Ziemniaki opiekane

1. Data: 2006-03-25 21:56:12

Temat: Ziemniaki opiekane
Od: " Szymon" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

zastanawiam się, jak zrobić ziemniaki opiekane - takie, jak teraz często są
podawane w restauracjach typu "chłopskie jadło" - czyli z zezłoconą,
chrupiącą skórką. Próbowałem po prostu piec ziemniaki w naczyniu
żaroodpornym, ale wychodzą bez tej skórki. Znalazłem przepis, według którego
należy ugotować ziemniaki, a następnie smażyć je w głębokim tłuszczu. Czy
rzeczywiście bez głębokiego tłuszczu ani rusz? I czy wtedy tak przygotowane
ziemniaki mają prawo nazywać się opiekanymi?

pozdrawiam,

Szymon

2. Data: 2006-03-25 22:05:25

Temat: Re: Ziemniaki opiekane
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Szymon" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> rzeczywiście bez głębokiego tłuszczu ani rusz? I czy wtedy tak
przygotowane
> ziemniaki mają prawo nazywać się opiekanymi?

Brytyjczycy (przynajmniej niektórzy) przygotowuja pieczone ziemniaki w
kawałkach najpierw je krótko gotujac (obrane i pokrojone) potem opiekając w
piekarniku najczęsciej na funkcji grilla. Chyba blaszkę w piekarniku smaruje
sie oliwą i ziemniaki tez lekko nia polewa.

pozdr

cherokee

3. Data: 2006-03-25 22:05:27

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

poszukaj "ziemnaki po amerykańsku"

http://www.gazeta.pl/usenet/

4. Data: 2006-03-25 22:19:44

Od: KSZYCHOOO <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szymon napisał:

> zastanawiam się, jak zrobić ziemniaki opiekane -

ja troche z innej beczki , ale tez z ziemniaczkami ;)

kup najlepiej mlode ziemniaki (takie nie poprzerastane, z ladna skora)
wyczyscic pod woda i wrzucic w "mundurkach" do wody :)
gotowac , a spozyc najlepiej z maselkiem i sola ;)

z tych gotowanych w skorce mozna zrobic ziemniaczki odgrzewane , np.
rozgniesc lub pokroic w plastry i na maslo lub smalec ;)

pozdrawiam
K.

5. Data: 2006-03-25 22:20:30

Od: KSZYCHOOO <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KSZYCHOOO napisał:

> z tych gotowanych w skorce mozna zrobic ziemniaczki odgrzewane , np.
> rozgniesc lub pokroic w plastry i na maslo lub smalec ;)

zapomnialem dodac:
najlepiej wszamac z kefilem lub maslanka ;)

K.

6. Data: 2006-03-25 22:22:26

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KSZYCHOOO" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> wyczyscic pod woda i wrzucic w "mundurkach" do wody :)

Od jakiegos czasu gotuje ziemniaki na parze, takze te w skórkach. Ziemniaki
z wody się chowają, a czas gotowania ten sam, lub nawet krótszy.

pozdr

cherokee

7. Data: 2006-03-25 22:41:39

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e04e9s$91t$1@inews.gazeta.pl,
Szymon wrote:
> [...]
> przepis, według którego należy ugotować ziemniaki, a następnie smażyć
> je w głębokim tłuszczu. Czy rzeczywiście bez głębokiego tłuszczu ani

Rusz. Proszę:

http://groups.google.co.uk/group/pl.rec.kuchnia/msg/
71603baff99e43f9

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

8. Data: 2006-03-26 07:08:01

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości
> Rusz. Proszę:
>
> http://groups.google.co.uk/group/pl.rec.kuchnia/msg/
71603baff99e43f9
Właśnie miałam powiedzieć, że Twój patent - ten z wstępnym ugotowaniem -
jest najlepszy :-)
Sprawdziłam osobiście, czasem zmieniam - dodaję trochę ziół do tej oliwy.
Gotowej mieszanki do ziemniaków, albo rozmarynu na pryzkład, w zależności od
tego, do czego te ziemniaki będą.

Pozdrawiam
Magdalena

9. Data: 2006-03-26 11:33:12

Od: "Poseidon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ziemniaki opiekane ze zlocista skorka najlepiej zrobic na patelni -
niekoniecznie na glebokim tluszczu
wystarczy ze ziemniaki podgotujesz w garnku (tak na pol miekko - czyli wyjac
gdy jeszcze nie sa calkiem gotowe) potem wrzucisz wszystkie na patelnie -
wczesniej podlewajac odrobine olejem, nastepnie najlepiej posypac przyprawa
do ziemniakow PRYMAT albo inna podobna (jest tego mnostwo na rynku),
przykryc pokrywka (strasznie pryskaja!!) i sprawdzac co kilkanascie minut
jak sie skorka przypieka - obracac je ze wszystkich stron, po 20 min sa
doskonale do podania!! i wcale nie ociekaja tluszczem

pozdrowienia!!
Marcin

http://www.gazeta.pl/usenet/

10. Data: 2006-03-27 08:53:37

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymon napisał(a):
> [...]
> rzeczywiście bez głębokiego tłuszczu ani rusz? I czy wtedy tak przygotowane
> ziemniaki mają prawo nazywać się opiekanymi?

Obrać ziemniaki, pokroić na kawałki, oblać je oliwą lub olejem i
dokładnie "opaćkać". Przyprawić - ja daję sól i czerwoną poprykę.
Wrzucić do gorącego piekarnika, najlepiej na ruszt, a pod nim do
jakiegoś naczynia wlać wodę. Piec aż będą miękkie.

aga

pączki angielskie
ryz do szyszek
Obatzda - a raczej wariacja na temat
Dieta przy woreczku/kamieniach żółciowych
Co smacznego (prócz Bayleys'a) z Irlandii?