Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: zażółcony <z...@y...on.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: lotnisko w smoleńsku to pułapka
Date: Tue, 13 Apr 2010 09:35:54 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 23
Message-ID: <hq16s5$fv0$1@news.onet.pl>
References: <1...@t...karma>
NNTP-Posting-Host: efp194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271144133 16352 83.14.249.194 (13 Apr 2010 07:35:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Apr 2010 07:35:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:531224
Ukryj nagłówki
Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:1rs2x1qslvswa.dlg@trenerowa.karma...
> http://www.blogpress.pl/node/3625
>
> "Na rosyjskich i polskich forach lotniczych zrekonstruowano z dużym
> prawdopodobieństwem przebieg katastrofy samolotu prezydenckiego w
> Smoleńsku. Okazuje się, że przy słabej widoczności dodatkową przeszkodą do
> lądowania na tym lotnisku jest ukształtowanie terenu, którego elewacja
> podnosi się na niewielkim odcinku podejścia do pasa o kilkadziesiąt
> metrów."
To by brzmiało wiarygodnie. Z innych ocen wynika, że pilot kołował właśnie
dlatego,
że nie czuł się pewnie i wpierw badał teren, 'kalibrował zmysły i
urządzenia',
by przy tak słabej widoczności poprawić sobie wyczucie wysokości.
Lądował 'na czuja' badając wysokość - i w tym momencie takie ukształtowanie
terenu stało się pułapką. W jednym z wywiadów w GW rosyjski pilot mówił,
że było około 6 sek. na korektę kursu po wyjściu z najgorszej mgły. W tych
warunkach
tylko lekkie samoloty z dopalaczami da się wyciągnąć w górę. 100 tonowy TU
poszedł w ziemię jak bezwładny taran.
|