kuracja okulistyczna ATROPINĄ? - Roczny maluch

1. Data: 2008-01-10 23:27:41

Temat: kuracja okulistyczna ATROPINĄ? - Roczny maluch
Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zaniepokojeni lekkim zezowaniem potomki (14 mies.) - zawlekliśmy ją do
okulisty dziecięcego.
Baba po dwukrotnym zakropieniu oczu u małej (+-30 min) i zaglądnięciu w nie
stwierdzila: "duza nadwzrocznosc, zez akomodacyjny.., aaa, pan tez nosi
mocne plusyy.." i zalecila..
kropienie oczu atropiną przez 2 miesiące! (jedna kropla, rano, zmiana oka co
2 tygodnie).

Wiem, że przez dłuższy czas zakrapla sie dziecku oczy przed planowanym
badaniem okulistycznym - ale ten dłuższy czas to kilka dni - po to, żeby
dzieciak miał oczy jak złotówy i było łatwiej zajrzec + żeby "wyłaczyć"
akomodację dla dokladnego badania...
Ale przez 2 miesiące? Po co? dlaczego? Jaki pożytek ma to przynieśc mojej
małej?

Proszę o opinie lekarzy, ale równiez rodziców, którzy mieli stycznośc z taką
metodą..

pzdr
Scob

2. Data: 2008-01-11 00:46:36

Temat: Re: kuracja okulistyczna ATROPINĄ? - Roczny maluch
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl> napisał w wiadomości
> Proszę o opinie lekarzy, ale równiez rodziców, którzy mieli stycznośc z taką
> metodą..
Starszy lekarz? Niektórzy lekarze kończą edukację w momencie opuszczenia murów
akademii medycznej.

3. Data: 2008-01-11 01:05:26

Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doktór - kurde - z tytułem. Wiekowa raczej (noo, powiedzmy koło 60-ki).. ale
to chyba nie ma do zeczy..?

4. Data: 2008-01-11 08:14:10

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Doktór - kurde - z tytułem. Wiekowa raczej (noo, powiedzmy koło 60-ki).. ale
> to chyba nie ma do zeczy..?
Ma. Jak napisałem, niektórzy stosują przedpotopowe metody i w żadnej mierze nie
wykazują śladowych nawet objawów rozwijania i aktualizowania swej wiedzy

5. Data: 2008-01-11 08:25:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek wrote:

> Ma. Jak napisałem, niektórzy stosują przedpotopowe metody i w żadnej
> mierze nie wykazują śladowych nawet objawów rozwijania i aktualizowania
> swej wiedzy

biorąc pod uwagę to, jak wyglądało zdobycie dyplomu kilkadziesiąt lat temu,
naprawdę nie ma się tutaj czemu dziwić.

--
www.vegie.pl

6. Data: 2008-01-11 10:20:58

Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No okej, okej.. ale coz w temacie? Zaszkodzę tak dzieciakowi czy może
pomogę?

7. Data: 2008-01-11 10:39:28

Od: "GabiL" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scobowski"

> [...]
> nosi mocne plusyy.." i zalecila..
> kropienie oczu atropiną przez 2 miesiące! (jedna kropla, rano, zmiana oka
?????????
Ja bym poszła do innego lekarza. Nie kropiłabym! w życiu.
Ale to moja opinia - rodzica, nie lekarza.

--
Gabi & Laura (5 lat) & Lukas (10.lipca 2007)

8. Data: 2008-01-11 11:10:26

Od: AsiaBe <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

scobowski pisze:

> Proszę o opinie lekarzy, ale równiez rodziców, którzy mieli stycznośc z taką
> metodą..

Nie jestem lekarzem i nie znam sie na okulistyce szczegolnie u dzieci
ale moj znajomy mial kiedys zaaplikowane podobne leczenia (2 tygodnie
atropiny) i zakonczylo sie to ciezkim zapaleniem rogowek (nie
spojowek!), ktore musialo byc leczone przez kolejny miesiac i po
wszystkim pozostaly na rogowce blizny przez ktore jest on skazany do
konca zycia na noszenie okularow poniewaz szkiel nie wolno, a operacji
zaden lekarz nie chce sie podjac.
Wiedzac to 5 razy bym pomyslala przez podaniem takiej kuracji dziecku...
Pozdrawiam,
AsiaBe

9. Data: 2008-01-11 11:34:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

scobowski wrote:

> No okej, okej.. ale coz w temacie? Zaszkodzę tak dzieciakowi czy może
> pomogę?

jak masz wątpliwości idź do innego okulisty. Przez internet nikt nie
zdiagnozuje oczu dziecka.

--
www.vegie.pl

10. Data: 2008-01-11 23:45:02

Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kurdebele nie prosze o diagnoze, tylko o info - czy takie rzeczy się robi. i
po co?

Gratulacje dla lekarzy z koscierzyny
Prośba do lekarza o interpretację wyniku
Re: Zacznijcie oszczedzac!!!
Re: Zacznijcie oszczedzac!!!
A nie mówiłem? ;) [Było: Pamiętacie "Taśmy Sawickiej"?]