lekcja wychowawcza

1. Data: 2002-04-09 13:04:55

Temat: lekcja wychowawcza
Od: Grzegorz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

być może ktoś pomoże ;)
mam do przeprowadzenia lekcję wychowawczą w klasie w której jestem
wychowawcą. gimnazjum kl II, dzieciaki 14,15 lat. ponoć najgorsza klasa
w szkole. pytanie jak ich zmobilizować do dyskusji (pani dyrektor
zażyczyła sobie że ma byc dyskusja - tylko nie piszcie olej panią
dyrektor bo to nic nie da), jakieś pomysły ? jak zmotywować ponad 20
osób totalnie nastawionych biernie, wiecznie niezaangażowanych i
zbuntowanych przeciwko całej szkole (oni lubieją się tym chlubić że się
nie uczą, nie angażują) ?
nie zamierzam im zapłacić, nie obiecam też szóstek ani wzorowych - odpada!
zastanawiam się tylko co może sprawić że zaczną nagle (w obecności pani
dyrektor, która będzie hospitowała) dyskutować ze sobą na jakiś sensowny
temat. cóż, mam 2 tygodnie. będe wdzięczny za sugestie!
Grzegorz

1. Data: 2002-04-09 13:19:31

Temat: Re: lekcja wychowawcza
Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz wrote:

> być może ktoś pomoże ;)
> mam do przeprowadzenia lekcję wychowawczą w klasie w której jestem
> wychowawcą. gimnazjum kl II, dzieciaki 14,15 lat.

Ostatnio prowadziłam cos takiego w klasach szkoły
specjalnej zawodowej. Podejrzewam, że otwartosć na
dyskusję zbliżona ;-)
Nie do wiary, ale jak zobaczyłam, że przez nic nie
mogę przebrnąć, walnęłam o Big Brotherze. Trudno
uwierzyć, ale dyskusja sama się roZwijała! Rzecz
jasna, trzeba dojsć do jakichs sensownych
wniosków, ale jako punkt wyjscia ten koszmar jest
niezły: nie załam się, ale oni wszyscy to oglądają
:-) , więc Ty też musisz zerknąc kilka razy :-(
Z tego możesz już wyprowadzić - tolerancję,
wyrozumiałosć, miłosć, przyjazń, pieniądze itd.,
cokolwiek zechcesz. Pokaż pani dyrektor, jaka
Twoja młodziez twórcza! :-)

Życzę powodzenia!
Małgorzata

1. Data: 2002-04-09 13:25:39

Od: "Cony" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

niech ci powiedza co im sie nie podoba np w szkole ...
(pani dyrektor moze poczuc sie srednio ale za to bedziesz mial duskusje)
ale tez co i w jaki sposob chcili by zniecic

powiedz ze kazy moze podac swoje zdanie ale niech uzasadni je jakos
pozniej niech czesc osob skonentuje to
zgadza sie ... czy tez nie.
pozwol im samym wybrac temat, ty tylko lekko nim steruj ;)
nie mow o lekcjach, stopniach etc....

pozdro
--
==============Cony==============
"Ogranicza nas tylko nasza wyobrażnia"

1. Data: 2002-04-09 14:33:26

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jak w dowcipie:
-"Dzisiaj, ..... , bedziemy zakladac gume na globus"
-Co to jest globus?
-Od tego wlasnie zaczniemy
:-)

1. Data: 2002-04-09 14:37:18

Od: "loggy" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak zmotywować ponad 20
> osób totalnie nastawionych biernie, wiecznie niezaangażowanych i
> zbuntowanych przeciwko całej szkole (oni lubieją się tym chlubić że się
> nie uczą, nie angażują) ?

zacznij tak:
- jak myslicie, czy kompletni debile jak ludzie z (lub ogladajacy) Big
Brothera, maja szanse zrobic swiatowa kariere? czy polglowki w dresach nie
potrafiacy niczego poza pluciem i mowieniem "qrwa" beda mieli ciekawe i
owocne zycie? czy prawdziwa kariera to 2 tygodniowe blysniecie w TV czy
dozywotnie robienie grubej forsy i obecnosc na pierwszych stronach gazet?

ogolnie proponowane tematy dyskusji:
- seks
- pieniadze
- kariera
- dresiarstwo
- disco polo

potem delikatnie sterujac dyskusja (ale delikatnie poprzez zadawanie
podchwytliwych pytan) mozesz dojsc do:
- sensu zycia
- milosci
- rodziny
- sensu edukacji
- wiary i zycia po smierci

i jak juz sie rozkrecicie to.... dzwonek! szkoda.

L.

1. Data: 2002-04-10 05:34:49

Od: Grzegorz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra wrote:

> [...]
> Z tego możesz już wyprowadzić - tolerancję,
> wyrozumiałosć, miłosć, przyjazń, pieniądze itd.,
> cokolwiek zechcesz. Pokaż pani dyrektor, jaka

a może powiesz jak to mniej więcej wyglądało, dzieliłaś ich na grupy
(jedni za BBB, drudzy przeciw) ? czy dyskusja doprowadziła do sensownych
wniosków ? ;) czy raczej była to przepychanka słowna typu "Ta Panna jest
ładna ale głupia i powinna opuścić program, a ten gość jest super" itp.,
a może od czegoś takiego wyszliście i potem było już ciekawiej ?

w każdym razie -dzięki za pomysł!

Grzegorz

1. Data: 2002-04-10 06:47:36

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może powiesz jak to mniej więcej wyglądało, dzieliłaś ich na grupy
> (jedni za BBB, drudzy przeciw) ?

Zapomnij, wszyscy sa za :-)

Nie. Oni bardzo lubią wrzeszczeć w grupie,
pojedynczo - jak wiesz - trudno z nich cos
wydobyć. Tak więc teoretycznie było ja contra oni
(grupa nieliczna)
Po mojemu nie można wyjsć z jakiejs "złotej
mysli" , bo ja po prostu zanegują i się nie odezwą
ani słowem.

Widziałam, że ktos pt Loggy cos Ci polecił, ale
nie zda egzaminu ta taktyka - od razu przecież
sugeruje, co Ty myslisz, a sęk w tym, żebys się z
tym dosć długo nie zdradzał! Oni nie wiedzą, co Ty
myslisz, a będą wiedzieli, że oglądasz, więc
staniesz się poniekąd partnerem w dyskusji ( o ile
dojdzie - czego życzę - do skutku).
Ja dzieliłam tablicę na 2: za i przeciw. Bo wbrew
pozorom czasem cos "na nie" się komus wymknęło.
Podsumowanie było najgorsze, bo musisz trochę nimi
pomanipulować, żeby Ci tego na "nie" wyszło sporo
:-) Ale przy okazji dowiesz się, na co zwracają
uwagę Twoi podopieczni, a to Ciebie, jak
wychowawcę, chyba interesuje, prawda?
Wnioski wysnujesz szybko, a jak im to przekażesz -
Twoja wola i twórczy pomysł :-)

czy dyskusja doprowadziła do sensownych
> wniosków ? ;) czy raczej była to przepychanka słowna typu "Ta Panna jest
> ładna ale głupia i powinna opuścić program, a ten gość jest super" itp.,

Od tego się zaczęło, ale to w końcu normalne, nie
można oczekiwac od nich wysokich lotów ot tak :-)
Początki są trudne - analne - prawdziwe :-)

Pozdrawiam,
Małgorzata

Inteligencja emocjonalna- ksiazka
Symbolika koloru