kuskus +kapusta

1. Data: 2003-05-28 08:05:02

Temat: kuskus +kapusta
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem, czy juz znacie to polaczenie, czy mnie wysmiejecie, ale kasza
kus-kus podana z mloda uduszona z koperkiem i odrobina cytryny kapusta jest
pyszna!
Wegetarianie cos dla was, ja musze dac cynk tesciowej, bo tez trawozerna :)

wkn

1. Data: 2003-05-28 08:06:10

Temat: Re: kuskus +kapusta
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisal(a):

>nie wiem, czy juz znacie to polaczenie, czy mnie wysmiejecie, ale kasza
>kus-kus podana z mloda uduszona z koperkiem i odrobina cytryny kapusta jest
>pyszna!

Znaczy osobno robisz kuskus i potem mieszasz czy jak?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-05-28 08:56:30

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:ser8dvod8qfh7647iqg4l3f4240gg5l14q@4ax.com...

> Znaczy osobno robisz kuskus i potem mieszasz czy jak?

nic nie mieszam
kapuche dusze w rondelku albo na glebokiej patelni, najpierw ja szatkuje,
podsmazam na masle albo na masle z olejem, potem zalewam wrzatkiem, sole,
pieprze, rzucam duzo koperku i dusze az zmieknie, dodaje nieco cytryny albo
kostke, koperkowo-cytrynowa i juz :)
w oddzielnej misce robie kuskus, zalewajac go wrzatkiem.
Podaje obok siebie. Dobrze do tego pasuje jakies mieso, ale wczoraj
zajadalismy sie z mezem sama kapucha i kuskusem, a kotlety z indyka
zjedlismy pozniej :)

wkn

1. Data: 2003-05-28 09:07:56

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rzucam duzo koperku
==========
Tak przeglądam te przepisy na kapuche i ze zdziwieniem stwierdzam, że nikt
nie dodaje kminku do kapusty.Wszyscy zasypujecie ją koperkiem. Kapusta bez
kminku - toż to jawny gwałt! Nie jestem, broń boże wrogiem koperku, też taką
robię. Tylko, że bez kminku jest taka jakaś niedokończona. Myślałem już, że
ten kminek to jakiś mój dziwny wymysł, ale podniósł mnie na duchu przepis
Grzesia (Mniam mniam) na golonkę, do której podaje on kapustę zasypaną
kminkiem. To jest pyszne!

waldek
==========

1. Data: 2003-05-28 09:20:30

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]
> wymysł, ale podniósł mnie na duchu przepis Grzesia (Mniam mniam) na
> golonkę, do której podaje on kapustę zasypaną kminkiem. To jest

No to abyś się waldku nie czuł osamotniony, to napiszę, że ja też robię z
kminkiem (co nie wyklucza koperku, oczywiście ) ;-)

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-05-28 09:31:14

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> [...]
> ten kminek to jakiś mój dziwny wymysł, ale podniósł mnie na duchu przepis
> Grzesia (Mniam mniam) na golonkę, do której podaje on kapustę zasypaną

Ja z zalozenia kminku nie lubie. Nie lubie tych ziarenek
ktore wlaza mi miedzy zabki. A kminek mielony gdzies znikl
ze sklepow. Bo mielony bardzo owszem ;-) Np. nie wyobrazam
sobie bialego smazonego sera bez kminku :) A tak sobie
pomyslalam czy w mlunku do pieprzu by sie dalo kminek zmielic?

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

1. Data: 2003-05-28 09:36:37

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie lubie tych ziarenek
=========
Przecież kminek mięknie w trakcie gotowania? Może za krótko go obrabiasz.
A co do mielenia, to wystarczy wysypać na deskę i nożem pokołysać po nim
parę sekund. Takim zaokrąglonym - szefa kuchni.

waldek
=========

1. Data: 2003-05-28 09:56:18

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> [...]
> A co do mielenia, to wystarczy wysypać na deskę i nożem pokołysać po nim
> parę sekund. Takim zaokrąglonym - szefa kuchni.

Wiem ze mieknie, ale za malo. Tak sabo nie cierpie chleba z
kminkiem, do szewskiej pasji mnie doprowadza taki kminek. A
z tym nozem to musze sprobowac. A apropo golonki i kminku
kiedys jadlam golonke bardzo aromatyczna dzieki wlasnie
kminkowi, ona po peklowaniu byla cala posypana kminkiem
mielonym, smakowala bosko :)
A z tym nozem sprobuje, to w cale nie glupi pomysl.

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

1. Data: 2003-05-28 10:26:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik waldek napisał:
> pomyslalam czy w mlunku do pieprzu by sie dalo kminek zmielic?
>
> --
nie wiem, czy sie da, ja mam taka specjalna maszyne do mielenia rozniastych
rzeczy od tesciowej (stara jak swiat, wyrywamy ja sobie przed swietami).
Mieli cukier na puder, przyprawy korzenne na przyprawe do piernika, kminek
na sproszkowany kminek, no i oczywiscie orzechy na miazge do ciasta albo na
pokruszone orzechy.
A wyglada jak duza wersja takiej specjalnej nakladki na mikser do mielenia
ziaren kawy :)))

Masz racje, Waldek, nastepnym razem sypne do kapuchy odrobine kminku. Jakos
z przyzwyczajenia dodaje tylko do kiszonej. :)))

wkn

1. Data: 2003-05-28 10:28:28

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> [...]
> sobie bialego smazonego sera bez kminku :) A tak sobie
> pomyslalam czy w mlunku do pieprzu by sie dalo kminek zmielic?

Ostatnio tłukłem w moździeżu i był aż za aromatyczny ;-)

--
Pzdr
Pe Ka
Jeżeli odpowiadasz bezpośrednio usuń co trzeba z adresu!

Młoda kapusta
Tak mi się przeżarły...
hm tort
Cześć !!!