krzewy kiwi

1. Data: 2003-03-11 16:00:29

Temat: krzewy kiwi
Od: "annajakub" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko
gdzie w polsce można kupić wysyłkowo
krzewy kiwi mrozoodporne

pozdrawiam Anna

2. Data: 2003-03-11 18:04:07

Temat: Re: krzewy kiwi
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "annajakub" <a...@g...pl>

> Mam pytanko
> gdzie w polsce można kupić wysyłkowo
> krzewy kiwi mrozoodporne
>
> pozdrawiam Anna
:)
kiwi czyli aktinidia chinska jest wrazliwa na mroz
i wymaga starannego okrycia na zime.
:)
widzialem ja w ofercie Markiewicza na Polagrze
wiec jak sadze ma ja rowniez w ofercie wysylkowej
:)
inna z aktinidek tzn actinidia kolomitka (pstrolistna)
jest odporna na mroz i piekniejsza od tej powyzej
ale jej owoce sa troche mniejsze od tej powyzej
a poza tym jest dwupienna (musi byc pan i pani)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
ps. sam jej szukam

3. Data: 2003-03-11 18:52:35

Od: "ManiekO" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

kiwi zwana achtinidią znam trzy odmiany.pstro i ostrolistna owoce koloru
zielonego oraz chińska mająca owoce identyczne jak w sprzedaży tylko
mniejsze.Wszystkie odmiany widziałem u nas w markecie OBI.Najlepiej kupić
odmianę żeńską i męską na jednym pniu.Moja chińska ma
wytrzymać-10 -15C,wytrzymała -20C tej zimy lekko opatulona dla
pewności.Owoce zbieram od pięciu lat.W OBI były w doniczkach gotowe do
wsadzenia przez cały rok.

4. Data: 2003-03-12 02:57:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> inna z aktinidek tzn actinidia kolomitka (pstrolistna)
> jest odporna na mroz i piekniejsza od tej powyzej
> ale jej owoce sa troche mniejsze od tej powyzej
> a poza tym jest dwupienna (musi byc pan i pani)

Sa odmiany jednopienne. W kazdym razie mam nadzieje, bo
takie posadzilem zeszlej jesieni. I oczywiscie mam nadzieje,
ze naprawde nie trzeba bylo okrywac na zime.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-03-12 06:32:16

Temat: Odp: krzewy kiwi
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Tmxba.49262$jP2.7837959@twister.neo.rr.com...
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> Sa odmiany jednopienne. W kazdym razie mam nadzieje, bo
> takie posadzilem zeszlej jesieni. (...)

Aktinidię jednopienną (nazwa pochodzi od nazwiska twórcy odmiany,
którego nie jestem teraz pewna więc nie wymieniam),
kupiłam w Pisarzowicach na naszym grupowym wyjeździe.
Jeszcze nie owocowała, ale wytrzymuje zimy bez okrywania.
Według mnie źle znosi wiosenne przymrozki.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2003-03-12 08:49:04

Od: "ManiekO" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annajakub" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanko
> gdzie w polsce można kupić wysyłkowo
> krzewy kiwi mrozoodporne
>
> pozdrawiam Anna
> W OBI w Wałbrzychu widziałem dzisiaj AKTINIDIĘ CHIŃSKĄ, osobniki męskie i
żeńskie osobno w doniczkach,wys.ok.1,8m cena 49zł.Od14.03. mają być w
sprzedaży pstrolistne bardziej odporne na warunki zimowe.Kiwi owocuje po 3,4
latach,życzę powodzenia.

7. Data: 2003-03-12 10:35:33

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ManiekO <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4msc5$33b$...@S...icm.edu.pl...

> żeńskie osobno w doniczkach,wys.ok.1,8m cena 49zł.Od14.03. mają być w
> sprzedaży pstrolistne bardziej odporne na warunki zimowe.Kiwi owocuje po
3,4 > latach,życzę powodzenia.

Mam cos co sie nazywalo przy zakupie Bayern Kiwi. To jest pstrolistne czy
jakie?? Bo liście ma normalnie zielone bez zadnych przebarwień...
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2003-03-12 12:01:33

Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ManiekO" <m...@p...fm
> kiwi zwana achtinidią znam trzy odmiany.pstro i ostrolistna owoce koloru
> zielonego oraz chińska mająca owoce identyczne jak w sprzedaży tylko
> mniejsze Moja chińska . Owoce zbieram od pięciu lat.

To znaczy, że nie masz porównania smaku owoców. Spotykałam różne opisy
odmian i nie umiem się zdecydować. Wolałabym, jeśli już mam czekać tyle lat
na owoce ( jeśli dożyję) żeby były słodziutkie jak czasem "prawdziwe" kiwi
być potrafi.
Gabi

9. Data: 2003-03-12 16:08:49

Od: "ManiekO" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> być potrafi.
> Gabi
> Owoc kiwi chińskiej ma taki sam smak i kolor jak kupne,różni się tylko
wielkością. Zielone kiwi nie kosztowałem więc trudno coś powiedzieć,smakiem
chyba będzie zbliżone,Co do liści to kiwi pstrolistne ma biało-zielone,w
reklamówce marketu OBI jest zdjęcie i cena 16,95zł.sprzedaż od 14.03. Jeśli
będzie szczepiona męska i żeńska razem to kupię a takową widziałem,moja
chińska też szczepiona na jednym pieńku, nazywa się JANINA.Uprawia się ją
prawie identycznie jak winogron,cięcie i prowadzenie,na winogrona też trzeba
poczekać niestety.

10. Data: 2003-03-13 18:07:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a) w wiadomości:
<00cc01c2e7f1$31a18a00$5b484cd5@d3h6c1>...
>kiwi czyli aktinidia chinska jest wrazliwa na mroz
>i wymaga starannego okrycia na zime.

Wg. literatury tak, wg. moich obserwacji w miejskich warunkach Rzeszowa -
nie.
(nie zaprzeczam, ze jest wrazliwsza od innych gatunkow kiwi)
Mam aktinidie chinska (pare roslin) z wlasnego siewu. Nie okrywam w ogole.
Mrozy na podkarpaciu bywaja przyzwoite :)
Przemarzaja jedynie niewystarczajaco zdrewniale czesci pedow (nie za dlugie
odcinki). Jeszcze nie kwitly, ale maja juz po pare metrow.

Pozdrawiam,
Bpjea

(sprzedam) wyprzedaż płyt !
Spotkanie