Re: kundalini

1. Data: 2000-08-25 09:03:03

Temat: Re: kundalini
Od: m...@p...arena.pl (monika ziel) szukaj wiadomości tego autora

"bary" <f...@k...net.pl>

> wiesz to przyślij mi jakieś materiały, proszę...

cytat:
Teoria jogi opiera się na hinduskim wierzeniu, że u podłoża kręgosłupa
spoczywa wąż kundalini ,
utożsamiany z mistyczną energią. Wąż ten jest uosobieniem bogini
Szakti. Ćwiczenia jogi mają podnieść go oraz
jego energię i przeprowadzić przez wspomniane czakry do podstawy
czaszki, gdzie łączy się z rezydującym tam
bogiem Sziwą ( Brahmanem). Taki jest prawdziwy cel jogi. Stąd
bierze się jej nazwa: "joga" - w sanskrycie
unia.
Człowiek, osiągając za sprawą kundalini unię z Brahmanem,
staje się rzekomo bogiem. Wielu
zaawansowanych joginów, jak np. tybetański guru Chogyam Trungpa,
przestrzega przed poważnymi
niebezpieczeństwami, jakie "unia" z ową mistyczną energią
powoduje: poważne powikłania fizyczne, obłąkanie,
nawet zgon. "Unia" manifestuje się wstrząsem, konwulsjami,
zniekształceniami twarzy, krzykiem, sardonicznym
śmiechem, zwierzęcymi odgłosami, przypływem nadludzkiej mocy. Jak
zobaczymy w drugiej części książki są to
objawy, które towarzyszą opętaniu.

Monika

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-25 10:17:22

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

monika ziel napisał(a) w wiadomości:
<1...@p...arena.pl>.
..

> [...]

>czaszki, gdzie łączy się z rezydującym tam
> bogiem Sziwą ( Brahmanem). Taki jest prawdziwy cel jogi. Stąd

Mojego kota nazwałem Sziwa ;)
Ale ludki zmienili na Sziba... Ciekawe skąd wytrzasnąłem tą nazwę ;)

Ty masz coś z jogą wspólnego?

Czyli możliwe, że wchodzę w jakąś unię i tak już mi zostanie?
Indrapani mi podał adres do swojej nauczycielki to się jej zapytam czy to
jest ta kundalini czy inne cóś...

> [...]
> śmiechem, zwierzęcymi odgłosami, przypływem nadludzkiej mocy. Jak

>zobaczymy w drugiej części książki są to

Chcesz mi powiedzieć, że jestem opętany?
No właśnie...
Ale myślę, że to jak się stosuje zawansowane techniki jogii, a ja tam
sam do swoich technik dochodziłem, tak więc myślę, że tym kontroluje... To
co
tutaj wyżej piszesz to ja przechodzę bardzo... bardzo łagodnie.... I z tą
nadludzką mocą to przesada.. ;)

j...

1. Data: 2000-08-25 12:04:12

Od: d...@n...spam (Slawomir Molenda) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 Aug 2000 11:03:03 +0200 monika ziel
napisał(a) na grupę pl.sci.psychologia:

> [...]
> śmiechem, zwierzęcymi odgłosami, przypływem nadludzkiej mocy. Jak
>zobaczymy w drugiej części książki są to

Wszyscy mistrzowie przestrzegają przed lekceważącym podchodzeniem do
wzbudzania energii kundalini. Robią to tylko mając na uwadze dobro
praktykujących, aby im się nie zechciało iść na skróty. Bo wtedy
właśnie nigdzie się nie dochodzi, a można popaść w stany bliskie
obłąkaniu.

>Monika

Sławek

1. Data: 2000-08-25 14:10:24

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawomir Molenda napisał(a) w wiadomości: ...
>praktykujących, aby im się nie zechciało iść na skróty. Bo wtedy

iść na skróty?

j...

1. Data: 2000-08-25 18:53:41

Od: d...@n...spam (Slawomir Molenda) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Aug 2000 16:10:24 +0200 bary
napisał(a) na grupę pl.sci.psychologia:

> iść na skróty?

Jak stosujesz coś na siłę, to będzie to miało odwrotny skutek od
zamierzonego. A na skróty oznacza, że próbujesz coś osiągnąć
szybciej, niż możesz sobie na to pozwolić. To jak próba latania
śmigłowcem bez jakiegokolwiek kursu pilota.

Sławek

1. Data: 2000-08-25 22:56:30

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawomir Molenda napisał(a) w wiadomości: ...
>szybciej, niż możesz sobie na to pozwolić. To jak próba latania
>śmigłowcem bez jakiegokolwiek kursu pilota.

Ja tam raczej nie proszę się na kurs latania...

>Sławek

j...

Re: Odp: KOCIETA
Re: Za co Ja kochaja...?