kroplówka- - ratunek czy śmier

1. Data: 2002-07-03 06:56:01

Temat: kroplówka- - ratunek czy śmier
Od: "darhor" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natchnął mnie jeden z postów do zadania tego pytania (uśmiercenie
człowieka).
Otóż leżałam w szpitalu z mym bajbuskiem, który dostawał kroplówki non stop
kolor a ja ciągle nad nim sterczałam bo "aparaty" szpital miał liche gdyż
zawsze kilka bąbelków powietrza się tam przesuwało. Zrobiłam kilka razy
awanturę i patrzyli na mnie jak na wariata twierdząc, że to takie malutkie i
nic się nie stanie, ale ja wolałam nie sprawdzać skutków dotarcia do krwi
pęcherzyków powietrza.
Czy to rzeczywiście jest groźne - bo co z innymi dziećmi których mamy nie
interesowały się tym problemem, a jakoś nikt nie umarł.

PS. I jeszcze przy okazji dodatkowe pytanko - zniknął mój post (chyba tak to
się nazywa) razem z odpowiedziami, jak to możliwe i dlaczego?

2. Data: 2002-07-03 07:53:23

Temat: Re: kroplówka- - ratunek czy śmier
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

darhor wrote:

> [...]
> Czy to rzeczywiście jest groźne - bo co z innymi dziećmi których mamy nie
> interesowały się tym problemem, a jakoś nikt nie umarł.

Sama sobie odpowiedziałaś.

A od strony mechanizmu: systematyczne wprowadzanie do układu krwionośnego małych
ilości powietrza nie jest groźne, gdyż przedostają się one z prądem krwi do płuc
i tam są likwidowane (w końcu to jest narząd prowadzący wymianę gazową). Groźne
jest nagłe przedostanie się do dużych naczyń krwionośnych takiej ilości
powietrza, która wypełni znaczną część komory serca. Wtedy serce kurcząc się
tylko spręża to powietrze w komorze (powietrze - w odróżnieniu od krwi - jest
bardzo ściśliwe), ale nie powoduje to wypchnięcia powietrza z komory i w ten
sposób serce w kolejnych skurczach tylko spręża i rozpręża powietrze, zamiast
pompować krew. To musi spowodować śmierć.

Ostrzeżenie dla naiwnych, którzy uznają to za dobry sposób na morderstwo:
obecność powietrza w sercu jest banalnie prosta do wykrycia podczas sekcji
zwłok.

Leszek

3. Data: 2002-07-03 08:47:07

Od: "Darek Dąbrowski" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darhor" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kolor a ja ciągle nad nim sterczałam bo "aparaty" szpital miał liche gdyż
> zawsze kilka bąbelków powietrza się tam przesuwało. >

powietrze w postaci małych bąbelków ( < 0,3 ml ) o dawce sumarycznej 1,5ml/h
do 3,5 ml/h uważa się za bezpieczne.
takie normy mają pompy infuzyjne.

pozdrawiam,
darek

4. Data: 2002-07-03 10:58:03

Od: "Wojtek Szybowski" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> powietrze w postaci małych bąbelków ( < 0,3 ml ) o dawce sumarycznej
1,5ml/h
> do 3,5 ml/h uważa się za bezpieczne.
> takie normy mają pompy infuzyjne.

Realne niebezpieczenstwo stwarza okolo 100ml powietrza podane jednorazowo.
Wiec widac ze te normy sa mocno na wyrost - nie ma sie czego bac.

--
ciechu
wojtas(at)life.pl

Termiczny sposob na brodawki?
Programy abstynencji seksualnej dla młodzieży
Szukam Inhalatora-Nebulizatora
mukowiscytoza
Unia Europejska