kto sie boi prywatnych szpitali c.d.

1. Data: 2007-11-02 12:35:06

Temat: kto sie boi prywatnych szpitali c.d.
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

przeczytane z oficjalnego serwisu hiszpańskiego

"En los últimos a.os la sanidad privada ha ganado en importancia. Se
estima que un 15% de la población posee seguros médicos privados,
incluidos la mayoría de los funcionarios públicos, a los que se les da la
opción de elegir entre el sistema público y el privado. Los seguros pueden
utilizarse bien como complemento o como alternativa a la sanidad pública."

wygląda na to, że w coraz większej ilości państw europejskich
przekonano się do tego, że oprócz systemu publicznego powinien
istnieć także system prywatny jako alternatywny lub nawet
jako pełny " bien como complemento o como alternativa a la sanidad
pública". Chodzi o to, że żadne systemy regulacyjne nie promują
innowacyjności, o czym już pisałem. Jak widzę - mam kolejny temat
do blogu :)))

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

2. Data: 2007-11-02 13:42:41

Temat: Re: kto sie boi prywatnych szpitali c.d.
Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisal:

>Jak widzę - mam kolejny temat
> do blogu :)))

Tylko prosze starac sie pisac obiektywnie i poprosic o pomoc jakiegos dobrego
ekonomoste:))

Ja na Pana miejsu, przed rozpoczeciem publicznego poruszania tego typu tematu,
sprobowalbym najpierw dokladnie zorientowalbym sie w temacie ekonomicznych i
prawnych aspektow prywatyzacji poskomunisteycznej wlasnosci, ktora niestety
jest nadal dorobkiem i przez to wlasnoscia calego spoleczentwa.

Tego typu informacje na temat "prywtayzacji" w wydaniu PO, jak ta ponizsza:

http://wiadomosci.onet.pl/1446828,2677,kioskart.html

maja wiecej wspolnych cech z bezprawnym przywlaszczaniem sobie spolecznego
mienia, anizeli z rzeczywistym zamiarem reformy polskiej sluzby zdrowia.

Pozdrawiam
Jeff

pzdr.

3. Data: 2007-11-02 17:43:49

Od: "MT" <s...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

Nikt sie nie boi ale proponuje zeby ci ktorzy chcieli miec prywatne szpitale
zaczeli je budowac za wlasne pieniadze.

Te ktore sa to dorobek ponad 40 lat niewolniczej pracy naszych rodzicow .

4. Data: 2007-11-02 17:53:35

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MT wrote:

> Nikt sie nie boi ale proponuje zeby ci ktorzy chcieli miec prywatne
> szpitale zaczeli je budowac za wlasne pieniadze.
>
> Te ktore sa to dorobek ponad 40 lat niewolniczej pracy naszych rodzicow .

z ktorej to pracy 95% poszlo na smietnik

ci ktorzy chca miec prywatne niech kupia panstwowe... za tyle, ile one sa
rynkowo warte.

--
www.vegie.pl

5. Data: 2007-11-02 19:00:18

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Wilicki napisal:

> z ktorej to pracy 95% poszlo na smietnik

...hmmm....a to ciekawe, ze na ten polski "smietnik" znalazlo sie az tylu
nabywcow....:)

> ci ktorzy chca miec prywatne niech kupia panstwowe... za tyle, ile one sa
> rynkowo warte.

....ale ta sprzedaz musi byc najpierw poprzedzona dokladna, aktualna analiza
sytuacji polskiej sluzby zdrowia.

Z ta ocena jak i metodami rozwiazania problemow polskiej sluzby zdrowia,
rzad musi zapoznac wszystkich Polakow, czyli doprowadzic do takiej debaty
publicznej, jaka miala miejsce np.w Kanadzie po opracowaniu raportu przez
fachowcow, ekonomistow takiej klasy swiatowej, jak chociazby A. Blomqvista.

Polacy powinni z proponowanymi rozwiazaniami byc dokladnie zapoznani i musza na
te zmiany wyrazic swoja zgode(konkretnie; sprzedaz szpitali publicznych).
Nie czytales poprzednich watkow?

Tomku, dobrze by bylo abys zanim zaczniesz sie na pewne tematy publicznie
wypowiadac, przeczytal cos o zgadnieniach o ktorych sie dyskutuje.
GW i onet, telewizja i tzw. inne media, to na pewno nie glowne zrodla wiedzy:)

Pan Piotr, podal tutaj ciekawe materialy na ten temat, wiec je ponownie wklejam:

"Canadian Health Care in Global Context: Diagnoses and Prescriptions"

http://www.cdhowe.org/pdf/benefactors_lecture_2002.p
df

Zachecam do lektury:)

Jeff

6. Data: 2007-11-02 21:19:47

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> przekonano się do tego, że oprócz systemu publicznego powinien
> istnieć także system prywatny jako alternatywny lub nawet

Nie bardzo rozumien - alternatywny czyli rownolegly, pacjent/klient moze
sobie wybrac.
A co rozumiesz przez 'pelny' - jedyny istniejacy czy to ze oferuje
pelna game uslug. Bo to drugie jest rownowazne temu ze jest alternatywny -
moze zastepowac system tylko wtedy gdy zastepuje wszystkie jego elementy.

> " bien como complemento o como alternativa a la sanidad
> pública".

"dobrze jako uzupelnienie lub alternatywa dla systemu publicznej sluzby
zdrowia."
Czy po polsku moze uzupelniac lub zastepowac. Uzupelnia gdy nie jest
kompletny, moze zastapic (do wyboru klienta) gdy eferuje pelny zakres
uslug.

Krzysiek Rudnik

7. Data: 2007-11-02 23:05:53

Od: Koriolan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> z ktorej to pracy 95% poszlo na smietnik

Taak.. jak ostanio Twoi ideologiczni kumple z SLD sprzedali za czapke
gruszek kilka hut, to w kolejnym roku w bilansie Mittala ich wartośc
wynosiła 2 mld USD.

> ci ktorzy chca miec prywatne niech kupia panstwowe... za tyle, ile one sa
> rynkowo warte.

Chyba oszalałeś. i co znaczy "rynkowo" jaka metodę wyceny przyjmiesz ??
Odtworzeniową ? Cash flow?? czy standardowo " 10% + 5% do kieszeni "?
Jaka wartośc rynkowa skoro rynku nie ma ??

Michał

8. Data: 2007-11-02 23:35:08

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koriolan wrote:

> Taak.. jak ostanio Twoi ideologiczni kumple z SLD sprzedali za czapke
> gruszek kilka hut, to w kolejnym roku w bilansie Mittala ich wartośc
> wynosiła 2 mld USD.

trzeba bylo komuszku stanac do licytacji - a nie teraz ujadac.

Licytacja byla z przekretami? To scigaj tych co przekrety robili.

> Chyba oszalałeś. i co znaczy "rynkowo" jaka metodę wyceny przyjmiesz ??
> Odtworzeniową ? Cash flow?? czy standardowo " 10% + 5% do kieszeni "?
> Jaka wartośc rynkowa skoro rynku nie ma ??

nie ma rynku? ktos zabrania stanac do licytacji?

--
www.vegie.pl

9. Data: 2007-11-03 09:17:07

Od: "MT" <s...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

One sa warto bardzo duzo problem w tym ze ci ktorzy za za nie odpowiedzialni
sprzedaja je pod stolem tak jak wiekszosc majatku spolecznego a wyglada to w
ten sposob ze przychodzi zenek do antka i mowi :
Ustaw mi przetarg tak zebym za ten szpital zaplacil 2zl a ja ci dam pod
stolem 2000zl.

Problem jest w tym ze nie ma problemu szpitali jest problem tego ze ci
ktorzy sa przy korycie chca zarobic kase na nie swojej wlasnosci i zrobia
wszystko zeby to osiagnac czyli polityka. Wytlumacz mi jakim cudem kilka
miesiecy temu ten sam szpital z tym samym personelem i tym samym
wyposazeniem przynosi zyski ?

10. Data: 2007-11-03 15:27:25

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koriolan napisal:

> Taak.. jak ostanio Twoi ideologiczni kumple z SLD sprzedali za czapke
> gruszek kilka hut, to w kolejnym roku w bilansie Mittala ich wartoĹ&#65533;c
> wynosiĹ&#65533;a 2 mld USD.

Masz racje :)

Na tej stronie mozna znalezc wiecej informacji o tej "wpanialej" tranzakcji:

http://www.myslpolska.org/?article=wyslij&src=472

A tu mozna poczytac o wynikach kontroli NIK:

http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
nform2007/2006149

Wniosek: czyli w zasadzie za kwote 6,0 milionow zl, pozbyto sie lekka reka kury
znoszacej zlote jaja, ktora pozwolilaby zwiekszyc PKB czyli z angielska GDP ?

Przeciez dla kazdego nawet przecietnego ekonomisty, ktory sledzi tendencje na
swiatowym rynku surowcow i ich przetworstwa, przyszle trendy w zakresie
przewidywanych wzrostow cen stali, nie sa zadna tajemnica.

Polscy "specjalisci" od "prywatyzacji" nie wiedzili o tych tendencjach?

Jak wynika z raportu NIK, mozna powiedziec, ze PSH zostalu w zasadzie sprzedane
za cene:

* 4 aparamentow o powierzchni ok 117 m2 w Waszawie lub
* luksusowego apartamentu (kodominium) w Toronto:

http://tinyurl.com/2rncds

Ps. Nic wiec dziwnego, ze przy takim podejsciu do "prywatyzacji",Polska ma PKB
(GDP) nizsze anizeli inne postkomunistyczne kraje i tym samym zaczynaja sie
problemy ze sluzba zdrowia i wynagrodzeniami np. dla lekarzy.

Warto ponownie przeanalizowac jak wyglada PKB (GDP) dla Polski, bo znalazlem
strony w j. polskim:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Produkt_krajowy_brutto

PKB per capita:

http://pl.wikipedia.org/wiki/PKB_per_capita

Pozdrawiam
Jeff

Bol galki ocznej
USG a okres
drżenie rąk
CogniSure
Gdzie jest najlepszy wydział lekarski w Polsce?