kukurydza w zupie

1. Data: 2004-08-28 20:54:12

Temat: kukurydza w zupie
Od: "Ola D." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiłam wczoraj moją ulubioną pikantną zupę z kukurydzą i pomidorami.
Kukurydzę dałam z puszki. Jak zwykle zresztą. Pomyślałam jednak potem,
że lepiej byłoby dodać świeżą. Tyle jej teraz w warzywniakach.
Zastanawiam się jednak nad tym, czy ziarna obkrawuje się z kolby przed
czy po ugotowaniu. Obeznanych z zagadnieniem proszę o radę.

pozdr.

Ola

1. Data: 2004-08-29 16:21:20

Temat: Re: kukurydza w zupie
Od: "Ann" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ola D." <a...@n...wp.pl> wrote in message
> [...]
> Zastanawiam się jednak nad tym, czy ziarna obkrawuje się z kolby przed
> czy po ugotowaniu. Obeznanych z zagadnieniem proszę o radę.

na pewno nie mozesz wrzucic do zupy kukurydzy w kolbie - nada jej b.
nieprzyjemnego smaku
najlepiej obgotowac ja i zluskac i dopiero w takiej postaci dodac do zupy,
bardzo ladnie odchodzi od kolby
mozna tez probowac obierac przed ugotowaniem, ale moim zdaniem kukurydza
jest jeszcze za miekka na luskanie jej na surowo - przed luskaniem na surowo
dojrzala kolbe suszy sie co najmniej miesiac - tak przynajmniej postepuje
sie chcac uzyskac pelnowartosciowe nasiona

pozdrawiam
Ann

1. Data: 2004-08-31 03:15:28

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ann wrote:

> [...]
> dojrzala kolbe suszy sie co najmniej miesiac - tak przynajmniej postepuje
> sie chcac uzyskac pelnowartosciowe nasiona

Najlepiej jej nie luskac, tylko skrawac nozem, trzymajac kolbe w pionie i
przycinajac nozem tak, jakby sie zakladalo, ze kukurydza jest osmiokatna, a nie
okragla. Te obcinki dodaje sie do zupy juz pod koniec, bo zmiekna i beda
ugotowane w ciagu dwu minut.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-09 12:00:30

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglabys mi podac przepis na ta zupe?
dzieki
Aga

Dynia
eksperyment z bakłażanem
jakie ciasto do kurczaka?
Jak upiec sernik wiedeński?
Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?