łosoś w sosie bazyliowym

1. Data: 2004-10-25 10:14:26

Temat: łosoś w sosie bazyliowym
Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów bardzo serdecznie, jako, że jest to mój
pierwszy post na grupie.

Chciałem wszystkim polecić łosośka w sosie bazyliowym. Jest naprawdę
genialny. Potrzebne nam będą:

4 dzwonka łososia
świeża bazylia
biały pieprz
sól
oliwa z oliwek (może być pomace)
masło
jogurt naturalny
musztarda

Bierzemy 4 dzwonka dość grube i dość obficie skrapiamy go sokiem z cytryny.
Następnie osuszamy rybkę i solimy i pieprzymy białym pieprzem. Wrzucamy na
rozgrzaną oliwę z masłem na jakieś 2 minutki z jednej strony, a następnie na
10 minut do rozgrzanego do 200 st. do piekarnika.

W tym samym czasie do jogurtu naturalnego dodajemy garść świeżej bazylii,
trzy łyżeczki musztardy, sól, pieprz, łyżeczkę cukru i to wszystko
miksujemy.

Wyciągamy łososia i polewamy odrobinę sosu obok ryby, a resztę trzymamy w
sosjerce i polewamy według uznania. Do tego proponuję vinaigrette i pieczone
ziemniaczki. Przepis idealny, jeśli chcecie nakims zrobić wrażenie :)

--

W Warszawie natomiast w korku jeździ się tak: sprzęjedynka
gazwpodłognoklaksonkurwaklaksongdzieklaksonjedzieszk

1. Data: 2004-10-25 10:36:03

Temat: Re: łosoś w sosie bazyliowym
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pieczone
> ziemniaczki. Przepis idealny, jeśli chcecie nakims zrobić wrażenie :)

Żeby to tak na mnie ktoś chciał nim zrobić wrażenie... :)))
Mmmmm...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-25 13:51:36

Od: *madzik* <m...@b...telia.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/25/04 12:14 PM, Egon Olsen napisał/-a:

> Przepis idealny, jeśli chcecie nakims zrobić wrażenie :)

Do osob, na ktorych zrobiłes wrazenie tym przepisem, dolicz i mnie :-)

Swieza bazylie, lososia i jogurt naturalny jako baze sosow uwielbiam w
niemal kazdej postaci.
Szczegolnie udanie losos komponuje mi sie z porem, koprem, zielonym
groszkiem, ziemniakami rosti... Moge podrzucic instrukcję ;-)

Wypróbuje Twoj przepis w tym tygodniu, i juz ostrze sobie ząbki :-)

--
Pozdrawiam ciepło,
Magda (a propos wątku ubiegłotygodniowego: imbirze, strzeż się,

1. Data: 2004-10-25 14:36:01

Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...telia.com> napisał w
wiadomości news:clj09a$5qf$1@news.onet.pl...
> Szczegolnie udanie losos komponuje mi sie z porem, koprem, zielonym
> groszkiem, ziemniakami rosti... Moge podrzucic instrukcję ;-)

Bardzo chętnie, polecam się z wszelkimi pysznymi przepisami:))

> Wypróbuje Twoj przepis w tym tygodniu, i juz ostrze sobie ząbki :-)

Smacznego, powiedz jak było :)) Do sosu dodaj jeszcze ze dwa ząbki czosnku

1. Data: 2004-10-26 06:47:45

Od: *madzik* <m...@b...telia.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/25/04 4:36 PM, Egon Olsen napisał/-a:

> Bardzo chętnie, polecam się z wszelkimi pysznymi przepisami:))
Ponizej.

> Smacznego, powiedz jak było :)) Do sosu dodaj jeszcze ze dwa ząbki czosnku

Dla mnie bylby to i tak DI (skojarz z DC) ;-)

**************
Makaron z sosem łososiowym (przepis z opakowania groszku mrożonego,
troche moich modyfikacji)
[Wybrać jeden rodzaj łososia (a lub b)!]

(a) 2 zamrożone kawałki surowego łososia (łącznie ca. 300 gr)
(a) tłuszcz do smażenia (masło)
1 średni por (część biała i trochę zielonej), pokrojony w cienkie plasterki
1 łyżka margaryny lub masła
1 szklanka wrzątku
1 kostka bulionu rybnego
0,2 l creme fraiche (u mnie: smietana ca. 30%, do gotowania)
0,3 l (zamrożonego) groszku
(b) 200 gr łososia w plastrach (wędzony na zimno), pokrojonego na drobne
kawałki
1-2 łyżki posiekanego koperku
***
1. (a) Pokroić łososia na drobne plastry. Podsmażyć na rozgrzanym
tłuszczu. Zdjąć z patelni.
2. Podsmażyć ostrożnie por na rozgrzanym tłuszczu.
3. Rozpuścić kostkę we wrzątku, wlać do pora. Pogotować kilka minut.
4. Dodać śmietanę i groszek. Pogotować kilka minut na małym ogniu ciągle
mieszając.
5. (b) Wmieszać łososia do sosu, ostrożnie dodać koperek.
Podawać ze świeżo ugotowanym makaronem (np. tagliatelle).

Ubiegłotygodniową wariacją tez potrawy bylo zrobienie samego sosu bez
łososia, a kawałki łososia przygotowałam tak jak Ty, i po wyjeciu z
pieca polalam ww. sosem.

--
Pozdrawiam ciepło,
Magda

Wędzenie
Ges! Co z niej zrobic?
Jeszcze jedna kiszonka - pierwsze wrażenia
Sosik cebulowy
50 urodziny