leszczyna, zurawina help!

1. Data: 2005-05-12 15:02:04

Temat: leszczyna, zurawina help!
Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznam sie ze do dawna (jakies 2 lata) poluje na leszczyne lamberta
czerwonolistna i biala. Naczytalem sie ze ladna i ma smaczne owoce. Problem w
tym ze szukam sadzonek przez internet i w szkolkach i nic! W tych szkolkach to
patrza na mnie dziwnie, moze sie czepiam ze nie chce tego co maja a chce
lamberte ale nie potrafia powiedziec nawet jak ja zdobyc! nawet Ci z ZSP. To
samo z zurawina pilgrim. Inna jest a tej brakuje. Moze ktos wie dzie w
okolicach warszawy moge kupic to czego szukam?

pz
ribr

ps. znajoma wykancza dom , w katalogach jest wszystko (w milionach kolorow)
tylko jak chce cos zamowic to nie ma, (albo to kiepskie, albo malo chodliwe ,
drogie itp) To jakas polska specyfika. Bierz co jest i sie ciesz.

2. Data: 2005-05-12 19:39:12

Temat: Re: leszczyna, zurawina help!
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kolorow)
> tylko jak chce cos zamowic to nie ma, (albo to kiepskie, albo malo

albo tylko na zamówienie :-( , najpierw zaliczka !
- potem poczekaj, a na koniec nie ma pewności czy towar bedzie w odpowiednim
gatunku.

niestety w nurtujacym Cię problemie nie umiem pomóc :-(
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2005-05-12 20:42:05

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

ribr wrote:
> Przyznam sie ze do dawna (jakies 2 lata) poluje na leszczyne lamberta
> czerwonolistna i biala. Naczytalem sie ze ladna i ma smaczne owoce.
> Problem w tym ze szukam sadzonek przez internet i w szkolkach i nic!
:)))))
slabo szukales skoro na mnie nie trafiles
:)
Lamberta bialego mam
ale nie mam sadzonek tej odmiany w donicach
przypomnij sie w koncu pazdziernika
:)
> W tych szkolkach to patrza na mnie dziwnie, moze sie czepiam ze nie
> chce tego co maja a chce lamberte ale nie potrafia powiedziec nawet
> jak ja zdobyc!
:)
nie sa to zbyt popularne odmiany
:))))

> [...]
> kolorow) tylko jak chce cos zamowic to nie ma, (albo to kiepskie,
> albo malo chodliwe , drogie itp) To jakas polska specyfika. Bierz co
:))
mam w swojej ofercie kilka odmian leszczyny wielkoowocwej
tych najbardziej popularnych sprzedalem po kilkaset sztuk z odmiany
i sprzedalbym jeszcze wiecej gdybym je mial
:)
a choc tego Lamberta bialego wzialem 5szt
to zostaly mi na wiosne jeszcze dwa krzewy
a te trzy wziely osoby
ktorym bylo calkowicie obojetne co biora
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2005-05-13 08:30:06

Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za odpowiedz, podaj adres to sie wybiore
chcialem tez kupc 2-3 inne odmiany, moze olbrzyma?
nie wiem co jeszcze.

a masz jeszcze te 2 biale?

piszesz ze lambeta nie jest popularna, po przejrzeniu rynku
widze ze masz racje ale jak sie czyta literature, czasopisma,
internet to wszyscy wymieniaja ja na pierwszym miejscu,
po prostu the best. Jedyny jej minus o ktorym wiem to to, ze
wolno rosnie i nie rosnie zbyt duza ale to akutat w moim przypadku
nie jest zbyt wazne.

pz
ribr

5. Data: 2005-05-13 12:44:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

ribr wrote:
> dzieki za odpowiedz, podaj adres to sie wybiore
> chcialem tez kupc 2-3 inne odmiany, moze olbrzyma?
> nie wiem co jeszcze.
:)))))
a ktorego z olbrzymow masz na mysli
?
Olbrzymiego z Halle
Olbrzymiego podluznego
czy tez Nowego olbrzymiego
???????

> a masz jeszcze te 2 biale?
:))))
wsadzilem juz do gruntu w miejsce tych
co mi wypadly na mojej plantacji
:)
jesienia nie bedzie jednak problemu
oprocz odmian najlepiej sprzedajnych
wezme rowniez wiazke tego Lamberta bialego
:)
> [...]
> po prostu the best. Jedyny jej minus o ktorym wiem to to, ze
> wolno rosnie i nie rosnie zbyt duza ale to akutat w moim przypadku
:)))))
jest to typowa odmiana amatorska
o bardzo smacznych o slodko-migdalowym smaku
dojrzewjacych juz w koncu sierpnia ale nie sa one zbyt wielkie
:)
wywodzac sie z poludnia Europy
odmiana ta jest bardzo wrazliwa na przemarzanie
:)
masz racje
ze rosnie powoli i niezbyt wielki
ale jestem zwolennikiem tezy
ze krzew rosnie tak wielki jak sie jemu pozwoli sekatorem
:)
mieszkam w okolicy Poznania
ale min te leszczynki rozprowadzam wysylkowo
wystarczy wiec
ze sie przypomnisz gdzies koniec pazdziernika czy poczatku listopada
kiedy to jest najlepsza pora na sadzenie leszczyny
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2005-05-18 21:27:48

Od: "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lamberte ale nie potrafia powiedziec nawet jak ja zdobyc! nawet Ci z ZSP.

Moze mialem szczescie, ale w tym roku kupilem w sklepie ogrodniczym lambertę
czerwonolistna.
Nawet dzisiaj rano widzialem jeszcze 3 sadzonki, ale nistety sa to sadzonki
kopane i juz wypuscily troche lisci.

Moze jesienia bede mail jakies odrosty u siebie.

Pozdrawiam

Slawek

zimozielone byliny Impatiens????
Przesądy