krzywa cukrowa

1. Data: 2009-03-05 22:58:27

Temat: krzywa cukrowa
Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żona lamentuje, a ja po Politechnice nie umiem zinterpretować prawidłowo
krzywej cukrowej.
Jest lekko przekroczona wg ADA, ale jak to jest naprawdę - może błąd
pomiarowy?

na czczo - 104 mg/dl
po wypiciu 75 g glukozy:
po 60 min - 212 mg/dl
po 120 min - 161 mg/dl

Mam 48 lat, 186 cm wzrostu, jestem mężczyzna, ważę 98 kg i mam "otyłosć
brzuszną".
Jak to skomentują fachowcy?

Feromon

PS. Tylko plizzz nie komentować otyłości :))

2. Data: 2009-03-06 08:24:07

Temat: Re: krzywa cukrowa
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feromon" napisał:

> Jak to skomentują fachowcy?

Trzeba byłoby powtórzyć test. Być może masz "tylko" nietolerancję
glukozy. Otyłość brzuszna bardzo jej sprzyja.
http://forum.mojacukrzyca.org/viewtopic.php?t=361

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2009-03-06 10:52:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Mar 2009 23:58:27 +0100, Feromon wrote:

> [...]
> po 60 min - 212 mg/dl
> po 120 min - 161 mg/dl
>
> Mam 48 lat, 186 cm wzrostu, jestem mężczyzna, ważę 98 kg i mam "otyłosć

Nie wiem jak fachowcy (diabetologiem nie jestem), ale ja na przykład
tak, że najlepiej by było schudnąć.
Serio serio.

m. (też się do tego zbieram :) )

--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

4. Data: 2009-03-06 10:55:17

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak to skomentują fachowcy?
>
> Feromon
>
> PS. Tylko plizzz nie komentować otyłości :))

Po krótce. Tzn krzywa cukrowa. Wynik po 1h jest bez znaczenia. Pozostałe
wyniki sugeruja nieprawidłą glikemie na czczo i nietolerancje glukozy.
Tłumacząc na ludzki masz ryzyko wystapienia cukrzycy wieksze niż przecietna
osoba. Otyłości nie masz. Ew nadwage. Zmierz sie w pasie- bez wciagania
brzucha. Jak mniej niz 104cm to nie jest źle.
RR najlepiej 130/85 i mniej ale do 140/90 bedzie jeszcze ok.
Żryj mniej lub spróbuj diety Protal- sam zastosowałem więc moge polecić. Jak
zrzucisz z 10-15kg glikemia powinna wrócic do normy.

5. Data: 2009-03-06 11:37:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Mar 2009 11:55:17 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

> Żryj mniej lub spróbuj diety Protal- sam zastosowałem więc moge polecić. Jak
> zrzucisz z 10-15kg glikemia powinna wrócic do normy.

Diety protal nie znam, ale sam zjechałem swego czasu 16 kg na czymś w
rodzaju diety south beach. Też mogę polecić. Rzuć monetą albo porównaj
jadłospisy :)

m.

6. Data: 2009-03-06 17:41:25

Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> Wynik po 1h jest bez znaczenia.

A dlaczego wynik po 1 godz. jest bez znaczenia?

pozdrawiam
Rafał

7. Data: 2009-03-06 18:12:18

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> A dlaczego wynik po 1 godz. jest bez znaczenia?
>
> pozdrawiam
> Rafał

Poniewaz do rozpoznania nietolerancji glukozy wynik musi zawierac sie w
granicach 126 do 200mg% w 2 h po spozyciu 75g glukozy rozpuszczonej w 250ml
wody, co nalezy wypić w ciagu 5 minut. Poza tym nalezy 8h przed próba nie
spozywać posiłków. W kilku dniach poprzedzajacych badanie nalezy jeść to co
sie zwykle je bez zmian w jadlospisie.W czasie próby czyli w czasie 0-120min
nalezy siedzieć. Wtedy otrzymany wynik jest miarodajny.
mam nadzieje, że nic nie przekreciłem.

8. Data: 2009-03-06 21:13:05

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:

> Żryj mniej lub spróbuj diety Protal- sam zastosowałem więc moge polecić. Jak
> zrzucisz z 10-15kg glikemia powinna wrócic do normy.

Zerknęłam na założenia diety, bo jakoś tak BMI w ostatnich latach i u
mnie, i u szanownego kolegi małżonka dziwnie zaczyna oscylować wokół 25,
natomiast rzeczony kolega małżonek ma hm... dość wysoki (to duży
eufemizm) poziom trójglicerydów, który próbujemy zbijać m.in. dietą, i
trochę mnie zastopował zakaz stosowania w diecie Protal strączkowych,
którymi dość często suplujemy białko zwierzęce. No i tak nie wiem, czy
się w to pchać, czy raczej metodą prób i błędów dalej ograniczać białko
zwierzęce, czy spróbować i tego.

Joanna

9. Data: 2009-03-06 22:37:42

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Czaplińska" <j...@u...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> często suplujemy białko zwierzęce. No i tak nie wiem, czy się w to pchać,
> czy raczej metodą prób i błędów dalej ograniczać białko zwierzęce, czy

Dieta Protal ma pewna nazwijmy to filozofię. zakłada ona, ze to co jest
dozwolone w I czy II etapie je sie bez ograniczen. W rzeczywistości
ograniczeniem jest to, że nie można praktycznie zjeść takiej ilości
dozwolonych produktów aby przytyć. Tak np warzywa które sa na poczatku
dozwolone zawieraja do40kcal (przecietnie 25-30kcal/100g). Strączkowe maja
ok 100kcal.

10. Data: 2009-03-07 08:17:21

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Żryj mniej lub spróbuj diety Protal- sam zastosowałem więc moge polecić.
> Jak zrzucisz z 10-15kg glikemia powinna wrócic do normy.

ja na nietoleracje glukozy od pary lat przyjmuje metformax.

Piotr, a moze cos wiecej wiesz o krzywej zelazowej?

Szybkie tetno a nerwy
Wapno
Dziwne problemy z sercem
Operacja przepukliny pachwinowej a jazda na nartach
pakiet medyczny dla osoby niepełnosprawnej