kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?

1. Data: 2005-11-23 10:48:50

Temat: kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?
Od: "yaris" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wotam!
Pytanie dotyczy sosu który sie dodaje do Cezar salad typ amerykański, jest u
nich taki z głową Cezara na butelce rekomendowany przez aktora Paula
Newmana. Niema u nas nic podobnego takiego??? MOże ktoś ma przepis?

2. Data: 2005-11-23 11:07:04

Temat: Re: kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?
Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

yaris <y...@o...pl%> napisał(a) w
> [...]
> jest u nich taki z głową Cezara na butelce rekomendowany przez aktora
> Paula Newmana. Niema u nas nic podobnego takiego??? MOże ktoś ma

Jedyny sos, jaki jest dodawany do sałatki cezara (Caesar Salad) to
Worcestershire. Najbardziej klasyczny marki Lea & Perrins. Caesar Salad nie
ma innych typów, niż amerykański. ;)

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

3. Data: 2005-11-23 11:19:33

Od: "yaris" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Brywczyński" <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> wrote in message
t003.jasien.net...
> yaris <y...@o...pl%> napisał(a) w
>
> Jedyny sos, jaki jest dodawany do sałatki cezara (Caesar Salad) to
> Worcestershire. Najbardziej klasyczny marki Lea & Perrins. Caesar Salad
> nie ma innych typów, niż amerykański. ;)

Przymiotnik "amerykański" został użyty w kontekście miejsca gdzie sałatka
była jedzona. Chhodzi mi o skład tego sosu. Ostatecznie mogę go odczytac z
butelki ale wiąże się to z angażowaniem znajomych do odszyfrowania składu
ale tez nie wiadomo czy nie dodają jakiegoś "tajemniczego ' konserwantu w
celu polepszenia smaku.
Yari

4. Data: 2005-11-23 11:40:03

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yaris" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
[....]
> ale tez nie wiadomo czy nie dodają jakiegoś "tajemniczego ' konserwantu w
> celu polepszenia smaku.

konserwant dodaje sie dla polepszenia trwalosci

dexth
d...@i...pl

5. Data: 2005-11-23 12:05:52

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

yaris <y...@o...pl%> napisał(a) w

> Przymiotnik "amerykański" został użyty w kontekście miejsca gdzie sałatka
> była jedzona. Chhodzi mi o skład tego sosu.

Zamierzasz sam robić sos Worcestershire? Use google, Luke.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ If you're caught out in the rain

6. Data: 2005-11-23 12:29:34

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yaris" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
czytaj dalej...........

7. Data: 2005-11-23 12:32:16

Od: "yaris" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Brywczyński" <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> wrote in message
t003.jasien.net...
> yaris <y...@o...pl%> napisał(a) w

> Zamierzasz sam robić sos Worcestershire? Use google, Luke.

I co mi z tego przyszło!
Jak to zrobić?
Dokładna receptura sosu, jego składniki i sposób ich przetwarzania są okryte
tajemnicą od wielu lat. Wytwarzanie sosu Worcestershire zajmuje wiele czasu
i łączy się z niezbędną dbałością o szczegóły, dzięki którym produkt finalny
jest tak doskonały. Z garści składników oraz rzecz jasna jednego
tajemniczego, którego nigdy się nie wyjawia, producenci tworzą tę
niezapomnianą mieszankę uświetniającą nasze stoły. Dzisiejszy sos
Worcestershire różni się bardzo niewiele od tego oryginalnego,
wyprodukowanego przez Lea & Perrins w 1837 roku. Pełna receptura specyfiku
jest trzymana w ukryciu od ponad 160 lat i tylko 3-4 osoby na całym świecie
ją znają. Wynalazcy sosu i założyciele spółki, obaj chemicy, przekazali
tajemnicę proporcji składników i sposobu ich przetwarzania swoim synom. Po
II wojnie zadecydowano, że nikt nie powinien posiadać pełnych informacji na
temat tego przepisu, aby zapobiec w ten sposób ewentualnemu wyciekowi
informacji. Wewnątrz spółki nie używa się nawet pełnych nazw składników, a
jedynie ich zakodowane symbole! W ten sposób pełny przepis na sos
Worcestershire stanowi zagadkę po dziś dzień.

8. Data: 2005-11-23 12:42:07

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

yaris <y...@o...pl%> napisał(a) w

Spodziewałeś się spotkać na tej grupie spadkobierców Lea & Perrins? ;)
A poważnie: w Necie są przepisy na sos Worcestershire. Tylko czy komuś
będzie się chciało robić, skoro jest dobry gotowy?

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

9. Data: 2005-11-23 13:00:38

Temat: Re: kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?[OT]
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> napisał
w wiadomości
t003.jasien.net...
> [...]
> A poważnie: w Necie są przepisy na sos Worcestershire. Tylko czy komuś
> będzie się chciało robić, skoro jest dobry gotowy?

tutaj się ludziom żałuje przepisu na pączki, więc nie liczyłabym na
rzeczonych spadkobierców;-)

pozdrawiam
Basia

ps. sorry za małą złośliwość:-)

10. Data: 2005-11-23 13:02:23

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@o...pl%> napisał(a) w

> tutaj się ludziom żałuje przepisu na pączki, więc nie liczyłabym na
> rzeczonych spadkobierców;-)

Dobry przepis na pączki (i wiele innych) odnajdziesz w "Kuchni polskiej"
PWE.

> ps. sorry za małą złośliwość:-)

Ja też.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

grzanki
coś na wieczór
Przerabiamy kopytka
Placek drożdżowy z kokosem...