kuchnia koszerna

1. Data: 2000-02-04 07:44:04

Temat: kuchnia koszerna
Od: "Emil" <e...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam ponownie, głownie Joannę i Krzysztofa

oczywiście ze kuchnia koszerna jest bardzo dobra. nie polega to jednak na
czy cośjest slone, ostre czy slodkie głównie chodzi o zachowanie nakazów
religijnych (talmud) przy przygotowywaniu jedzenia: sposobie zabijania
zwierzat do spozycia, uzywaniu naczyn, sztuccow, kto to robi jak rowniez
spozywania razem czy osobno poszczegolnych potraw.

ale jak bedziecie mieli okazje zdobyc zatar (do serow, twarogow) czy kumun
(do, mies, salatek) to bardzo polecam pysznosci !!
jak nie wierzycie to popatrzcie na moj brzuszek i od razu bedzie wsszystko
jasne

jak ktoś jest z warszawy to moze sprobowa dan w nowej restauracji ?Warsawa -
Jerozolima" przy ul. Smoczej a w Krakowie na Kazimierzu "Ariel" na prawde
polecam

do uslyszenia

kosherr smakosz - piotr

1. Data: 2000-02-04 15:05:02

Temat: Re: kuchnia koszerna
Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Emil <e...@w...com.pl> wstukal(a) pracowicie:
> [...]

> zwierzat do spozycia, uzywaniu naczyn, sztuccow, kto to robi jak rowniez
> spozywania razem czy osobno poszczegolnych potraw.

Oczywiście, ale czy nie chodzi ci o kuchnię _żydowską_?
Bo jak tak, to dochodzi rzecz jasna pewien styl. ;-))

> jak ktoś jest z warszawy to moze sprobowa dan w nowej restauracji ?Warsawa -
> Jerozolima" przy ul. Smoczej a w Krakowie na Kazimierzu "Ariel" na prawde
> polecam

A ja polecam starą, dobrą staromiejską restaurację "Samson". Naprawdę
świetna.
--
Antek Goldstein
(goldi _at_ students.mimuw.edu.pl)
| Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, | ======< 102 >
| nie obleka tego faktu w słowa. | /o-o-o-d-o-o-b-o-\
`------------------------------------(Tuwim)--------
--' \8oooooooooooo8/

1. Data: 2000-02-04 18:09:05

Od: Maciek 'Babcia' Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Feb 2000 15:05:02 GMT, Antoni Goldstein
<a...@z...mimuw.edu.pl> wrote:

>Oczywiście, ale czy nie chodzi ci o kuchnię _żydowską_?
>Bo jak tak, to dochodzi rzecz jasna pewien styl. ;-))

Ale faktem jest, że potrawy koszerne z mięsa są znacznie bardziej
słone, nieprawdaż? Wynika to z techniki obróbki mięsa po zabiciu
zwierzęcia.

"Warszawa-Jerozolima" jeśli chodzi o potrawy koszerne nie ma zbyt
dobrej opinii. Inna sprawa, że w tej chwili jest to chyba jedyna
koszerna restauaracja w Warszawie.

>A ja polecam starą, dobrą staromiejską restaurację "Samson". Naprawdę
>świetna.

Potwierdzam. Oczywiście jeśli chodzi o kuchnię żydwoską a nie
koszerną.

Zdrówko

Maciek 'Babcia' Dobosz
Warszawski Klub Paintballowy "Ranger"
Banshee RT (dawniej RangerII)
N.A.S.K. Nieudolny Administrator Sieci Komputerowej
http://paintball.nsc.net.pl/

1. Data: 2000-02-04 23:40:00

Temat: Odp: kuchnia koszerna
Od: "Michal Pawlik" <p...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U-żyd-kownik przeslal miedzy innymi:

> do uslyszenia
> kosherr smakosz - piotr

Emilu!
ile razy mam Ci powtarzać:
do napisania!

A poza tym może wreszcie podasz jakiś przepis....
Misiek

test na profesjonaliste :)))
RE: nowa
bez miesa