kret musi tę blaszkę
zwolnić, ale jakim cudem kreta nie ma w niej. To już całkiem jest dla
mnie nie zrozumiałe
4. Do pułapek z drutów w kształcie widełek wcale nie chce podchodzić,
nie wiem jak on to wyczuwa, tak samo ja nie chce wcale podchodzić
do pułapki tej z USA nr 3.

Na yutube wszystko jest pięknie, jakiejkolwiek pułapki ktoś by nie
wstawił to juz w ciągu 24 godzin siedzi w niej kret. Co robię nie tak.
Pułapki montuję w rękawiczkach.

Macie jakieś doświadczenia, proszę o porady. Wszelkie karbidy,
odstraszacze dźwiękowe, zakopywanie w ziemie radia, telewizora, kina
domowego nic nie dało.

2. Data: 2012-01-13 08:02:49

Temat: Re: kret wykopuje, zasypuje pułapki !!!!!!
Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

pułapka rurka to lipa.
Eksperymentowałem z róznymi średnicami rur zakopywanych na przelocie
kreciego korytarza. Okazało się, że dopiero plastikowa rura spustowa rynny
o długości 130 cm jest traktowana przez kreta jako nieruchomy element
środowiska. Kret nie starał się tej rury wykopać ani jej ominąć. bez
problemu zrobił sobie korytarza przez środek rury.
pułapka szczypce jest dobra ale pod warunkiem, że ustawiona jest przy
jakimś fundamencie. Kiedyś na taką pułapkę zastawioną w jednej norze
złapało się 12 sztuk w ciągu dwóch tygodni.

Najlepszą metodą jest wkładanie w świeże korytarze w kopcach zwitka wiór
pokropionego kroplą rozpuszczalnika do farb. Krety po 2-3 miesiącach uczą się, gdzie
nie opłaca się kopać i nie przychodzą w te miejsca.

D.P.

3. Data: 2012-01-13 09:41:35

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-13 08:11, arti pisze:
> [...]
> 4. Do pułapek z drutów w kształcie widełek wcale nie chce podchodzić,
> nie wiem jak on to wyczuwa, tak samo ja nie chce wcale podchodzić
(...)

Masz inteligentne zwierze jako konkurenta swoich działań :-).
Wiesz, że krety są pod ochroną?

Przestałam walczyć z kretami, wolę je od nornic.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

4. Data: 2012-01-13 11:55:45

Od: arti <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy możesz coś więcej napisać o ustawianiu pułapek szczypiec, dlaczego
przy fundamencie. ????

5. Data: 2012-01-13 12:00:19

Od: arti <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2012 10:41, Krycha pisze:

> [...]
> Wiesz, że krety są pod ochroną?
>
> Przestałam walczyć z kretami, wolę je od nornic.

Wiem że są pod ochroną, ale to nie dotyczy prywatnych posesji.

6. Data: 2012-01-13 13:29:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Jan 2012 10:41:35 +0100, Krycha napisał(a):

> Przestałam walczyć z kretami, wolę je od nornic.

Zdecydowanie!
--
XL

7. Data: 2012-01-13 17:47:55

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> napisał(a):

> Zdecydowanie!

Jeśli są krety,będą nornice.One mieszkają w krecich korytarzach.Kiedyś
upolowałem w krecich tunelach 8 nornic i jednego kreta.Kret na ogół nie da
się złapać drugi raz na tę samą pułapkę.Pułapkę typu agrafka,mocną sprężynę,
zatrzaskiwał,wpychając w zapadkę winniczka.Pytanie,skąd go wziął,od strony
dziury?
mirzan

8. Data: 2012-01-13 17:59:24

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. pułapka z USA taka, że z góry wbijają się w ziemię 6 ostrych ostrzy.
> 4. pułapka takie widełka z grubego drutu, które wsadza się do tunele.

Prosty i ekologiczny sposób z niemieckiego forum ogrodniczego: do
krecich dziurek powtykać dużo ząbków czosnku, jeśli zgniecione, szybciej
zadziałają, jeśli w całości - możesz płosząc krety wyhodować sobie
czosnek w różnych miejscach. Twierdzą, ze sposób skuteczny, jeszcze nie
próbowałam.
--
B.

9. Data: 2012-01-13 18:49:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:59:24 +0100, Bbjk napisał(a):

> do
> krecich dziurek powtykać dużo ząbków czosnku, jeśli zgniecione, szybciej
> zadziałają, jeśli w całości - możesz płosząc krety wyhodować sobie
> czosnek w różnych miejscach.

Nie lepiej od razu wyhodować cały trawnik... czosnku???
333-)
--
XL

Kiedy kopie kret?