kwaśne winogrona

1. Data: 2002-09-15 09:34:05

Temat: kwaśne winogrona
Od: "Małgorzata G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów,
już od jakiegoś czasu śledzę listę i staram się w miarę mozliwości stosować
wymieniane tu porady w praktyce.Od roku mam działke z winoroślą,którą
gruntownie przycięlam(a właściwie wycięłam z otaczających drzew) i o dziwo w
tym roku krzew zaowocował.Niestety obok gron słodkich pojawiły się owoce
twarde,kwaśne i lekko zwiędnięte.Nie wiem czy to objaw jakiejś choroby czy
też winę przypisac gorącemu i suchemu latu.Będę wdzięczna za wskazówki
pzdr małgośka

2. Data: 2002-09-15 21:39:53

Temat: Re: kwaśne winogrona
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata G" <m...@p...onet.pl> writes:

> Niestety obok gron słodkich pojawiły się owoce twarde,kwaśne i lekko
> zwiędnięte.Nie wiem czy to objaw jakiejś choroby czy też winę
> przypisac gorącemu i suchemu latu.

Jeszcze dodaj, że o kolorze fioletowym (lub podobnym) -- jeśli tak, to
są to jagody porażone mączniakiem rzekomym.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Była kiedyś wrocławska kelnerka,
która z gośćmi bawiła się w berka.

3. Data: 2002-09-16 05:56:25

Od: "Małgorzata G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m165x7sziu.fsf@sapijaszko.net...

> Jeszcze dodaj, że o kolorze fioletowym (lub podobnym) -- jeśli tak, to
> są to jagody porażone mączniakiem rzekomym.

Rzeczywiście są fioletowe, a więc nie obędzie się bez chemii...
dziękuję i pozdrawiam Małgośka

4. Data: 2002-09-16 08:28:01

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata G" <m...@p...onet.pl> writes:

> Rzeczywiście są fioletowe, a więc nie obędzie się bez chemii...

Tylko nie teraz, chyba, że nie chcesz już jeść owoców. Karencja
środków chemicznych to +/- 2 tygodnie. Ja oberwałbym porażone grona i
liście, spalił, a pryskał na wiosnę Dithane i Miedzianem.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Izaak, co mieszkał w Eilacie,