lenistwo

21. Data: 2009-05-15 14:32:20

Temat: Re: lenistwo
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:guje77$l6l$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> A nie latwiej jednak by bylo nauczyc dzieci, by na biezaco sprzataly po
> sobie? Nie wyobrazam sobie opcji pt: caly tydzien chlew, w sobote -
> zbiorowe sprzatanie, a od niedzieli znbowu mozna robic chlew.

> A mnie sie wydaje, ze obowiazkow, typu: sprzatanie po sobie, to jednak
> nalezy uczyc od poczatku, powiedzmy, odkad dziecko skonczy rok i jest
> mobilne, a przede wszystkim kumate, ze doskonale czai, o co rodzicowi
> chodzi z tym chowaniek klockow do pudelka.

Nie znam rodziców którzy mieliby na ten temat inne zdanie. Tyle, że
przeanalizujmy taką sprawę, w jakim stopniu wkładanie klocków do pudełka
jest satysfakcjonujące dla 2 latka, a w jakim dla 8/9 latka.
Dla 2 latka to spora umiejętność, dla 8/9 latka to troche strata czasu,
analizując to pod kątem posiadanych umiejętności/możliwości działania - no
chyba że do sprzątania użyje się jakiejś super zaawansowanej
techniki/technologii (o np. taka myjka przemysłowa do mycia i konserwacji
powierzchni poziomych - toż to na tym trzeba sie znać i szkolenie jakieś
przejść) ;-)

Monika

22. Data: 2009-05-15 14:41:35

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał
[...]a ja muszę słuchać, co "ostatnio" wydarzyło się w
| szkole :) (oczywiście bardzo lubię to robić i cieszę się, że choć uważa
| mnie za "wapniaka", to jednocześnie ceni moje rady i chce ze mną rozmawiać
| o swoich problemach i nie tylko swoich).

znaczy jest szansa ?
W: wiesz mamo, a ostatnio Olivia przyszła w takich krótkich getrach a było
tak zimno
J: no jak będzie ciepło to też będziesz chodzić ...
W: ale mamo !!!
J: ( nie zrażona ) na razie za zimno i nie będziesz chodzić z gołymi nogami
do szkoły
W; ale mamo !!!!! Ja Ci to tylko tak mówię, nie chciałam żebyś to
komentowała.
J; ( no cóż w tym momencie zabrakło mi słów - dojrzałam do tego że dzieci
czasami się słucha i milczy a czasami słucha i ew. komentuje ).

--
Kasia ( byle do 18-stki ! )+ Weronika (8-latka - I klasa)
gg 181718

23. Data: 2009-05-15 15:52:56

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-05-2009 o 16:41:35 złośliwa <n...@u...to.interia.pl>
napisał(a):

> to jednocześnie ceni moje rady i chce ze mną rozmawiać
> |
> znaczy jest szansa ?

Jest. Tylko musisz się nauczyć słuchać.
Gdy moja miała 11 lat dowiedziałam się, że ona "ma swój rozum i umie
wyciągać własne wnioski" ;)
Ja słucham. Komentuję wtedy, gdy dostąpię tego zaszczytu ;)

> W: wiesz mamo, a ostatnio Olivia przyszła w takich krótkich getrach a
> było
> tak zimno

Ja (z zdziwieniem w głosie): "i nie zmarzła?"

Córa: "ona jest taka głupia, że chłodu nie czuje"

(właśnie ją spytałam, co by mi odpowiedziała. Dodała też, że Twoja córa
pewnie zwyczajnie chciała koleżankę oplotkować ;) )

Pozdrawiam
Jola

24. Data: 2009-05-15 17:27:37

Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> a starsze kiedy ?

A nawet nie zdążyłem zauważyć :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

25. Data: 2009-05-15 18:10:09

Od: "Carol" <c...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Viktoria Walentino" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
Najgorzej
mnie wkurza jak siedzi przy biurku ja robię coś w kuchni, a ona woła
"mamo możesz mi przynieść tornister?" i mimo, że wie, że tego nie
zrobię i jeszcze ją ochrzanię to woli zaryzykować zamiast ruszyć
tyłek.

Moje czasem też tak robią, ale mnie to nie wkurza :) Jak mam suche ręce i
mogę przynieść, to przynoszę. Jak robię coś, czego nie mogę przerwać, to
wołam, że nie da rady. Nie wiem, czy to się jakoś wiąże, ale jak czasem
siedzę z laptopem na na kolanach i wołam czy mi dzieci czegośtam nie
przyniosą, to zwykle przynoszą i jeszcze się cieszą, że mogły pomóc. Czasem
nawet się ścigają, która pierwsza. No, chyba, że robią coś, czego nie można
przerwać, to wołają, że nie da rady. IMO korona z głowy żadnej z nas przy
tym nie spada.

pozdrówka
Karolina

26. Data: 2009-05-15 18:24:48

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie MONI|<A <moni|<...@p...wp.pl> tak oto plecie:

> [...]
> Otworzyć oko, podnieść głowę z poduszki to minimum 45 min.
> Wiązanie butów, kolejne pół godziny, pakowanie plecaka godzina.. itd itd
> A bałagan wychodzi tak przy okazji, bo dziecię nie może z niczym zdążyć
> na czas, nawet jak zabierze się za coś godzinę wcześniej.
> Poganianie, mobilizowanie, pochwały, nagrody - bez znaczenia.
> Pare miesięcy temu sytuacja trudna do wyobrażenia sobie - moje dziecko
> ranny ptaszek, zawsze pomocna, dbająca o czystość, porządek, zanim o
> czymś pomyslałam juz było zrobione.
> Jaki kolejny etap następuje u dzieci? - może ktoś coś napisze, trochę się

Nie napiszę, bo osiwiejesz.

Qra

27. Data: 2009-05-15 19:08:24

Od: Viktoria Walentino <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Maj, 20:10, "Carol" <c...@e...pl> wrote:
> [...]
> tyłek.
>
> Moje czasem też tak robią, ale mnie to nie wkurza :)

może powinnam dodać, że ja wtedy jestem czymś zajęta, a ona ziewając
siedzi przy biurku i NIC nie robi - no może czasami rysuje długopisem
po czymś co akurat ma pod ręką.
M.

28. Data: 2009-05-15 20:05:33

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Viktoria Walentino <m...@o...pl> tak oto plecie:

be.googlegroups.com..

> może powinnam dodać, że ja wtedy jestem czymś zajęta, a ona ziewając
> siedzi przy biurku i NIC nie robi - no może czasami rysuje długopisem
> po czymś co akurat ma pod ręką.

Rysowanie długopisem też JEST jakimś ZAJĘCIEM.

Qra

29. Data: 2009-05-15 21:01:11

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Viktoria Walentino pisze:
> Czy jest jakiś sposób na lenistwo? Moja 8 letnia córka jest strasznym
> leniem
> - zamiast myć zęby gryzie szczotkę, bo jej się nie chce nią ruszać,
> - zeszyty rozkłada na stosie różnych rzeczy na biurku,
> - w wannie tylko się bawi - nie myje się
> - jak sie rozbiera to nie składa rzeczy, ani nie odkłada na miejsce,
> - nigdy po sobie nie sprząta
> - nie potrafi się uczesać
> - w tornistrze nosi wszystko!, bo żeby nosić mniej musiałaby go
> wypakować

Dżizas, no po prostu cała ja :-)

> Najprościej powiedzieć, że to nasza wina, ale my ciągle mówimy, żeby
> to zmieniła. Motywujemy, rysujemy serduszka za wykonane zadania itp.
> wszystko już przerabialiśmy.

Nuuuudni jesteście ;-)

> Najchętniej siedziałaby przed tv (czego
> zabraniam) i jadła cokolwiek byle się tym zająć, a jak nie to, to
> rysowanie i tyle. Zadania odrabia tak, ze jak sprawdzam zeszyty to
> zawsze znajdę coś czego nie zrobiła. Wiem, że to jeszcze małe dziecko,
> ale kurde bez przesady...

Wykapany mój syn - zmartwię Cię - ma 14 lat i jest coraz gorzej :-)

> Mam dosyć.

O ba! Trzeba było kupić wiewiórkę ;-)

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

30. Data: 2009-05-15 21:07:36

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> [...]
> mobilne, a przede wszystkim kumate, ze doskonale czai, o co rodzicowi
> chodzi z tym chowaniek klockow do pudelka.

Iii tam. Zależy od egzemplarza. Młoda wyuczyła sie cudnie, jeszcze mnie
objeżdża jak zostawię talerz na stole. Średni niereformowalny - może żyć
gdziekolwiek, w czymkolwiek i na czymkolwiek. Najmłodszy - tytan mycia
podłóg. Ciekawe jak długo :P

> Ale konsekwencje robienia przez dzieci chlewu ponosza nie tylko dzieci,
> ale i rodzice. W koncu mieszkaja razem z malymi chlewiarzami.

Powystrzelać! A co ;-)

> Dobrze, ze to dodalas. W tym tkwi sedno Twoich dzialan, a raczej ich
> braku, wobec postepowania dzieci. I nie ma tu co owijac w jakies
> "odpowiedzialny", "wierze w Ciebie", czy w "ponoszenie konsekwencji".
> Jak rodzicowi na okreslonym zachowaniu zalezy, to dolozy staran, by je
> wyegzekwowac od mlodziezy.

No tylko w zasadzie po co. Bo jak będzie potrzebowało to samo się wyuczy
(patrz ja). A jak nie będzie potrzebowało to po co mu to? :-)

Nie odwirowałaś czasem ktoregoś? ;-)

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow
- niektore przypominaja odglosy wielorybow i policyjna
syrene, inne, jak u lemura wari, smiech szalenca.*

Problem z 17-latkiem
[press] oto do czego doprowadziliście!
dorośli
integracja sensoryczna