krewetki z avokado

1. Data: 2006-03-26 11:56:56

Temat: krewetki z avokado
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam, szukam i nic:-(Mam juz wszystkie zapisane krewetkowe pzrepisy
Magdaleny, pare innych.Niestety przepisu na krewetki z avokado nie
znalazłam.Nie robiłam nigdy krewetek, moze dlatego, ze kojarza mi sie z
ryba której nie lubie;-(i boje sie schrzanic.Prosze jakas dobra dusze o
podpowiedz.A, mam krewetki mrozone, z tego co sie doczytałam na
grupie,wyglada, ze juz ugotowane, bo sa jasnorózowe.
--
Gosia

2. Data: 2006-03-26 14:33:43

Temat: Re: krewetki z avokado
Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e05vi6$g2b$1@news.onet.pl,
Gosia Plitmik wrote:
> [...]
> dusze o podpowiedz.A, mam krewetki mrozone, z tego co sie doczytałam
> na grupie,wyglada, ze juz ugotowane, bo sa jasnorózowe.

Sałatka z awokado, krewetek i pomidorów

Składniki:
1 duże awokado
1/2 cytryny
2 średnie pomidory
175 g obranych, ugotowanych krewetek

Sos:
1/2 limonki
mały pęczek liści kolendry
125 g jogurtu
1 łyżeczka drobnego cukru
sól, pieprz

1. Umyj limonkę, skórkę zetrzyj do miseczki, zostawiając trochę do
ozdobienia, sok wyciśnij do miseczki. Umyj i osusz kolendrę. Zostaw kilka
gałązek do ozdobienia, resztę drobno posiekaj (powinna wyjść łyżka
stołowa). Dodaj posiekaną kolendrę do soku z limonki, potem wmieszaj
jogurt, cukier, sól i pieprz. Dobrze wymieszaj (ubij widelcem).

2. Awokado przekrój na pół, wyjmij pestkę, obierz, pokrój miąższ na
plasterki i ułóż na talerzach. Wyciśnij na nie sok z cytryny, żeby nie
czerniały.

3. Pokrój pomidory na plasterki i ułóż je razem z krewetkami na talerzach
z awokado. Polej sosem, ozdób skórką z limonki i listkami kolendry.

Przepis pochodzi z książki "30 Minute Cookbook" wydawnictwa Reader's
Digest.
Uwaga, sos wychodzi bardzo kwaśny, ale z sałatką świetnie się komponuje.

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

3. Data: 2006-03-26 14:41:41

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisał(a):

> Przepis pochodzi z książki "30 Minute Cookbook" wydawnictwa Reader's
> Digest.
> Uwaga, sos wychodzi bardzo kwaśny, ale z sałatką świetnie się komponuje.
Dziekuje bardzo, a jak myslisz czosnek dałoby sie tam przemycic?

--
Gosia

4. Data: 2006-03-26 17:05:06

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e06972$h11$1@news.onet.pl,
Gosia Plitmik wrote:
> Dziekuje bardzo, a jak myslisz czosnek dałoby sie tam przemycic?

Mnie osobiście raczej by nie odpowiadał w tej kombinacji, choć generalnie
czosnek bardzo lubię. A już na pewno nie w połączeniu z kolendrą, za dużo
intensywnych smaków/zapachów (że też po polsku nie ma jednego słowa na
"flavour"). Raczej odradzam.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

5. Data: 2006-03-26 22:04:39

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> skrev i en meddelelse
> Sałatka z awokado, krewetek i pomidorów

A ja nauczylam sie duzo prosciej:
awokado przecinam na pol, wyciagam pestke , lekko skrapiam cytryna (zeby nie
ciemnialo). w dziure po pestce nakladam krewetek (do tego wole te z zalewy,
mrozone do smazenia uzywam przewaznie), tak zeby uformowaly ladny kopczyk.
Do tego daje limonke (cwiartke na polowke awokado). Jak nii mam limonki to
cytryna tez ujdzie ale limonkaladniej sie komponuje.
serwuje na malym talerzu jako przystawke. Zwykle uzywam jedna polowke na
osobe, zwlaszcza jezeli glowne danei jest pokazne. Acha, koniecznie postaw
na stole sol i pieprz, kazdy to sobie doprawia do woli :)
W tym wypadku zasada Keep it simple dziala super :)
Pozdr
iska
ps. w tym daniu najwiecej zalezy od awokado, musi byc naprawde dojrzale i
miekkie.

6. Data: 2006-03-26 22:30:18

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iska" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> A ja nauczylam sie duzo prosciej:

Może prościej, ale czy poręcznie, zwłaszcza dla konsumującego? Wątpię,
bynajmniej ja nie byłabym szczęśliwa będąc zmuszona ganiać krewetki po
śliskim avokado.... Wybieram sałatkę;-)

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-03-27 09:40:50

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" napisał:

> nie byłabym szczęśliwa będąc zmuszona ganiać krewetki po
> śliskim avokado.... Wybieram sałatkę;-)

Mnie by się nie chciało ganiać śliskiego awokado po desce. Się bierze
łyżeczkę i się wyjada miąższ razem z krewetkami. Pycha!

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

8. Data: 2006-03-27 10:23:04

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> skrev i en meddelelse

> Mnie by się nie chciało ganiać śliskiego awokado po desce. Się bierze
> łyżeczkę i się wyjada miąższ razem z krewetkami. Pycha!

Nauczona przez tesciowa daje lyzeczke i widelczyk (ten maly deserowy)
lyzeczka awokado, widelczykiem krewetki :))
Pycha ! :)
iska

9. Data: 2006-03-27 13:46:16

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisał(a):

> [...]
> kolendrą, za dużo intensywnych smaków/zapachów (że też po polsku nie ma
> jednego słowa na "flavour"). Raczej odradzam.

To, że nie ma świadczy raczej dobrze o polskiej [vide francuskiej] kuchni.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-03-28 14:11:00

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):
> [...]
> podpowiedz.A, mam krewetki mrozone, z tego co sie doczytałam na
> grupie,wyglada, ze juz ugotowane, bo sa jasnorózowe.

Awokado nadziewane

składniki:
2 awokado
2 banany
5 dag krewetek
filet drobiowy
cytryna
olej
majonez
sól, pieprz biały

Awokado przekroic wzdluz i wyjac pestke. Lyzeczka do lodow (albo zwykla
lyzeczka wycinac z miazszu kulki nie uszkadzajac skorki. Kulki skropic
sokiem z cytryny.
Filet drobiowy pokroic w kostke i oproszyc sola i pieprzem. Krewetki
ugotowac ok. 3 min i odcedzic. Pokrojone mieso podsmazyc a kiedy sie
zrumieni wystudzic.
Banany pokroic w plastry. Mieso, krewetki, banany i awokado wlozyc do
miski dodac majonez (wg. uznania) i ostroznie wymieszac. Napelnic skorki
awokado, ozdobic natka pietruszki i salata.
Zamiast majonezu mozna doprawic sosem z cytryny, oliwy, czosnku, soli i
pieprzu.

Ziemniaki opiekane
pączki angielskie
ryz do szyszek
Obatzda - a raczej wariacja na temat
Dieta przy woreczku/kamieniach żółciowych