krety w ogrodzie

21. Data: 2004-07-17 08:48:07

Temat: Re: krety w ogrodzie
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
news:cdaojm$q9d$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A ja jestem za tym żeby to był rok nornicy ... kto palec pod budkę bo
za
> minutkę ... ;-)

Moment z tymi latami, jak ogłoszony był rok kreta, to mieliśmy brać krety
pod ochronę, to jeszcze mogę zrobić, ale nornicom, karczownikom itp. nie
podaruję, u mnie ryją na potęgę i toto trzeba jakos zwalczać, tylko mało co
działa :(( Tak więc roku nornicy nie ogłaszajmy i zwalczajmy je zawsze, mrów
też nie bedziemy przeciez chronić? :)

Pozdrawiam
Kaśka

PS.
Jestem za tym żeby w przyszłym roku rok trawnika ogłosić, bo tych tematów
masa na grupie, nawet w moim wątku o kretach zaczeliście o trawnikach
rozprawiać, a ...sio ;))))

Pozdrawiam
Kaśka

22. Data: 2004-07-17 09:15:06

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jestem za tym żeby w przyszłym roku rok trawnika ogłosić, bo tych tematów
> masa na grupie, nawet w moim wątku o kretach zaczeliście o trawnikach

Oj, trawnika NIE !!!
Mam zamiar zakładać duże klomby i muszę usuwać trawnik ... a nawet walczę z
nim, bo przekopana i odwrócona do góry korzeniami trawa wciąż odrasta :-(((

Ps.: A z tym rokiem to myślałam że chodzi o duże występowanie
określonych w nazwie stworzeń. Dlatego pomyślałam o nornicy, ale nie
skojarzyłam tego z ochroną. Jak widać pominęłam ten temat w postach.
Notabene nornica jest bardzo ładnym zwierzątkiem.

23. Data: 2004-07-17 19:33:33

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też je posiadam, w tym roku usypały w macierzankach kopiec wiekszy od
> kretowiska :((

U sąsiada krowa zaczęła się zachowywać jak by ją szlag trafił albo była na
corridzie.
Sąsiad powiedział, że się boi mrówek, a w tym roku jest ich zatrzęsienie.
Przyjrzałem się trawnikowi - zgroza!
Setki małych mrowisk, co metr dosłownie.

Dobrze, że nie muszę żreć trawy!

moon

24. Data: 2004-07-19 08:04:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Jak jeszcze raz ktoś wspomni, że koszenie trawika jest relaksujące to
> uduszę;-)

Relaksujce to może nie, ale za to opalające ;-) To chyba
jedyna praca ogrodowa, przy ktorej do słońca wystawiamy
nie tylko rewers.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

25. Data: 2004-07-19 10:05:26

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krewtów mam mało, ale ornice kopioa na potęgę:-(
A jak odroznic czy to kopia krety czy nornice ??

Czy to normalne, ze krety pojawily sie jak zaczelam uprawiac moj kawalek
ogrodu ? Bo wczesniej nie bylo nawet jednego kopczyka...

26. Data: 2004-07-19 13:46:00

Od: "WaLker" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> ...no są były i będą, ale jakoś mi tego tematu w tym roku brak więc sobie
> napisałam :)

Na krety najlepszy jest karbid. Aktualnie trudno dostępny. Są też takie małe
(mniejsze od Upsarin-c) tabletki na bazie chyba karbidu. Zapaszek jest
niemiłosierny, ale zagazowane krety same wychodzą zdychać na powierzchni.
Ale i tak najbardziej niezawodny jest mój jamnikowaty kundelek. Przed jego
nosem żaden kret się nie ukryje. Przed zębami również nie :-)

Pozdrawiam
WaLker

27. Data: 2004-07-19 13:48:05

Od: "WaLker" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShi" <s...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> A jak odroznic czy to kopia krety czy nornice ??
>
> Czy to normalne, ze krety pojawily sie jak zaczelam uprawiac moj kawalek
> ogrodu ? Bo wczesniej nie bylo nawet jednego kopczyka...

Normalne o tyle, że podczas uprawy spulchniasz ziemię, dodajesz nawozy, co
stwarza kretom lepsze warunki i chętniej wpadają do darmowego supermarketu
:-)

Pozdrowienia
WaLker

28. Data: 2004-07-19 13:48:45

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Normalne o tyle, że podczas uprawy spulchniasz ziemię, dodajesz nawozy, co
> stwarza kretom lepsze warunki i chętniej wpadają do darmowego supermarketu
> :-)
Tylko, ze one sie pojawily tam, gdzie jeszcze nie spulchnialam...

29. Data: 2004-07-19 15:42:33

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WaLker wrote:

> [...]
> Ale i tak najbardziej niezawodny jest mój jamnikowaty kundelek. Przed jego
> nosem żaden kret się nie ukryje. Przed zębami również nie :-)

Może reaktywujemy rok kreta, skoro takie pomysły się tu pojawiają?

Bea

30. Data: 2004-07-19 15:51:37

Od: "WaLker" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Może reaktywujemy rok kreta, skoro takie pomysły się tu pojawiają?

Tylko nie reaktywujcie przypadkiem roku węża, gdy opowiem co z nimi robię w
ogródku :-)

WaLker

Jak zmniejszyc pH ?
Strykow i okolice