leczenie depresji

11. Data: 2009-03-27 17:24:19

Temat: Re: leczenie depresji
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"michalek" <m...@g...com> wrote in message
news:gqj230$ik0$1@mx1.internetia.pl...

i jeszcze dodam jedno - miałem kiedyś (już baaardzo dawno
temu) kilkudniowy bliższy kontakt z osobami na wózkach
inwalidzkich.
Byłem niesamowicie pozytywnie poruszony ich energią
psychiczną, nastawieniem do życia, zapałem do pokonywania
przeszkód.
Od tego czasu nie potrafię zrozumieć osoby "z depresją".
Niech spędzi kilka dni jako towarzysz komuś na wózku.
Wyleczy się lepiej niż u psychiatry.

12. Data: 2009-03-27 17:34:40

Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek wrote:

> A przepraszam, ?e tak spytam sie po prostu - znasz jakiego? robotnika
> z depresj?? albo sprz?taczke? Albo kogo?, kto wykonuje inn? cie?k?
> prace fizyczn? zajmuj?c? mu ca?? dniówke albo i pó?torej dniówki.

Sobie ubzdurałeś. Depresja dotyka po równo. Tylko różni ludzie różnie
radzą sobie z depresją. Np. nadużywając alkoholu.

Ależ to mądre, co powiedziałeś. Dzieciom też mów, że one to nie mają
problemów, bo to nie są prawdziwe problemy. Każdy ma swoje problemy i
mogą go jego problemy przerastać. I nie można tego lekceważyć i mówić -
patrz, inni mają jeszcze gorzej.

Pozdrawiam,
Paweł W.
--
Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

13. Data: 2009-03-27 17:44:15

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problemów, bo to nie są prawdziwe problemy. Każdy ma swoje problemy i
> mogą go jego problemy przerastać. I nie można tego lekceważyć i mówić -

Nic nie pisałem o dzieciach. Dzieciom chyba nie będziemy
polecać psychotropów albo wysyłać do psychoterapeuty?

Dzieci powinny być uczone i nauczone przez dorosłych jak
iść przez życie przezwyciężając problemy.
Jak się tego nie nauczą to rzeczywiście mogą uciekać
w alkohol czy narkotyki i wtedy dorośli (często ci co nie potrafili
ich nauczyć żyć) próbują rozwiązać sobie problem (niech ktoś
za mnie to zrobi) wysyłając je do ośrodków odwykowych
lub na psychoterapię.

14. Data: 2009-03-27 17:48:51

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Każdy ma swoje problemy i
> mogą go jego problemy przerastać. I nie można tego lekceważyć i mówić -
> patrz, inni mają jeszcze gorzej.

Ja nie mówię "patrz inni mają gorzej więc się ciesz bo tobie jest
dobrze".
Ja mówię żeby ktoś zobaczył jak można przezwyciężać trudności
wieksze niż moje. Skoro można większe to można i moje.

Ja mówię, żeby skoncentrować się na pomocy komuś
kto ma gorzej. Wtedy mój problem staje się mniejszy.

15. Data: 2009-03-27 18:18:38

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel W. wrote:

> Niedokrwistość.

o, a o tym nawet nie widziałem. No to do kompletu, jeśli faktycznie
wywołuje :P

16. Data: 2009-03-27 18:23:31

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAQ wrote:

> no ale to normalne, bo NFZ nie ma na to kasy.

zestaw podstawowych badań kosztuje dosłownie grosze, większość tych
niedomagań które wymieniłem można bardzo ładnie wydiagnozować wstępnie z
objawów a potem potwierdzić pojedynczym droższym badaniem. Pytano Cię w
ogóle o objawy somatyczne, czy po prostu dostałeś psychotropa, lekarz nawet
nie słuchał co mówiłeś?

Swego czasu "bawiłem" się w wyszukiwanie przez internet, z opisu objawów,
schorzeń ludziom z forum "nerwica", już o tym pisałem parokrotnie - znalazł
się gość z toczniem układowym, z boreliozą, dziewczyna z zaawansowanym
Hashimoto, gość z rakiem (!) tarczycy, niedoborów magnezu czy omega 3 było
po prostu na pęczki. Wszystko potem potwierdzone badaniami albo bardzo
pozytywną reakcją na suplementy. Wszystkich lekarze przekonywali, że to
tylko nerwica czy depresja, nie mają żadnej choroby ciała, wmawiają
sobie... ehh, szkoda gadać.

17. Data: 2009-03-27 18:25:48

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek wrote:

> [...]
> Bo odnoszę wrażenie (zaraz posypia sie tu na mnie pewnie gromy)
> że ten problem dotyka głównie osób, które tak naprawdę nie mają
> poważnych (obiektywnie) problemów życiowych.
> Że gdyby popracowali od rana do wieczora w ogródku i zobaczyli
> efekty swojej pracy, albo przez kilka dni popracowali przez kilka dni
> pomagając np. osobom niepełnosprawnym i zobaczyli swoje
> "problemy" na tle problemów innych osób to nabrali by ochoty
> do życia takiego jakie mają a nawet do jego poprawienia.
> A tak to prochy, albo psychoterapia gdzie to "inni" mają

w bardzo wielu przypadkach to jest prawda, ludzie sobie wynajdują problemy.
Ale to nie tyle dotyczy depresji, co raczej różnego rodzaju nerwic, np
nerwicy natręctw. Depresja to już jest choroba, czy raczej objaw - coś jak
gorączka. Problem w tym, że polscy lekarze zamiast szukać przyczyny
tej "gorączki", latami podają leki które mają ją zbić na parę dni.

18. Data: 2009-03-27 19:07:36

Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> o, a o tym nawet nie widziałem. No to do kompletu, jeśli faktycznie
> wywołuje :P

Nie wywołuje, ale może symulować objawy. Mowa o nieustannym zmęczeniu,
braku siły.

Pozdrawiam,
Paweł W.
--
Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

19. Data: 2009-03-27 23:39:41

Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
>
> Konia z rzędem temu, kto trafi na lekarza który spróbuje wykluczyć chociaż
> jedną z powyższych przyczyn, zanim przepisze drogie, uzależniające

Więc odradzasz wizytę w PZP, a zamiast tego przyjmowanie suplementów?

Makro

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://psychiatra.miasta.pl Blog o Zakręcie

20. Data: 2009-03-28 02:22:12

Od: " Karol" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał:

Pytano Cię w
> ogóle o objawy somatyczne, czy po prostu dostałeś psychotropa, lekarz nawet
> nie słuchał co mówiłeś?

wilicki, to nie ten czlowiek zalozyl watek na temat depresji tylko jakas kobieta.
Ty zarzucasz lekarzom, ze nie wysluchuja pacjentow? A ty co w tej chwili
robisz? Nie dosc, ze wypisujesz brednie na temat leczenia depresji,to
jeszcze mylisz osoby?...noz kon by sie usmial z takiego krytykanta i fachowca
od siedmu bolesci:)

podwyższony cukier
Leki na nadciśnienie, co z dodatkową suplementacją potasem?
Dodatkowe skurcze/arytmia czy coś innego?
Kiedy pojawiają się pierwsze wspomnienia?
zespół jelita drażliwego