ksiązki-prosze o rady

1. Data: 2005-01-19 12:48:23

Temat: ksiązki-prosze o rady
Od: "Aleksa_Be" <dyskusje(usunspam)@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

witam!!

Jestem poczatkujacym kucharzem dlatego chcialabym sobie kupic jakies ksiazki
kucharskie,znalazłam ksiazki na stronie atykwiariatu literackiego ,ale
chcialabym sie Was zapytac czy te ksiązki faktycznie beda dobre dla
poczatkujacego??narazie chce robic w miare nieskomplikowane potrawy z
niezbyt skomplikowanych skladnikow
oto ksiazki:
1/ Bieniecka Biruta Markuza 200 potraw z kurczaka
8,00 Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1981, wyd. 1, str. 142, B6

2/Celczyńska Jadwiga, Szymanderska Hanna 200 potraw z warzyw
4,00 KAW, Warszawa 1984, wyd. 1, str. 128, B6, ISBN 83-03-00286-4
3/Sztabowa Wera 3 dania w 30 minut
6,00 Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1981, wyd. 1, str. 192, B6
4/Ćwierczakiewicz Lucyna 365 obiadów
25,00 WAiF, Warszawa 1989, str. 554, reprint Termin wysyłki - do 7
dni
5/Bołotnikowa W.A. Wapielnik L.M. 500 potraw z ziemniaków
11,00 PWRiL, Warszawa 1986, wyd. 3, str. 216, ISBN 83-09-00797-3,
Termin wysyłki - do 7 dni
6/Futkowska Joanna, Walęcka-Zdroik Marta Ciasta i desery na lato. 88
przepisów.
2,00 Prószyński i S-ka, Warszawa 1999, wyd. 1, str. 96, A5, ISBN
83-7255-208-8, seria: Biblioteczka Poradnika Domowego
7/Halska M. Co dzisiaj jeść i jak gotować
12,00 Gebethner i Wolff, Warszawa 1942, wyd. 2, str. 212, A5, reprint
8/Witkowska Sabina Kolacje na cały rok
6,00 Wydawnictwo Watra, Warszawa 1978, wyd. 4, str. 156, A5
9/Schoeller Hannes W.A. Kuchnia kawalerska. 200 potraw, przygotowanych
szybko, praktycznie, racjonalnie
7,00 Czasopisma Wojskowe 1991, wyd. 1, str. 148, A5, ISBN
83-900172-1-0, seria: Książki Kucharskie Heynego
10/Gumowska Irena Obiad w pół godziny
8,00 Wydawnictwo Watra, Warszawa 1979, wyd. 2, str. 244, S6

stare jak świat te ksiązki ale moze beda fajne
czekam na Wasze rady
Aleksa_Be

1. Data: 2005-01-19 13:01:50

Temat: Re: ksiązki-prosze o rady
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksa_Be" <dyskusje(usunspam)@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> kucharskie,znalazłam ksiazki na stronie atykwiariatu literackiego ,ale
> chcialabym sie Was zapytac czy te ksiązki faktycznie beda dobre dla

Nie wiem jak te ksiażki, ale kup sobie koniecznie Kuchnię Polską - tę
właśnie starą, chodzi na allegro. To najlepsze przepisy, nie ma bata, żeby
nie wyszły... Dla początkującego idealne. Zresztą to kuchenna "biblia" :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2005-01-19 13:53:28

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksa_Be" pisze:

> Jestem poczatkujacym kucharzem dlatego chcialabym sobie kupic jakies
> ksiazki kucharskie,znalazłam ksiazki na stronie atykwiariatu
> literackiego

Za dwie rzeczy nalezy Cie natychmiast pochwalic: za to ze do ksiazek
siegasz, bo wydaje mi sie, ze ksiazki ulegaja zakurzeniu lub
calkowitemu wyparciu przez internet tudziez nielepsza telewizje. A nie
ma jak dobra ksiazka kucharska, najlepiej zeby jeszcze ze statycznymi
zdjeciami (ci, co trzymaja kamery w lapach w telewizyjnym studio to
czesto by starym pomidorem ode mnie w leb dostali), o bezcennym miejscu
na notatki wlasnorecznie wykonane na marginesie to nawet nie wspomne.

Po drugie, bardzo Ci dziekuje za ten antykwariat, bo myslalam, ze
staroci to juz nikt poza mna dziwaczka nie lubi :-).

Z Biblioteczki Poradnika Domowego sama sie kiedys uczylam, wiec
polecam. *Ale* radze lepiej czapke na leb wsadzic i do tego
antykwariatu sie wlasnym cialem przejsc i ksiazki obejrzec, bo nie
kazda wydana z tej serii jest rownie dobra. Zwroc uwage, czy autorzy
podaja czas np. dokladny czas pieczenia. Ilosc zdjec tez jest wazna, bo
czasami ocene gotowosci do spozycia wlasnorecznie wykonanej szarlotki
mozna tylko ustalic oceniajac jej podobienstwo do tej ze zdjecia ;-).

Poza tym po co Ci az 500 potraw z ziemniakow, 200 z warzyw, 200 z
kurczaka, desery i ciasta tylko na lato, obiad w pol godziny, a kolacje
na caly rok ;-). Niech mi powie ktos ze starszyzny plemiennej na
pl.rec.kuchnia, czy nalezy znac wiecej niz - powiedzmy - 10 potraw z
ziemniakow? No 20? Gusiek chyba ma racje, ze jedna ksiazka
(calosciowa) - chocby Kuchnia Polska, jesli taka lubisz - moze okazac
sie praktyczniejsza. I tansza niz szesc tematycznych? Mi w oko wpadlo
te 365 obiadow, bo czasami na poczatku trudno ustalic czy kotlety
mielone, deptane ziemniaki i groszek piure to najromantyczniejsza z
mozliwych kolacji :-))), wiec jesli autorka podaje skladniki, uczy jak
gotowac, dokleja zdjecie i dobiera zupy, dania, przystawki desery i
kompoty, wraz z kolorem swieczek ;-), to kupuj. Ale niestety niczego
Lucyny Ćwierczakiewicz nie czytalam, instynkt mola ksiazkowego mi
podpowiada, ze te ksiazke bym sobie przewertowala, gdyby znowu naszedl
mnie paraliz poczatkujacej w kuchni.

Pozdrawiam serdecznie,
eM, co ksiazki kucharskie barrrrdzo lubi

1. Data: 2005-01-19 14:18:31

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialabym sie Was zapytac czy te ksiązki faktycznie beda dobre dla
> poczatkujacego??narazie chce robic w miare nieskomplikowane potrawy z

A ja polecam serdecznie wszystkie ksiazki Jamie Oliver'a. Dostepne sa w
sklepach z ksiazkami anglojezycznymi, jest tez jedna przetlumaczona na
polski i wydana przez Muze (nie pomne tytulu). Wiekszosc potraw jest b.
prosta do wykonania, udaja sie znakomicie, niektore przepisy zawieraja
skladniki dostepne niestety tylko w duzych miastach. Ksiazki sa przyjemnie
napisane i opatrzone pieknymi zdjeciami. No i oczywiscie ksiazka z
przepisami Agnieszki Kreglickiej, ktos pamieta tytul? Taka na pol z
przepisami Marty Gessler. Potrawy Pani Kreglickiej sa nieskomplikowane i
pyszne - udaja sie zawsze.
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2005-01-19 15:02:10

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksa_Be <dyskusje(usunspam)@poczta.fm> napisał(a):

[ciach dużo potraw z wszystkiego]
Jako również początkująca z całego serca polecę coś, co mi się jeszcze w
merlinie udało dostać, ale co już chyba tylko na Allegro/w
antykwariacie/taniej książce można jeszcze będzie znaleźć:

Maria Derkacz-Strybel
Jak gotować szybciej?
(http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/203906)

Przepyszna zupa cebulowa do zrobienia w kwadrans, właśnie mi w garnku dochodzi
ciekawa brokułowa zmajstrowana w pół godziny, a zaznaczam, że w gotowaniu
wprawy nie mam i grzebię się po tej kuchni jak niedojda...

A czy to nie przepis Ćwierciakiewiczowej zaczynal się od brania silnych
dziewek kuchennych? ;) Bo jeśli tak, to jest to już wyższa szkoła jazdy. Jeśli
koniecznie to musi być coś z patyną lat, to polecam:

Fedak Alina, Fedak Paulina
ABC sztuki kulinarnej. Przez żołądek do serca

W antykwariacie literackim (chodzi o Fenix?) jest niemal zawsze.

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2005-01-19 15:52:26

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja polecam "Kuchnię Neli" Anieli Rubinstein.
Książka jest rewelacyjna i przepisy pyszne :-)

Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-01-19 17:33:04

Od: "Hupu" <m...@f...ppolbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialabym sie Was zapytac czy te ksiązki faktycznie beda dobre dla
> poczatkujacego??narazie chce robic w miare nieskomplikowane potrawy z
(ciacho)

Ja też witam!!!
a ja polecam "Kuchnię Wegetariańską" wyd. Prószyński i S-ka, Marek
Łebkowski oraz Malgorzaty Caprari "Kuchnia polsko-włoska i wlosko-polska dla
początkujacych" wyd.Klub dla Ciebie. Irka Gumowska ma fajne przepisy, więc
spoko majonez. a ja się 'uczylam' na książce od mojej babuszki pt. "Książka
Kucharska dla Samotnych i Zakochanych" autorstwa Marii Lemnis i Henryka
Vitry wydanej przez Iskry w 1970 r. jest boska i ma swój klimat poza
oczywiście porządnie wyłożoną teorią, historią niektórych potraw i
oczywiście przepisami. to tyle z mojej strony. pozdrówka i zdrówka życzy
HuPu

1. Data: 2005-01-20 12:45:28

Od: Dorota Szuba <d...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Aleksa_Be wrote:
> [...]
> chcialabym sie Was zapytac czy te ksiązki faktycznie beda dobre dla
> poczatkujacego??narazie chce robic w miare nieskomplikowane potrawy z

[...]

Od siebie polecam "Ciasta, ciastka, ciasteczka" Jana Czernikowskiego,
egzemplarz, ktory posiadam, to siedemnaste wydanie. Byc moze sa
jeszcze nastepne. Ogolnie trudne do zdobycia, ale warte tego trudu.

pozdrawiam
Dorka

Odwrotne ciasto ananasowe?
Naleśniki
OT. Pestki derenia
odnośnie mikrofalówki...
Bosh i Siemens - to samo czy nie do konca