kto zna ciekawą sałatkę z czerwonej fasoli?

1. Data: 2000-06-11 09:35:15

Temat: kto zna ciekawą sałatkę z czerwonej fasoli?
Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o przepis.
Mae

1. Data: 2000-06-12 08:01:14

Temat: Odp: kto zna ciekawą sałatkę z czerwonej fasoli?
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mae <m...@p...pl
.
> Proszę o przepis.
> Mae

Najszybsza na świecie:
puszka czaerwonej fasoli (opłukana i osączona)
puszka kukurydzy (też)
słoiczek selera w paseczkach
1 papryka (np. czerwona albo zielona)
kawałek kiełbasy szynkowej (w wersji "lux" szynka konserwowa)
majonez, przyprawy (np. meksykańska)

paprykę i kiełbasę w kosteczkę, dorzucić półprodukty, przyprawy, polać
majonezem, wymieszać, odstawić do zmacerowania, zjeść. Można bez chlebka ;-)

1. Data: 2000-06-12 11:03:08

Temat: Re: kto zna ciekawą sałatkę z czerwonej fasoli?
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"mae" <m...@p...pl> wrote:

>Proszę o przepis.

Ja znam cos takiego. Robilem zawsze z takiej fasoli czerwonej z puszki.

Fasola z puszki, czosnej i tarty zolty ser. Wymieszac, posolic, podac i
zjesc. Jest znakomite. Czosnek musi byc bardzo dobrze rozdrobniony
(najlepiej w zgniatarce o bardzo drobnych oczkach). Dla leniwych moze byc
taki granulowany z torebki (po tym granulowanym latwiej tez pozbyc sie
zapachu czosnku z ust). Ser moze byc dowolny (ja uwielbiam aprmezan ale
znakomisic smakuje z kazdym innym). Ilosc sera oczywiscie wedle uznania. Ja
lubie tyle zeby ziarna fasoli sie tylko obraly w serowe wiory.

A! Jesli fasola jest sucha (ta z puszki akurat nie) to trzeba dodac
odrobinu oliwy.

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-06-12 13:48:03

Od: "Becia" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu: NIE POLECAM, JEZELI KTOS NIE LUBI CZOSNKU:-)
Ja robie taka:

skladniki:

1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka bialej fasoli
2 swieze zielone ogorki
30-40 dag sera zoltego (wazne: musi byc miekki - nie suchy), np. mazdamer
sos:
1/2 cytryny
3 zabki czosnku
3 lyzki oliwy
1 lyzka Vegety (lub czegos podobnego np. warzywko)

Fasole odcedzic, ogorki pokroic w kostke (nie za drobno), ser utrzec na
tarce, wszystko wymieszac.

Do wycisnietego soku z cytryny dodac oliwe, Vegete, wymieszac. Czosnek
wycisnac i dodac do sosu.
Jezeli cytryna byla sucha i miala malo soku, a calos wyszla za bardzo
"oleista" mozna dodac odrobine wody zeby rozcienczyc.Calosc musi byc dosyc
mocno czosnkowo-kwasno-slona.
Zostawic parenascie minut zeby sie "przegryzlo" i zalac tym salatke.
Wymieszac.
Podawac nie wczesniej niz 1/2 godziny po przyrzadzeniu, wtedy ser robi sie
mieciutki :-))

A najlepiej smakuje na drugi dzien, kiedy ser sie ciagnie.:-))))
mmmmm~~~~~~

pozdrawiam i zycze smacznego:-))
Beata:-))
(czekam na opinie:-))

b...@h...torun.pl
b...@a...pdi.net

1. Data: 2000-06-12 19:49:57

Od: Anna Tuszewska <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

mae wrote:

> Proszę o przepis.

A ja robie taka:

puszka czerwonej fasoli wraz z czescia sosu
sloik takich malych cebulek w occie
ze dwa pokrojone w kostke ogorki kwaszone lub konserwowe
pokrojona w male paski papryka (najlepiej zielona lub zolta coby
kontrastowaly kolorystycznie)
ze dwie pokrojone w kostke czerwone cebule (moga tez byc biale)
moze byc troche tartego zoltego sera
moze byc troche drobno pokrojonej ostrej wedliny typu kielbasa, salami
itp.
sol, pieprz (najlepiej ziolowy)
jakas aromatyczna przyprawa do ciemnego miesa/dziczyzny ale moze byc tez
curry
brak majonezu, oleju tudziez oliwy jest celowy - nie dodaje zadnego
dodatkowego spoiwa

to wszystko wymieszac, przyprawic (przyprawiam na dosyc ostro) i
odstawic
na min. godzine do przegryzienia

Smacznego :)

Ania.

1. Data: 2000-06-13 09:49:18

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

mae <m...@p...pl> wrote:
> Proszę o przepis.
Ja robię taką: puszka czerwonej fasoli, puszka kukurydzy -- osączyć.
Do tego: duże kwaśne jabłko, czerwona i zielona papryka, 4-5 kiszonych bądź
konserwowych ogórków, kawałek żółtego sera -- wszystko pokrojone w kostkę.
Wszystko ładnie wymieszać, dorzucając jeszcze pół słoiczka małych marynowanych
cebulek (nie za dużo!). Posolić, popieprzyć, dodać odrobinę chili i kroplę
tabasco. Ta sałatka jest bardzo kolorowa, więc aby nie zepsuć tego
efektu, majonez się podaje osobno. Można i bez :-)

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-06-13 20:58:49

Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziękuję!

Mae

1. Data: 2000-06-14 09:45:43

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran napisał(a) w wiadomości: <8i502u$c6k$4@sunnews.cern.ch>...
> [...]
>tabasco. Ta sałatka jest bardzo kolorowa, więc aby nie zepsuć tego
>efektu, majonez się podaje osobno. Można i bez :-)

Anetek a probowalas toto z sosem winegret?

skrzacik

1. Data: 2000-06-14 10:20:28

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

skrzacik <s...@m...com.pl> wrote:
> Anetek a probowalas toto z sosem winegret?
A próbowałam, też się nadaje. Zapomniałam o tym napisać. Ale chili musi
być :-)

Anetek

1. Data: 2000-06-14 13:08:25

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran napisał(a) w wiadomości: <8i7m9c$pvu$4@sunnews.cern.ch>...
>A próbowałam, też się nadaje. Zapomniałam o tym napisać. Ale chili musi
>być :-)

O to ja sprobuje takiej kombinacji bo nie przepadam za tabasco :(

skrzacik

Prosba!
Re: archiwum
Re: Robot kuchenny