kuchenka elektryczna

1. Data: 2003-08-04 17:54:02

Temat: kuchenka elektryczna
Od: "yeti" <ye_tiusuń@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich
zamierzam kupić kuchenke elektryczną, jednak w mieszkaniu w którym zamierzam
ją zainstalować jest tylko jedna faza - czy instalacja wytrzyma obciązenie??
Czy ktoś może mi też doradzić jak zainstalować siłe... i ile kosztuje
instalacja i eksploatacja.
pozdrowionka yeti

1. Data: 2003-08-04 20:25:50

Temat: Re: kuchenka elektryczna
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yeti" <ye_tiusuń@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ją zainstalować jest tylko jedna faza - czy instalacja wytrzyma
obciązenie??

Istniejąca - nie. Tak czy tak trzeba będzie prowadzić nową z osobnym
zabezpieczeniem. Podłączając kuchenke do tego co jest w najlepszym przypadku
fundujesz sobie koniecznośc latania do bezpieczników przy każdej próbie
włączenia więcej niz dwóch "fajerek", a w najgorszym ryzyko pożaru jeśli
instalacja jest stara na aluminiowych przewodach.

> Czy ktoś może mi też doradzić jak zainstalować siłe...

Zacząc od zakładu energetycznego. A ponieważ ZE przy okazji wymiany licznika
i tak bedzie potrzebny, to proponuję dogadac się z fachowcem pracującym w
ZE - wiele może ułatwić.

J.

1. Data: 2003-08-04 21:34:20

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zamierzam
> ją zainstalować jest tylko jedna faza - czy instalacja wytrzyma

Zakladajac, ze nie potrzebujesz piekarnika i wystarcza Ci tylko dwa pola do
gotowania to nie musisz nic robic.

Pozdrawiam,
Karol

1. Data: 2003-08-05 08:21:09

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:

> Zakladajac, ze nie potrzebujesz piekarnika i wystarcza Ci tylko dwa pola do
> gotowania to nie musisz nic robic.

W takim przypadku wystaczy kupic mniejsza (i znacznie tansza) plyte z dwoma
polami grzejnymi :-)

1. Data: 2003-08-05 10:42:55

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Aug 2003, Karol wrote:

> Zakladajac, ze nie potrzebujesz piekarnika i wystarcza Ci tylko dwa pola do
> gotowania to nie musisz nic robic.

Piekarnik to akurat najmniejszy problem.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-08-05 20:19:33

Od: "yeti" <ye_tiusuń@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi;)
zrobiłam też sama mały telefoniczny wywiad w spółdzielni mieszkaniowej i
energetyce..... I nie jest to takie proste jak mi sie na początku wydawało
Trzeba:
napisać podanie do energetyki o zwiększenie mocy,
po uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi napisać podanie do spółdzielni o zmiane
kuchni gazowej na elektryczną
po uzyskaniu pozytywnej położyć nowe kabelki itd.... i wynająć ODPOWIEDNIĄ
firmę (najlepiej taką co energetyka akceptyje) do zrobienia projektu
następnie musi to być odebrane przez energetykę
zapłacić za zwiekszenie mocy....
myśle, że to potrwa ze 2 miesiące........
pozdrowionka yeti

1. Data: 2003-08-05 20:26:01

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bolek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
rmf.pl...

> W takim przypadku wystaczy kupic mniejsza (i znacznie tansza) plyte z
dwoma
> polami grzejnymi :-)

Toz wlasnie mi o taka chodzilo :-)

Karol