lambrekin - jak uszyć

1. Data: 2006-01-16 21:26:26

Temat: lambrekin - jak uszyć
Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chodzi o takie półkole nad oknem, umarszczone. Oglądam i widzę dwie
techniki na zdjęciach. Jedna to zwyczajny pasek ściągnięty po bokach a
druga to jakby boki podciągnięte do góry, podszyte taśmą.
Nie wiem tylko jak należy wyciąć materiał do tego drugiego rodzaju.
Czy dobrze myślę że jakis trapez. Jeśli ktoś coś takiego robił albo
wie proszę o podpowiedź.

pozdrawiam

Magda

2. Data: 2006-01-17 07:19:46

Temat: Re: lambrekin - jak uszyć
Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te drugie szyję z trapezu. Krótszy bok idzie na górę, skosy na boki, a
najdłuższy to dół. Taśmą obszywam skosy i górę, ale ściągam tylko skosy.
Standardowo materiał 1,5m szerokości, dolny brzeg obliczam z wzoru na
obwód koła (tu potrzebna jest połowa) o promieniu = 1/2 docelowej
długości lambrekina. Górę najcześciej robi jakieś pół metra. Zależy też
jak duże masz okno - jeśli dość szerokie, warto zrobic kilka takich
półkoli obok siebie, bo jedno wielkie zasłoni okno.

Coś w ten deseń:
________________
/ \
/ \
1.5m / \
/ \
/ \
/ \
-----------------------------
1/2 karnisza x 3.14

SD
Shaylee

3. Data: 2006-01-17 11:48:03

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Shaylee napisał:
> [...]
> jak duże masz okno - jeśli dość szerokie, warto zrobic kilka takich
> półkoli obok siebie, bo jedno wielkie zasłoni okno.

o dziekuje Ci dobra kobietko,ja tez nad tym nie jedna noc nie
przespalam,nie umialam dojsc do tych proporcji ;)
a pani ktora szyje takie rzeczy nie chciala mi tego ujawnic
pozdrawiam kasias

4. Data: 2006-01-17 20:08:31

Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jan 2006 08:19:46 +0100, Shaylee <s...@t...pl> wrote:

> [...]
>jak duże masz okno - jeśli dość szerokie, warto zrobic kilka takich
>półkoli obok siebie, bo jedno wielkie zasłoni okno.

Wielkie dzięki - o to mi chodziło.
Idę kombinować. :-)

pozdrawiam

Magda

5. Data: 2006-01-19 13:06:59

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak duże masz okno - jeśli dość szerokie, warto zrobic kilka takich
> półkoli obok siebie, bo jedno wielkie zasłoni okno.

Wielka buźka :)
Męczyłam się z czymś podobnym...ale w końcowym efekcie wyszło coś innego i
zamiast wisieć w sypialni wisi sobie w kuchni :)

Marzena
MOJE PRACE
http://szort.pl/n0a8r

[xxx] narcyzy na xiny...