list wysłany z serwisu SamiSobie-Szukam porady prawnej

1. Data: 2003-03-27 02:32:48

Temat: list wysłany z serwisu SamiSobie-Szukam porady prawnej
Od: m...@w...pl (misio1960) szukaj wiadomości tego autora

Mam 43 lata i już od ponad Roku jestem Rozwiedziony, moja córka ma 21 lat i ponad rok
temu ukończyła Liceum ogólnokształcące dla pracujących za które ja ponosiłem opłaty
bo to była szkoła prywatna. Moja córka mieszka teraz u swojej matki i dotychczas nie
podjęła nauki ani nie zaczęła pracować, w lutym tego roku zaczęła uczęszczać do
szkoły dla pielęgniarek jest to szkoła dzienna wiec podała mnie do sądu o
zarządzenie alimentów. Jednocześnie informuje ze jestem rencistą i posiadam stałą
rentę w wysokości 460zł miesięcznie. ta suma nie wystarczyła mi bym mógł utrzymać
siebie i mieszkanie wiec podjąłem pracę w firmie komputerowej na stanowisku
serwisanta jest to praca dla osób nie pełno sprawnych gdzie dorabiam sobie do renty,
moja renta starczy mi zaledwie na pokrycie rachunków i opłat, wic żyję skromnie nie
wiem czy mogę się jakiś sposób bronić i czy muszę zgłaszać do sądu ze dorabiam,
jakiej wysokości morze być pobrana ode mnie kwota alimentacyjna. nie wiem co mogę
teraz zrobić bo nie znam się zupełnie na prawie rodzinnym i boję się ze moja praca
nie będzie miała sensu być dalej, mam bardzo chore kolano i nie mogę się poruszać a
jednak muszę pracować by żyć godnie. uprzejmie poroszę o poradę prawną, za co
szczerze dziękuję S.Kazik

2. Data: 2003-03-27 07:03:36

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Rozumiem ze rozmowa z corka nic nie przyniosla i w to nie wnikam. Wiec
jezeli dochod jest staly i udokumentowany trzeba go zglosic. jednakze mysle
ze sad orzeknie na twoja korzysc. Mysle rowniez ze mozesz postraszyc corke o
to ze i ty mozesz wystapic do sadu o ustalenie alimentow - tak, tak !!! to
prawo nalezy sie rowniez tobie. A wiec raczej nie obawiaj sie sadu -
porozmawiaj z corka, a jak nie zrozumie to zloz pozew do sadu o ustalenie
alimentow dla ciebie ze wzgledu na niepelnosprawnosc i niskie dochody. (zone
tez mozesz podac (choc nie wiem dokladnie jak to jest teraz). Musisz udac
sie z tym do prawnika - taka pomoc zapewni ci opieka spoleczna bo od niej
rente otrzymujesz masz wiec do tego prawo. W najgorszym razie wyrok sadu
musi uwzgledniac to ze masz niskie dochody i corka raczej nic nie zyska.

pozdrawiam
Arek

3. Data: 2003-03-27 12:05:36

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witaj Kazik
Piszę to po raz dugi bo wcześniej jakoś nie udało się wysłać.
Chwała Tobie za to ,że pomagałeś w wykształceniu swojej córki.Pewnie masz
jakieś poświadczenia przesyłania pieniędzy dla córki. Przypuszczam z tego co
piszesz , że mogły to być jakies dodatkowe pieniądze. Bo trudno by było
wykształcić dziecko z rentą 460 zł, bez względu na to do jakiej szkoły chodziła.
Co do dodatkowych dochodów.
Myśle ,że prędzej czy później wyjdzie to na jaw. Wiec lepiej jakbyś przyszedł
do sądu przygotowany w zaświadczenie o wysokości zarobków. Dobrze by było abyś
posiadał także dokumenty dotyczące wysokości Twoich stałych opłat ( czynsz,
prąd, gaz, telefon itp.)
Sądy są po to aby wydawać sprawiedliwe wyroki( w to wierzę) a jak jest
naprawdę ? To zależy od sędziego czy sędziny i ich pogladów na takie sprawy.
Nie załamuj się , Twoja praca ma sens dla Ciebie jak i myślę dla Twojej
córki. To młoda osoba ulegajaca wpływom otaczających ją osób lub chwili.
Pozdrawiam
żyj dalej godnie
Waldemar
> [...]
pracować by żyć godnie. uprzejmie poroszę o poradę prawną, za co szczerze

prosba
Drużynowy się broni.?
Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy
szukam przyjaciol i przyjaciolek
gdzie jest usenet ?