leszczyna

1. Data: 2003-05-29 06:24:08

Temat: leszczyna
Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam na dzialce trzy bardzo mlode krzewy leszczyny. Ladnie rosna i wygladaja
zdrowo, wiec postanowilam je zostawic tam gdzie sa, a nawet troche im pomoc
w rozwoju. Stad pytanie, jak pielegnowac leszczyne, chodzi mi o ewentualne
przycinanie. Tylko nie odsylajcie mnie do google bo tam nic nie znalazlam.

Asia

2. Data: 2003-05-29 11:24:51

Temat: Re: leszczyna
Od: nutado <g...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> przycinanie. Tylko nie odsylajcie mnie do google bo tam nic nie znalazlam.

Hmmm z tego co wiem to leszczyn sie jakos specjalnie nie tnie.
Chyba ze jakas galazka ci przeszkadza, itp.

3. Data: 2003-05-29 11:26:24

Temat: Odp: leszczyna
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <J...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pomoc
> w rozwoju. Stad pytanie, jak pielegnowac leszczyne, chodzi mi o ewentualne

Przycinam wiosną, prowadzę na jednym pniu jako drzewko(a nie krzew),
pilnuję aby z dołu z ziemi nie wyrastały pędy.
Podlewam i nawożę trawnik wokół drzewka.
Jesienią zbieram orzechy i tyle :-)

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2003-05-29 11:39:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bb495g$7kp$1@h1.uw.edu.pl Asia
<J...@f...edu.pl> napisał(a):

> Mam na dzialce trzy bardzo mlode krzewy leszczyny.
>
> Stad pytanie, jak pielegnowac leszczyne,
> chodzi mi o ewentualne przycinanie. Tylko nie odsylajcie mnie do
> google bo tam nic nie znalazlam.

Hejka. A jednak: http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/2002/03/0302-7-3.
htm
Pozdrawiam odsyłająco Ja...cki

5. Data: 2003-05-30 19:14:04

Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przycinanie. Tylko nie odsylajcie mnie do google bo tam nic nie znalazlam.

Witam,
Polecam książkę "Leszczyna" r.2003 Henryka Zdyba (17zł). Kupiłem ją w
czwartek i b.dużo się dowiedziałem. Znajdziesz tam wiele ważnych inforamcji,
które decydują o plenności leszczyny.
Jeśli chodzi o przycinanie to są to zabiegi konieczne. Przede wszystkim
trzeba wiedzieć, że leszczynę powinno się prowadzić w formie drzewa - na
jednym pniu.
Od ziemi do wys. 0,6m nie powinno być gałęzi. Pozostałe gałęzie powinny
odchodzić od pnia możliwie jak najbardziej poziomo (jeśli mają tendencje do
uciekania bardzo w górę to można je obciążać ciężarkami żeby zmusićdo
rozrostu poziomego). Gałęzi nie powinno być bardzo dużo i nie powinny się
krzyżować. Należy usuwać wszystkie odrosty od ziemi.
Poza tym bardzo ważna informacja o leszczynach - są obcopylne!!
Czyli jeśli posadziłaś jeden gatunek leszczyn a np. sąsiedzi nie mają innego
gatunku to nie będziesz miała orzechów. Ja niestety o tym nie wiedziałem i
dziwiłem się dla czego tak kiepsko owocują.

Pozdrawiam
Paweł D.

6. Data: 2003-05-30 22:56:33

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Należy usuwać wszystkie odrosty od ziemi.

Jest i na to rada żeby się nie natyrać. Odmiana owocowa powinna być
zaszczepiona na leszczynie tureckiej. Wtedy nie ma odrostów.

Pozdrawiam
PP.

Wpół do siódmej
Fauna ogrodów cd.
Cricetus cricetus
Juniperus chinensis 'IOWA' ?! Ktos zna...
Zyje czy nie żyje