"krokiety" wigilijne

11. Data: 2007-11-22 00:14:14

Temat: Re: "krokiety" wigilijne
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

>Natomiast takie krokiety z naleśników to jest
> typowo polska potrawa, właściwie poza Polską nieznana

Wreszcie! od czasu do czasu ktos pyta o typowo polska potrawe, bo
chcialby uraczyc gosci z zagranicy. Nawet pierogi nie sa polskie. A tu
wreszcie jest potrawa, ktora nie wystepuje w innych krajach.

A co do krokietow, tzn. nazwy, w mojej rodzinie krokietami zwano kotlety
z ziemniakow puree, przysmazone na masle, podane z sosem grzybowym.

MB

12. Data: 2007-11-22 02:18:44

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@c...znajdzie> vous écriviez :

> Niestety Szczeciniacy o tym jakos nie wiedza :)
>

> Ewcia

Trudno nazwać pasztecikami krokiety z kapustą słodką czy kiszoną, z
grzybami, z mięsem, czy rybą, oraz z kombinacjami tychże. Pasztet jako farsz
w krokietach - owszem, ale może być także w innych ciastach - drożdżowych
czy francuskich. Jadałem paszteciki zrobione jak rurki z kremem, tyle, że
pikantne...

13. Data: 2007-11-22 03:54:39

Od: Panslavista <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> czy francuskich. Jadałem paszteciki zrobione jak rurki z kremem, tyle, że

Dodam tylko, że codziennie o czwartej rano zakurwiam do obory z kanką i
w czasie dojenia często dla rozrywki rucham każde zwierzę z mojej
trzody, ponieważ moja dwunasta już żona wygląda jak potwór z loch ness,
co zresztą przeszło na moje upośledzone dzieciaki.

14. Data: 2007-11-22 05:26:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@c...supernews.com>,
Magdalena Bassett <i...@b...com> wrote:

> Wreszcie! od czasu do czasu ktos pyta o typowo polska potrawe, bo
> chcialby uraczyc gosci z zagranicy. Nawet pierogi nie sa polskie. A tu
> wreszcie jest potrawa, ktora nie wystepuje w innych krajach.

Coś podobnego znane jest w krajach dalekiego wschodu i w Polsce nazywane
jest sajgonkami, a po angielsku spring rolls. ;-) Ale robione jest z
zupełnie innych składników i smakuje zupełnie inaczej.
Kto by zresztą pomyślał, że tanie barowe danie -- barszcz czysty z
krokietem, to oryginalna i tradycyjna polska potrawa?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

15. Data: 2007-11-22 05:32:19

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <5334913564$20071122001045@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> A ja wlasnie jestem z Pomorza Zachodniego, i nigdy, nigdy nie moglam
> zrozumiec czym sa te "krokiety" o ktore sie na czasami na tej grupie
> toczy gorace dyskusje...
>
> A "naleśniki obsmażane w panierce" u mnie w Szczecinie nazywalo sie
> pasztecikami (ew. "smazonymi").

W dawnych polskich książkach kucharskich, np. u Monatowej, to też są
paszteciki.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

16. Data: 2007-11-22 06:01:02

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> trzody, ponieważ moja dwunasta już żona wygląda jak potwór z loch ness,
> co zresztą przeszło na moje upośledzone dzieciaki.

POdszywacz z GWna.

17. Data: 2007-11-22 15:30:38

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Kto by zresztą pomyślał, że tanie barowe danie -- barszcz czysty z
> krokietem, to oryginalna i tradycyjna polska potrawa?
>

> Władysław

"Sto lat" temu w restauracji na Kasprowym podawano wlasnie barszcz z
krokietem. O ile pamietam, oni to nazywali pasztecikiem. Wspominam to
danie z duza przyjemnoscia.

MB

18. Data: 2007-11-22 15:35:44

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Coś podobnego znane jest w krajach dalekiego wschodu i w Polsce nazywane
> jest sajgonkami, a po angielsku spring rolls. ;-) Ale robione jest z
> zupełnie innych składników i smakuje zupełnie inaczej.

Poza tym springroll nie jest z nalesnikow, tylko z ciasta, i nie jest
panierowane, jak krokiety. Spring rolls mozna porownac do burritos, czy
do zwyklych nalesnikow, czy nawet do sushi maki, jest to po prostu
sposob na jedzenie luznych skladnikow w reku, bez sztuccow czy talerza.
A krokiet, przez powtorna obrobke (panierowanie) to jednak wyzsza szkola
jazdy. Zeby jeszcze mial polska nazwe.

MB

19. Data: 2007-11-22 21:06:31

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 22 novembre 2007 ŕ 16:35:44, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> A krokiet, przez powtorna obrobke (panierowanie) to jednak wyzsza szkola
> jazdy. Zeby jeszcze mial polska nazwe.

Czyzby "krokiet" nie byl polska nazwa ?

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

20. Data: 2007-11-22 21:12:25

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:
> Le jeudi 22 novembre 2007 ŕ 16:35:44, dans <1...@c...supernews.com>
vous écriviez :

> Czyzby "krokiet" nie byl polska nazwa ?

KROKIETY to przyżądzam mojim malakserem - wkładam sobie go w odbyt -
prosto z KROKU dodaje sobie świerzego kału - prosto z dupy i popijam
zajebiście drogim winem aroniowym i oczywi scie świerzej cebuli

do panaSRAvvisty i jego klona - ykselky!
Och Slava!!!!
Ixelko
Re: Do podszywaczy