kuchnia elektryczna

1. Data: 2002-11-07 17:31:47

Temat: kuchnia elektryczna
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

pewnie bylo sto razy, ale moze sie zlitujecie :)

otoz podobno do kuchni elektrycznej potrzebna jest specjalna instalacja
elektryczna. kolacze mi sie w mozgu slowo "trojfazowa". o co chodzi i czy da
sie cos takiego zrealizowac w mieszkaniu w starym bloku?

kasica
--
"he that breaks the thing to find out what it is has left the path of
wisdom"

1. Data: 2002-11-07 18:40:45

Temat: Re: kuchnia elektryczna
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> pewnie bylo sto razy, ale moze sie zlitujecie :)
>
> otoz podobno do kuchni elektrycznej potrzebna jest specjalna instalacja
> elektryczna. kolacze mi sie w mozgu slowo "trojfazowa".

AFAIR to do czteropolowej plyty ceramicznej na 100% musi byc zasilanie
trojfazowe.
Sa natomiast dwupolowe płyty, do ktorych wystarczy to co w zwyklym gniazdku.

> o co chodzi i czy da
> sie cos takiego zrealizowac w mieszkaniu w starym bloku?

Jak sa warunki techniczne to sie da.
Prawdopodobnie trzeba bedzie uzyskac z ZE "przydział mocy", wykonac
instalacje 3-fazową i zaistalować nowy licznik.

Karol

1. Data: 2002-11-07 20:43:37

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Nov 2002, Katarzyna Kulpa wrote:

> otoz podobno do kuchni elektrycznej potrzebna jest specjalna instalacja
> elektryczna. kolacze mi sie w mozgu slowo "trojfazowa".

Do normalnego gotowania (z komfortem porównywalnym do kuchni gazowej),
trzecia faza jest niezbędna.

> o co chodzi i czy da
> sie cos takiego zrealizowac w mieszkaniu w starym bloku?

Zależy jak starym. Zazwyczaj się da, choć czasami może wymagać to sporo
zachodu. Problem może być w budynkach z naprawdę starą instalacją - tam
często wszystko jest na styk, a rozbudowa niemożliwa.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-11-07 20:47:08

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Sa natomiast dwupolowe płyty, do ktorych wystarczy to co w zwyklym
gniazdku.

Wystarczy, chyba ze sie mieszka w STARYM bloku z instalacja wykonana w
aluminium o niewielkim przekroju w dodatku. Wtedy warunkiem bezpiecznego
uzywania takiej kuchni jest pociagniecie od tablicy bezpiecznikow nowego
kabla do kuchni. A i bezpieczniki trzeba bedzie tez wymienic ze starych
"automatow" na cos sensownego.

J.

1. Data: 2002-11-08 08:07:17

Od: "Marcin M." <m...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzywania takiej kuchni jest pociagniecie od tablicy bezpiecznikow nowego
> kabla do kuchni. A i bezpieczniki trzeba bedzie tez wymienic ze starych

Ech... teoria teoria, a praktyka robi swoje. Masz 100% racji. Ja mieszkam w
25-letnim bloku, i od tylu uzytkuje kuchnie elektryczna 4 plytkowa +
piekarnik. Nierzadko (jak jest w domu wieksza impreza) sa wlaczone do 3
plytek +piekarnik. Instalacja tak jak mowisz (stara spalila sie po 1 m-cu
uzytkowanie) i oczywiscie jednofazowa z aluminium.

Pozdrawiam
Marcin Majewski

1. Data: 2002-11-08 15:51:09

Od: "Kasia" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co wiem to kuchnia elektryczna do inatlacji trójfazowej jest
ekononmiczna a kuchnie dostosowane do jednej fazy są w uzytkowaniu dość
drogie (doświadczenia znajomych)
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2002-11-08 15:57:45

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> z tego co wiem to kuchnia elektryczna do inatlacji trójfazowej jest
> ekononmiczna a kuchnie dostosowane do jednej fazy są w uzytkowaniu dość
> drogie (doświadczenia znajomych)

Znajomi to elektrycy czy ekonomisci?

Karol

1. Data: 2002-11-09 00:13:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znajomi to elektrycy czy ekonomisci?

Czy ekonomisci - nie wiem, ale elektrycy raczej nie, zaden elektryk takich
bzdur by nie plotl

J.

1. Data: 2002-11-09 08:06:24

Od: "Kasia" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

NIE - UŻYTKOWNICY

1. Data: 2002-11-09 13:57:03

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

To nie ma nic wspolnego ani z ekonomia ani z cena uzytkowania (przynajmniej
nie wprost, ale o tym nizej). Kuchnia podlaczona do jednej i do trzech faz
zezre dokladnie tyle samo energii, cala roznica sprowadza sie po prostu do
tego, ze przy trzech fazach bedzie normalnie pracowala, przy jednej zas
proba odpalenia wiekszej ilosci "palnikow" naraz bedzie sie konczyla
wywaleniem bezpiecznika. A "drogie uzytkowanie" moze sie sprawdzic - jesli
za ktoryms razem proba skonczy sie sfajczeniem instalacji albo nie daj boze
pozarem

J.

projekt kuchni
Przypalony garnek emaliowy po mleku
Panele i terakota - jak ładnie połączyć?
Podłoga z korka
Czy na tej grupie rozmawia sie o sprzęcie Audio?