młode ziemniaki

1. Data: 2002-05-06 15:04:12

Temat: młode ziemniaki
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

właśnie obieram młode ziemniaki na obiad
rzekomo z Grecji (myślę, że sprzedawca powiedział to co u przyszło do głowy)
w związku z tym, że tak naprawdę nie mają nic wspólnego z młodymi ziemniakami
NASZYMI
zastanawiam się, czy ma sens staranne ich skrobanie
może nleżałoby szybko je obrać i nie męczyć się?

czy w innych krajach jest pojęcie młodego ziemniaka?
a jeśli tak to jakie?
ciekawska ewa
--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-05-06 15:40:06

Temat: Re: m?ode ziemniaki
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>w?a?nie obieram m?ode ziemniaki na obiad
>rzekomo z Grecji (my?l?, ?e sprzedawca powiedzia? to co u przysz?o do g?owy)
>w zwi?zku z tym, ?e tak naprawd? nie maj? nic wspólnego z m?odymi ziemniakami
>NASZYMI
>zastanawiam si?, czy ma sens staranne ich skrobanie
>mo?e nle?a?oby szybko je obra? i nie m?czy? si??
>
>czy w innych krajach jest poj?cie m?odego ziemniaka?
>a je?li tak to jakie?
>ciekawska ewa

a po co obierac czy skrobac? umyz porzadnie, szczoteczka sobie
pomoc, zasypac koperkiem/szczypiorkiem i juz.

u nas sa mlode ziemniaki, a jakze. sa tez takie, co kosztuja Ł2
za kilo -0 Jersey Royal. BARDZO dobre, bardzo krotko sa. a tak to
mlode sa caly rok, na zasadzie Twoich grecjanskich ;)
u nas serwuja posypane pogniecionymi liscmi miety - posypac
odcedzone kartofelki, przykryc, poczekac, serwowac

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-06 15:44:56

Temat: Re: młode ziemniaki
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brusik wrote:

> Obierz !! Niewarto sie meczyc. ;P

no cóz. niestety tradycyjnie oskroba?am, kla;c pod nosem jak zwykle...
co to znaczy si?a przyzwyczajenia...

1. Data: 2002-05-06 15:46:55

Od: "Brusik" <b...@S...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obierz !! Niewarto sie meczyc. ;P

1. Data: 2002-05-06 15:49:45

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brusik" <b...@S...wp.pl> napisał w wiadomości
> Obierz !! Niewarto sie meczyc. ;P

A po co obierac czy skrobac? ja mlode ziemniaki myje sciereczka ostra i juz!

1. Data: 2002-05-06 15:51:37

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

-0 Jersey Royal. BARDZO dobre,

prosze; o dok?adniejszy opis, co to znaczy BARDZO DOBRE
bo jak wiadomo to poje;cie wzgle;dne - ja np. lubie; ziemniaki sypkie i lekkie, nie
trzymaja;ce wody,
a byc' moz.e ta cena wynika z jakiejs' tradycji - miejsca i renomy dawniejszej???

> mlode sa caly rok, na zasadzie Twoich grecjanskich ;)

???????

1. Data: 2002-05-06 15:52:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>-0 Jersey Royal. BARDZO dobre,
>

>prosze; o dok?adniejszy opis, co to znaczy BARDZO DOBRE
>bo jak wiadomo to poje;cie wzgle;dne - ja np. lubie; ziemniaki sypkie i lekkie, nie
>trzymaja;ce wody,
pierwsze primo - smakuja jak kartofle
drugie primo - smakuja jak kartofle..o pardon, to juz bylo ;)
trzecie primo - trzymaja sie kupy, owdy niei lapia, nie smakuja
wodniscie...czy juz pisalam, ze smaczne????
ugotowane tak jak trzeba (nie rozgotowane_ sa jak wywoskowane.
doba rzecz.

>a byc' moz.e ta cena wynika z jakiejs' tradycji - miejsca i renomy dawniejszej???

jak najbardziej. te royals sa gotowe tylko ptrzez krotki czas, sa
chyba najiweksza rzecza eksportowana z Jersey, przemyt nie zdaje
egzaminu bo zdaje sie nie chca rosnac gdzie indziej.

>???????

no bo chyba te greckie to mozna dostac w tych roznych
supermarketach poza sezonem mlodych ziemniaczkow...dobrze mowie?

1. Data: 2002-05-06 16:23:55

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> pierwsze primo - smakuja jak kartofle
> drugie primo - smakuja jak kartofle..o pardon, to juz bylo ;)

to jest istota ziemniaka

> no bo chyba te greckie to mozna dostac w tych roznych
> supermarketach poza sezonem mlodych ziemniaczkow...dobrze mowie?

no nie da sie ukryć, że dobrze..
tzn. pojawiają się, kiedy człowiek marzy o czymś sezonowym
a wtedy widzi młode ziemniaczki i nie może głupek się powstrzymać
a to oczywiście Grecja i inne równie ziemniaczane kraje...

zastanawiam się nieraz dlaczego naszym ogrodnikom nie opłaca się puszczenia
naszych młodych ziemniaków dla niecierpliwych
bo dzisiaj np. kupiłam młode ogórki, takie malutkie, na pewno nasze
akurat do robienia małosolnych i oczywiście kupiłam i zasoliłam
i sama jestem ciekawa, czy nie okaże się, że to greckie...:-)))
mam nadziej, że nie

spragniona małosolnego przy tych upałach ewa

1. Data: 2002-05-06 17:11:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>no nie da sie ukry?, ?e dobrze..
>tzn. pojawiaj? si?, kiedy cz?owiek marzy o czym? sezonowym
>a wtedy widzi m?ode ziemniaczki i nie mo?e g?upek si? powstrzyma?
>a to oczywi?cie Grecja i inne równie ziemniaczane kraje...

takimi rzeczywistymi koneserami, procz mojej sp Babci spod
Warszawy, kartoflanych sa Irlandczycy, ktorzy potrafia sie
rozczulac i poetycko mowic o kartoflu, ktory wlasnie jedza

Krysia

P.S. slowa "kartofel" i "ziemniak" uzywam wymiennie...jakby sie
kto pytal ;))

ogorkow zawzdroszcze jak diiabli

1. Data: 2002-05-06 18:33:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> takimi rzeczywistymi koneserami, procz mojej sp Babci spod
> Warszawy, kartoflanych sa Irlandczycy, ktorzy potrafia sie
> rozczulac i poetycko mowic o kartoflu, ktory wlasnie jedza

Kartofli w zasadzie nie jem, tzn. jem ale biale i puszyste, zólte i
wodniste napawaja mnie odraza.
Mlode pochlaniam w kazdej mozliwej ilosci byle z maselkiem i koperkiem.
Dobry kartofelek to swiezy ziemniak.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

BSE w Polsce????
Agencja reklamowa poszukuje mlodych dziewczyn, nowych, sympatycznych twarzy z Trojmiasta i okolic
pochwale go (OT)
jak dlugo w zamrazarce?
dziwna patelnia...