letni zapach ogorczany

11. Data: 2007-05-31 15:07:01

Temat: Re: letni zapach ogorczany
Od: "amg" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

[...]
> 33. Burberry Brit Red

I Brit EDP, kratka typowa. Jak dla mnie, waniliowe gruszki.

amg

12. Data: 2007-05-31 21:02:20

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 31 May 2007 09:27:24 +0000 (UTC), Jolanta Pers wydukał(a)
nieśmiało, a wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> Cool i Tocadilly, przyznaję, wyszukane, ale znane - zapachów z nutą ogórka
> jest oczywiście więcej, ale nie będę polecać, jak nie znam. Np. Yosh U4EAHH!
> 2.43. (Sic. Tak, to jest nazwa perfum.)

Mnie raczej chodziło o to, że potrafisz powąchać perfumy i zapamiętać,
jak pachniały, i jeszcze powiązać później zapamiętany zapach z nazwą.
Masz taką naturalną pamięć węchową czy starasz się zapamiętywać, czy
kojarzysz jeszcze inne cechy? 8-)

> Aha, na upartego mnie się jeszcze z ogórkiem kojarzy Davidoff Cool Water i
> L'eau par Kenzo.
>
> Ale nota ogóra jest stosunkowo rzadka. O, jakby Boska spytała o wanilię, to
> mogę z pamięci wypisać dwycyfrową liczbę nazw, bez guglania.

A fiołek i konwalię, i bez, i ewentualnie lipę? :) Z tym, że nie
chodzi mi o wplątanie nuty zapachowej fiołka pomiędzy dwadzieścia
innych woni, tylko o coś, co by wyraźnie pachniało wyżej wymienionymi
aromatami. Pojedynczo :)
Bez mam w postaci wody toaletowej Yves Rocher, szalenie mi się podoba,
ale dość szybko wietrzeje. Pozostałych szukam równie uparcie, co
beznadziejnie... Fiołek wypatrzyłam pod marką Yardley, ale prawdziwy
zapach fiołków to mi to przypomina dopiero, jak porządnie zwietrzeje,
bo pierwszy kontakt z tym zapachem jest dość szokujący. A gdy
zwietrzeje, to trzeba się dobrze starać, żeby cokolwiek poczuć.
Konwalię mają nieco bardziej naturalną, ale to jeszcze nie to, co bym
chciała. Uwielbiam proste, naturalne zapachy, tylko gdzie to
znaleźć...? A może jest metoda na wykonanie domowym sposobem pachnidła
na bazie olejków eterycznych? Bo fiołkowy akurat mam, ale nie wiem, z
czym to zmieszać, żeby się przez jakiś czas trzymało na skórze. Zapach
samego olejku bardzo szybko się ulatnia, mam wrażenie.

Pozdrawiam, Carrie

13. Data: 2007-05-31 21:21:18

Od: Boska <n...@n...ru> szukaj wiadomości tego autora

Carrie wrote:

> [...]
> czym to zmieszać, żeby się przez jakiś czas trzymało na skórze. Zapach
> samego olejku bardzo szybko się ulatnia, mam wrażenie.

MACIEJKA! konia z rzedem za zapach maciejki w szpraju :>

Boska uwieziona na kanapie, znudzona to i na usenecie aktywna.

14. Data: 2007-06-01 07:37:59

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> napisał(a):

> Mnie raczej chodziło o to, że potrafisz powąchać perfumy i zapamiętać,
> jak pachniały, i jeszcze powiązać później zapamiętany zapach z nazwą.

Tak. Wyjąwszy jakieś kompletnie banalne nijakie słodko-kwiatowe wonie,
właściwie po jednokrotnym gruntownym obwąchaniu zapamiętuję i potem
rozpoznaję.

> Masz taką naturalną pamięć węchową czy starasz się zapamiętywać, czy
> kojarzysz jeszcze inne cechy? 8-)

Pamięć węchową pewnie mam, ale myślę, że to jest jednak częściowo nabyte.
Krótko mówiąc: trzeba obwąchać trzycyfrową liczbę zapachów, poczytać, jakie
mają nuty, porównać, co tam czują inni. To jest wyuczalne i podobnie jak z
winem: niektóre nuty są łatwe i właściwie każdy je wyczuje, inne są mniej
chętne do współpracy.

> A fiołek

L'Artisan Parfumeur Verte Violette
Penhaligon's Violetta
Borsari Violetta di Parma

> i konwalię,

Penhaligon's Lily of the Valley

> i bez,

Frederic Malle En Passant

> i ewentualnie lipę?

Tu jest kiepawo. Jedyna znana mi czysta lipa to woda, którą miało kiedyś
L'Occitane, ale wycofali, dupki jedne. Wyraźne nuty są w French Lime Blossom
Jo Malone i La Chasse aux Papillons L'Artisan Parfumeur, ale jak piszesz -
wplątane.

> :) Z tym, że nie
> chodzi mi o wplątanie nuty zapachowej fiołka pomiędzy dwadzieścia
> innych woni, tylko o coś, co by wyraźnie pachniało wyżej wymienionymi
> aromatami. Pojedynczo :)

No to w/w właśnie takie są, klasyczne "single notes".

> Bo fiołkowy akurat mam, ale nie wiem, z
> czym to zmieszać, żeby się przez jakiś czas trzymało na skórze. Zapach
> samego olejku bardzo szybko się ulatnia, mam wrażenie.

A nie wiem, nie próbowałam nigdy takich eksperymentów.

--
JoP

15. Data: 2007-06-01 08:48:17

Od: Carrie <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Cze, 09:37, "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
> Jo Malone i La Chasse aux Papillons L'Artisan Parfumeur, ale jak piszesz -

Wielkie dzięki :) A czy da się te zapachy obwąchać w polskich
perfumeriach? Kompletnie nie kojarzę tych marek i nie wiem, gdzie
szukać. Douglas, Sephora czy coś droższego i bardziej ekskluzywnego?

Pozdrawiam, Carrie

16. Data: 2007-06-01 09:05:10

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Carrie <c...@g...com> napisał(a):

> Wielkie dzięki :) A czy da się te zapachy obwąchać w polskich
> perfumeriach?

Niezamaco. L'Artisan i Penhaligon's są w Quality, FM nie ma, ale podobno ma
być, pozostałych niet.

--
JoP

17. Data: 2007-06-02 05:27:41

Od: "Joanna" <j...@g...pll> szukaj wiadomości tego autora

To jak juz taki mamy koncert życzeń zapachowy, to może i dla mnie coś zaproponujesz,
bo szukam w
ciemno i nie znajduję::

- trawa?

- sianko?

pozdrawiam

Joanna

18. Data: 2007-06-02 08:38:43

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@g...pll> napisał w wiadomości
> To jak juz taki mamy koncert życzeń zapachowy, to może i dla mnie coś
> zaproponujesz, bo szukam w ciemno i nie znajduję::
>
> - trawa?

Guerlain AA Herba Fresca i AA Mentafolia, CdG Calamus, The Body Shop
Minteva, Demeter Grass, Marc Jacobs Splash Grass.

> - sianko?

Lorenzo Villoresi Yerbamate, L'Artisan Parfumeur Fleur de Narcisse.

--
JoP

19. Data: 2007-06-02 10:04:34

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Jun 2007 07:37:59 +0000 (UTC), Jolanta Pers napisał(a):

> Tak. Wyjąwszy jakieś kompletnie banalne nijakie słodko-kwiatowe wonie,
> właściwie po jednokrotnym gruntownym obwąchaniu zapamiętuję i potem
> rozpoznaję.

Do czego masz jeszcze taką pamięć??
Jestem pełna podziwu :)
--
Elżbieta

20. Data: 2007-06-02 10:32:55

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Thu, 31 May 2007 23:21:18 +0200, istota
zwiewna znana jako Boska napisała:

> MACIEJKA! konia z rzedem za zapach maciejki w szpraju :>

Dorzucę jeszcze zamek (patentowy Gerda)!

> Boska uwieziona na kanapie, znudzona to i na usenecie aktywna.

Zatłumaczona na śmierć Fel pozdrawia uwięzioną ;-)

--
/ Felinity / GG#5435158 http://felinity.jogger.pl \
//////////// toute la vie avec les fous :) \\\\\\\\\\

szukam -pomozcie !
Victorias Secret - sklep.
[Kraków] solarium
baza pod cienie - wielkie rozczarowanie