kurczę! kurczę! kurczę...! :-(

1. Data: 2003-05-25 23:31:35

Temat: kurczę! kurczę! kurczę...! :-(
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałoby się drobiowy eufemizm w tytule zastąpić soczystymi słowami
określającymi panie z charakterem lecz etykieta grupowa zobowiązuje. :-(((

Jestem po ostatecznym szczegółowym przeglądzie rezultatów zimy.
W mojej wsi była podobno tej zimy taka noc gdy było -29 stopni :-(
I to widać.

Nie wspomnę tu o takich drobiazgach jak brzoskwinia mająca 20 lisci,
czereśnie z przemrożonymi pąkami itp.

O sprawach roślin poważnych :
Przemrożone wszystkie pąki, ktore byly powyżej powierzchni śniegu. Dorosłe,
owocujące odmiany nie dadzą żadnych owoców. To znaczy w większości nie
wymroziło ich całkiem bo po 1-2 pędów odbija ze starych pni , z miejsc,
które były pod śniegiem.
Mówię tu też o tak mrozoodpornych odmianach jak Iza, Isabella, Alwood.
Natomiast przeżyły i swietnie sie rozwijają wszystkie młode - małe były, to
były pod śniegiem.
Wymroziło mi jednak na pewno i doszczętnie kilkuletnie krzewy: Peage 5-10,
Fredonia, Swenson Red, Interlaken, Nero.
O ile Nero miał przy tych mrozach prawo paść to ta reszta jest teoretycznie
tak mrozoodporna, ze powinny sie świetnie bujac. A tu klops. I wierz tu
czlowieku w słowo pisane :-(( A Skarb Pannonii, któremu -19 juz powinno
zaszkodzić - odbija silną łoza z pnia!

I przyjdzie na owoce poczekac do przyszłego roku :-)

Pozytywów szukałem i znalazłem takie:
1. pogoda fantastyczna :-))
2. słowiki i żaby drą się jak oszlałe :-)
3. dostrzegłem pierwszych 5 szyszek na 7-letnim świerku
4. będę miał nowe miejsca po tych wymrożonych odmianach na odmiany
atrakcyjniejsze
5. okoliczni rolnicy coraz więcej ziemniaków uprawiają na nasłonecznionych
karofliskach..... może im cos lepszego z tego wyjdzie.... :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2003-05-25 23:55:46

Temat: Re: kurczę! kurczę! kurczę...! :-(
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
>
> Tadek!Wygląda na to,że u Zbyszka Mazura zabawimy dłużej.
Do Janusza nie ma po co jechać.Szlag trafił jego
winorośla.Wraca do sekcji początkujących ogrodników,
więc nam,"starym wygom" nie pomoże:)

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-05-26 05:06:37

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaszkodzić - odbija silną łoza z pnia!
>
> I przyjdzie na owoce poczekac do przyszłego roku :-)

To co. Robić sadzonki dla ciebie na przyszły rok.:-]]]
Pozdrawiam
PP.

4. Data: 2003-05-26 06:16:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nie wspomnę tu o takich drobiazgach jak brzoskwinia mająca 20 lisci,
> czereśnie z przemrożonymi pąkami itp.
:)
tez mam 2 takie czeresnie
podlewam je
ale te paki nie rozwijaja sie
:(
czyzby byly one juz na zmarnowanie
?

> 4. będę miał nowe miejsca po tych wymrożonych odmianach na odmiany
> atrakcyjniejsze
:)
uscislij czy nadal to beda winorosle
?

> 5. okoliczni rolnicy coraz więcej ziemniaków uprawiają na nasłonecznionych
> karofliskach..... może im cos lepszego z tego wyjdzie.... :-)))
:)
tej
a moze rozpropaguj wsrod nich slonecznik bulwiasty
bardziej efektywna roslina od ziemniakow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2003-05-26 06:17:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>O sprawach ro?lin poważnych :
>Przemrożone wszystkie p?ki, ktore byly powyżej powierzchni ?niegu. Dorosłe,
>owocuj?ce odmiany nie dadz? żadnych owoców.

Wspolczuje. To tak jakby mnie przemarzly rozne gatunki orzechow lub
metasekwoje.
A jak przezimowala winorosl amurska, jesli taka masz? (albo
polnocnoamerykanskie gatunki)
Nie wiem czy je masz, poniewaz sadze, ze glownie hodujesz odmiany (w celu
uzytkowym, a nie ozdobnym tak jak ja bym to robil).
Moja winorosl ma sie swietnie - wypuscila juz kwiatostany. Nie wiem jaka to
odmiana.
U kolegi na pogorzu przemarzl swierk klujacy, co bardzo mnie zdziwilo. Bylem
pare dni temu zobaczyc jak mu drzewa rosna i bylem mile zaskoczony. Orzechy
wreszcie zaczely szybko rosnac (nie widzialem ich od roku), bo wczesniej
rosly powoli (tuz po przesadzeniu nie mogly sie przez pare lat pozbierac).
Zywotniki olbrzymie rosna w oczach. Niektore klony jesionolistne mialy w
zeszlym roku ponad dwumetrowe przyrosty. Jawory i deby szypulkowe tez bardzo
skoczyly. Klonom tym w tym roku wyrosly wielkie liscie - moze to pozytywny
efekt zimy, a moze jakis inny nieznany czynnik. Ogolnie widzialem wiecej
pozytywow niz strat pozimowych.
Tradycyjnie i jemu przemarzl znacznie cyprysowiec Leylanda (forma zielona).
Cyprysnik blotny tylko nieznacznie stracil konce pedow. Metasekwoje maja sie
swietnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-05-26 06:55:32

Temat: Odp: kurczę!kurczę!kurczę...! :-(
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:004b01c322f3$912627a0$097e63d9@d3h6c1...

> a moze rozpropaguj wsrod nich slonecznik bulwiasty
> bardziej efektywna roslina od ziemniakow

Topinamburówka?
Gorzelnie to kupują?? :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2003-05-26 08:30:28

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie przemarzły (w piwnicy!!!) dalie i pacioreczniki:( ,
rozchodniki:(:(:(, żywotnik wschodni, cebule hiacyntów, tulipanów (na
szczęście nie wszystkie) :(:(:(

8. Data: 2003-05-26 08:52:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Pozytywów szukałem i znalazłem takie:

> 4. będę miał nowe miejsca po tych wymrożonych odmianach na odmiany
> atrakcyjniejsze

I to jest właściwe myślenie ogrodnika, bliskie mej duszy zresztą:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-05-26 09:28:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:barjp5$bgu$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> Przemrożone wszystkie pąki, ktore byly powyżej powierzchni śniegu.
> Dorosłe, owocujące odmiany nie dadzą żadnych owoców.

Hejka. No to bez komentarza. Już nie będę Ciebie dobijał. :-)
Pozdrawiam żytnio-ziemniaczano Ja...cki

10. Data: 2003-05-26 09:51:46

Od: m...@n...chem.uni.torun.pl szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> wrote:

> [...]
> zaszkodzić - odbija silną łoza z pnia!

> I przyjdzie na owoce poczekac do przyszłego roku :-)

A okrywales na zime winorosla ?.
Ja okrywam "okrecam" grubym papierem (taki bandaz) ramiona krzakow,
natomiast pnie okrywam trzcina. (sznur poziomy na zboczu nad jeziorem)
Kiedys nie okrylem i "wypadlo mi" krzakow.

Jestes pewien, ze to stalo sie w zimie, moze przymrozek na wiosne je
zalatwil, gdy juz soki zaczely krazyc ?

MS.

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
FAX NO. (+48) (056) 6542477

[spam] taras bez markizy????
czarny bez
problem z waskim nasadzeniem