łosos.

1. Data: 2002-01-19 11:52:28

Temat: łosos.
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może ktoś ma pomysły co zrobić z wędzonego łososia... bo w dziwny sposób
stałam się posiadaczka zbyt dużej jego ilości i brakuje mi już pomysłów..

Eva T.

1. Data: 2002-01-19 12:10:08

Temat: Re: łosos.
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Makaron z wedzonym lososiem ?
2. Quiche z tymze ?
3. Salatki typu makaron + losos ?

Ewcia
--
Niesz !
a2bmhs$112$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-19 12:10:52

Temat: Re: ?osos.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Jan 2002 13:10:08 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
<n...@y...com> wrote:

>1. Makaron z wedzonym lososiem ?
>2. Quiche z tymze ?
>3. Salatki typu makaron + losos ?
>

>Ewcia

4. na grzance. z kropelka cytryna
5. na nastepnej grzance z kropelka cytryny
6. itp itd

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-19 13:20:19

Od: "Winniczek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
"Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości news:a2bmhs$112$2@news.tpi.pl...
> A może kto? ma pomysły co zrobić z wędzonego łososia...

1) Zrobic "lejki" z plastrow, a w te lejki nalozyc pasty jajecznej i
przybrac kropelka cytryny
2) Zrobic salatke z "paskow lososia" z grubo krojonego (!) Avocado i cytryny
(inne owoce morza mile widziane)
3) Zrobic mi prezent jezeli jestes z Wawy ;))
Pozdrawiam,
Winniczek

1. Data: 2002-01-19 19:25:15

Temat: Re: łosos/Ravioli z lososiem
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Eva wrote:

> A może ktoś ma pomysły co zrobić z wędzonego łososia... bo w dziwny sposób
> stałam się posiadaczka zbyt dużej jego ilości i brakuje mi już pomysłów..
>
> Eva T.

Bardzo ciekawym daniem z wedzonego lososia sa wloskie pierogi ravioli
tym nadziewane i podane w zielonym sosie.
Oto opis - przepis:

Ciasto na pierogi rozwalkowac niezbyt cienko i kroic w kwadraty (4-5
cm). Na srodku kwadratu ulozyc kawalek lososia, posmarowac brzegi
kwadratu roztrzepanym bialkiem i przykryc drugim kwadratem. Brzegi
scisnac razem za pomoca tepej strony noza. Gotowac jak zwykle pierogi,
odsaczyc. Zrobic sos mieszajac pol szklanki smietanki z 1 lyzka gotowego
pesto i doprowadzajac do wrzenia. Podac na talerzach wylewajac sos na
srodku talerza i ukladajac na nim gorace ugotowane pierogi.
Danie w smaku dosc egzotyczne, najlepiej podane z bialym winem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-21 12:31:08

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> A może ktoś ma pomysły co zrobić z wędzonego łososia... bo w dziwny sposób
> stałam się posiadaczka zbyt dużej jego ilości i brakuje mi już pomysłów..

O kurcze blade, a tak z ciekawosci: jaka to jest zbyt duza ilosc wedzonego
lososia?

Jader

1. Data: 2002-01-21 13:33:01

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> O kurcze blade, a tak z ciekawosci: jaka to jest zbyt duza ilosc wedzonego
> lososia?

dla mnie to więcej niż 3 kg. Mój ojciec dostawał (jak jeszcze pracował)
na koniec roku od zaprzyjaźnionej firmy takie 3kg w drewnianej skrzyni.
Starczało w sam raz, ale więcej byłoby za dużo. Niestety ojciec już na
emeryturze i łososia trzeba samemu kupić ;-)
Co do jedzenia, to pasuje do kartoflanki. Ach będę sobie znowu musiał
zrobić: kartoflanka, rozciapciana na gładko, do tego łosoś cieniutko
pokrojony i parę kropli (no, trochę większych kropli) ginu. Mniaaaam

Waldek

1. Data: 2002-01-21 23:11:51

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

Znalazlam takie cos:

Pizza z lososiem
----------------

Skladniki (na gore,bo ciasto jakie kto lubi:)
-2 cebule
-12 dag mozarelli lub sera edamskiego
-4 lyski pasty pesto
-10 dag serka homogenizowanego
-1/2 szklanki smietanki
-pol peczka koperku
-sol,pieprz
-sok z cytryny
-20 dag wedzonego lososia,cienko pokrojonego

Cebule pokroic w plastry,mozarelle w drobna kostke.Ciasto ulozyc na
blasze,posmarowac pasta pesto,ulozyc ser i cebule,wstawic na 20 min do
piekarnika nagrzanego do 200 st.

Wymieszac twarozek ze smietanka na jednolita mase.Koperek posiekac,dodac
do masy twarozkowej,doprawic sola,pieprzem i sokiem z cytryny.Plasterki
lososia ulozyc na pizzy,posmarowac sosem koperkowym,ozdobic koperkiem
lub plasterkami cytryny.

Nie wyprobowywalam jeszcze,ale na zdjeciu wyglada bardzo apetycznie :)

Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-01-24 07:13:13

Od: "KICIAA7" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam pomyslu na wedzonego lososia, ale znam przepis na tatar z lososia.
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3C4C188D.9CA6E483@zedat.fu-berlin.de...

> [...]
> zrobić: kartoflanka, rozciapciana na gładko, do tego łosoś cieniutko
> pokrojony i parę kropli (no, trochę większych kropli) ginu. Mniaaaam

Pomocy! Czy ktoś piekl Pączki we frytkownicy elektrycznej????
Mezczyzna z dzieckiem
OT : Spambot Fodder
w sprawie sernika :))
znowu o offtopic, proust i magdalenka