liliowce zxe spotkania

11. Data: 2003-07-13 14:27:59

Temat: Re: liliowce zxe spotkania
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
news:024b01c348e2$054ac1e0$467163d9@d3h6c1...

> powojnik bylinowy C. heracleifolia 'Vyevale' potrzebuje czegos do piecia
> sie
> ?
> zapewne te bede musial go przesadzic ( jesienia?)
> w inne miejsce bo rosliny wokol wyrosly bardzo dorodne
> i jest za bardzo zacieniony
> a on jak pamietam lubi pelne slonce i kwasna ziemie

Korzenie zacienione - to dobrze. Al jesli wyrosly wokol dorodne
rosliny, to przeciez po nich wlasnie moze sie piac. I wyjsc w ten
sposob na slonce.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2003-07-13 14:34:15

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> aha
> zastanawialem sie ostatnio
> powojnik bylinowy C. heracleifolia 'Vyevale' potrzebuje czegos do piecia
> sie
> ?

Nie, to jest powojnik bylinowy. Ma mocne, sztywne pędy. U mnie w
tym roku wyrósł ponad miarę (nie nawoziłam) i ma blisko 1,5m.
Musiałam dać podpórkę (dwa koła umocowane na różnych wysokościach
trójnogu).

> zapewne te bede musiał go przesadzic ( jesienia?)

Ja przesadzałam jesienią, po zakończonym kwitnieniu. Jednak nie
najlepiej znosi przesadzanie. Ma grube korzenie, które łatwo
uszkodzić.

> w inne miejsce bo rosliny wokol wyrosly bardzo dorodne
> i jest za bardzo zacieniony
> a on jak pamietam lubi pelne slonce i kwasna ziemie
> ?

W pełnym słońcu kwiaty płowieją i szybko przkwita. U mnie ma
słońce po południu i 'stopy' w cieniu innych bylin rosnących z
przodu. Ziemię ma próchniczą, przepuszczalną, lekko kwaśną. Przed
pierwszą zimą i po świeżym przesadzaniu proponuję okrycie. Później
zimuje bez problemu.

Z pozdrowieniami, Maria

13. Data: 2003-07-13 15:27:46

Temat: RE: liliowce ze spotkania.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

> Oj Tadziu, Tadziu....ale podpadłeś darczyńcy :-).
>
> Z pozdrowieniami, Maria

> P.S. To nie o mnie masz myśleć :-).

O mnie też; nie musi mieć nieprzespanych nocy :-))
:-) Boguslaw

14. Data: 2003-07-13 17:52:34

Temat: Odp: liliowce zxe spotkania
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Robota to głupota,picie to jest życie:)

Ile już razy od bezrobotnych kawalerów słyszałem np, że "dzień bez wódki -
dzień stracony, życie krótkie - pić się chce".

Boletus zaczyna też ntt wierszykować....

Pozdrawiam
p...@r...pl

15. Data: 2003-07-13 17:59:40

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj Tadziu, Tadziu.... :-)
Ciesze sie, ze beda Ci kwitly, u mnie juz kwitna.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

16. Data: 2003-07-13 19:39:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in message

> [...]

> Ja przesadzałam jesienią, po zakończonym kwitnieniu. Jednak nie
> najlepiej znosi przesadzanie. Ma grube korzenie, które łatwo

A ja przesadzałam wiosną, a jak się korzeń urwał, to odrastał na starym
miejscu - nawet kilkakrotnie. To jedna z bardziej "żelaznych" roślin.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2003-07-13 19:46:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przodu. Ziemię ma próchniczą, przepuszczalną, lekko kwaśną. Przed
> pierwszą zimą i po świeżym przesadzaniu proponuję okrycie. Później
:)
ten moj jeszcze niewielki
u mnie tez dopiero po poludniu dostaje slonce
i tez od przodu zasloniety niziutkimi astrami krzaczastymi
:)
okryc tak jak roze ziemia
czy chocholem ze slomy
?
w jakim bedzie on kolorze
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

18. Data: 2003-07-13 19:46:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2003-07-13 19:46:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2003-07-13 19:46:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Korzenie zacienione - to dobrze. Al jesli wyrosly wokol dorodne
> rosliny, to przeciez po nich wlasnie moze sie piac. I wyjsc w ten
> sposob na slonce.

:)
za plecami ( od poludniowego wschodu )
ma dlawisza i z nim nie mialby chyba szans
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Ałun (glin) do barwienia hortensji