lasagne - przysmak włoskiej mafii ;)

1. Data: 2002-10-30 13:49:08

Temat: lasagne - przysmak włoskiej mafii ;)
Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich zainteresowanych:)))
Najpierw podaję przepis oryginalny, który wzięłam z
Magazynu Rzeczypospolitej, a który pochodzi ponoc od
szefa kuchni włoskiej mafii. Potem podzielę sie
doświadczeniem własnym, bo danie cieszy się
niesłabnącym powodzeniem u mnie w domu.

LASAGNE ZE SZPINAKIEM I BAKŁAŻANEM W SOSIE Z SUSZONYCH
POMIDORÓW

Najpierw sos: 100 g suszonych pomidorów namoczyć w 200
ml wody i przygotować wywar jarzynowy. Wrzucić na
głęboką patelnię 2 litry posiekanych świeżych
pomidorów (najlepiej tych podłużnych), suszone
pomidory wraz z płynem, w którym się moczyły,
oczyszczoną z pestek i pokrojoną w paski czerwoną
słodką paprykę, jedną posiekaną cebulę, rozgnieciony
ząbek czosnku, wlać niecałe ½ l wywaru z
jarzyn. Gotować bez przykrycia na małym ogniu 45
minut, co 15 min dosypując świeżej, posiekanej
bazylii, łącznie ok. 100 g. Doprawić solą i pieprzem.
5 średniej wielkości bakłażanów pokroić w centymetrowe
plastry, posypać solą i odłożyć na durszlak na 30 min.
Potem wycisnąć dokładnie i podsmażyć z obu stron na
suchej patelni, po kilka naraz, na małym ogniu, z
dwiema łyżeczkami siekanego tymianku (lub 0,5 - l łyż.
suszonego), do pierwszej miękkości i odstawić.
Podgotować na parze kilo szpinaku.
Do kilograma sera ricotta wbić jajko, wmieszać pół
litra siekanej świeżej bazylii, sól i pieprz do smaku.
Na dnie blachy 20x20 cm rozsmarować pół litra sosu
pomidorowego, przykryć sos surowymi płatami lasagne.
Przykryć masą z równych proporcji szpinaku, ricotty i
bakłażanów, plus ¼ 1 sosu. Znów przykryć
lasagne i powtórzyć obie warstwy, kończąc warstwą
sosu, przykrytą cienkimi plasterkami mozzarelli.
Przykryć folią i wstawić do piekarnika (l 80 st. C) na
45 min. Zdjąć folię i piec jeszcze 15-20 min.

I tyle przepis...
My nie dajemy pomidorów suszonych, bo i skąd (a może
ktoś wie?)... bazylię świeżą (też nie mamy jej nigdy w
wystarczających ilościach) uzupełniamy suszem. Szpinak
grzeje w rondlu i mieszam na jednolitą masę z serkiem
mascarpone, bo jest bardziej tłusty od ricotty (oba do
kupienia w supermarketach. Poza tym robimy lasagne w
szklanym żaroodpornym naczyniu z pokrywką i pieczemy w
mikrofali. W zależności od jego wielkości wychodzi 3
do 5 warstw. Na każdą warstwę trzeba liczyć 1
bakłażan. Bakłażany obieramy, o czym w oryginale ani
słowa. Może nie trzeba... Prażymy je na patelni
teflonowej. Nie przypalają się. A na wierzchnią
warstwę sosu, pod mozarellę kładziemy jeszcze
plasterki żółtego sera. Piecze się cały czas pod
przykryciem (ok 50 min), a i tak jest przyrumienione.
Może i troche pracochłonne, ale ... jejuuu, jakie
pyszne!!!!
Życze wytrwałości i... smacznego :)))
MiKa

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-10-30 14:01:17

Temat: Re: lasagne - przysmak w^(3)oskiej mafii ;)
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MiKa:
> wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
> http://www.kuchnia.serwisy.net
> http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

to chyba się trzeba cookbuka czepić, za to kodowanie? Ciężko się czyta,
ale już gryzę.

Waldek

1. Data: 2002-10-30 14:08:55

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> MiKa:

> to chyba się trzeba cookbuka czepić, za to kodowanie?
Ciężko się czyta,
> ale już gryzę.

> Waldek

Sorki, ale ja nie mam pojecia jak zmienic to
nieszczesne kodowanie. bede musiala pisac bez polskich
liter... :(((

1. Data: 2002-10-30 14:09:09

Temat: Re: TEST LITEREK lasagne
Od: w...@g...de (Waldek) szukaj wiadomości tego autora

Taki mały teścik bukw.

ąęśćźńł
ĄĘŚĆŹŃŁ

Waldek

1. Data: 2002-10-30 14:12:40

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Waldek wrote:

> [...]

> ĄĘŚĆŹŃŁ

> Waldek
> wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy

U mnie widac swietnie, wiec nie wiem zupelnie o co
chodzi... :(((

1. Data: 2002-10-30 14:22:00

Temat: Re: lasagne - przysmak wloskiej mafii ;)
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MiKa:

> Sorki, ale ja nie mam pojecia jak zmienic to
> nieszczesne kodowanie. bede musiala pisac bez polskich
> liter... :(((

napisałem do kukbuk-Izy, może poprawi, zobaczymy. To nie twoja wina.

A co do meritum, to jesteś pewna tego centymetra w grubości bakłażana?
Ja robię podobnie, ale plasterki mają jakieś 2-3mm. Zakwaszam je octem
balsamico i czosnkiem. Smakują też luzem ;-)
Kiedyś podawałem przepis na moją lasagne, trochę podobne. Spróbuję
jednak z tymi suszonymi pomidorami, podoba mi się ta wersja.

Waldek

1. Data: 2002-10-30 14:22:43

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 30 Oct 2002 14:09:09 +0000 (UTC), w...@g...de (Waldek)
napisal/a:

>???????
>???????

Nic z tego ;-)

ąęśćźółńłż

hmmm

1. Data: 2002-10-30 14:25:53

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MiKa:

> U mnie widac swietnie, wiec nie wiem zupelnie o co
> chodzi... :(((

tylko o to, że jest źle ustawione kodowanie w główce wiadomości i mój
czytnik głupieje. Przestawię ręcznie, to mogę czytać ;-)

Waldek

1. Data: 2002-10-31 07:22:58

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]

> Kiedyś podawałem przepis na moją lasagne, trochę
podobne. Spróbuję
> jednak z tymi suszonymi pomidorami, podoba mi się ta

Dzieki. Ulzylo mi, ze to nie ja zlosliwie te krzaczki
;) sadze .
A centymetra jestem pewna. Robimy to na okragło. No,
moze z lekka przesadzilam ;) ale i tak czesto, bo to
jest przepycha. Tylko z tymi suszonymi pomidorami
kłopot, bo nie wiem, skad wziac.

1. Data: 2002-10-31 09:35:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Sorki, ale ja nie mam pojecia jak zmienic to
>nieszczesne kodowanie. bede musiala pisac bez polskich
>liter... :(((
>
>MiKa

nei martw sie - mozna sie nauczyc...tylko smiesznie to brzmi, jak
sobie mruczysz co piszesz...sprobuj!

Trys
K.T. - starannie opakowana

zupa francuska - z serków topionych